بازدید 1858

آمریکا اعضای دیوان عالی ونزوئلا را تحریم کرد

مقامات آمریکایی اعلام کردند، دولت ترامپ تحریم‌هایی را علیه رییس دادگاه عالی و هفت قاضی دیگر ونزوئلایی اعمال کرد.
کد خبر: ۶۹۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 19 May 2017

مقامات آمریکایی اعلام کردند، دولت ترامپ تحریم‌هایی را علیه رییس دادگاه عالی و هفت قاضی دیگر ونزوئلایی اعمال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تحریم‌های جدید در راستای افزایش فشار علیه نیکولاس مادورو، رییس جمهور کنونی ونزوئلا اعمال شده است.

آمریکا نام هشت عضو دیوان عالی ونزوئلا را به اتهام تلاش برای انحلال پارلمان این کشور در فهرست تحریم‌ها قرار داد.ه است

استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا دخالت دادگاه عالی ونزوئلا در امور قوه مقننه و دامن زدن به بحران سیاسی در این کشور را دلیل این تصمیم اعلام کرد.

وی گفت: مردم ونزوئلا به دلیل سقوط اقتصاد ونزوئلا که ناشی از سومدیریت دولت و فساد است، در رنج و سختی به سر می‌برند. اعضای دادگاه عالی کشور روند قوه مقننه را دچار خدشه کرده‌اند. آمریکا با اعمال این تحریم حمایت خود را از مردم ونزوئلا و تلاشهای آنها برای ارتقای شیوه دموکراتیک حکومت داری در کشورشان اعلام می‌کند.

براساس تحریم‌های وضع شده اموال رئیس و هفت عضو دادگاه عالی ونزوئلا در آمریکا توقیف خواهد شد و این افراد اجازه معامله با شهروندان آمریکایی را نخواهند داشت.

تصمیم دادگاه عالی ونزوئلا در سلب صلاحیت از پارلمان این کشور که اواخر ماه مارس اتخاذ شد، موج جدیدی از اعتراضات را علیه دولت این کشور برانگیخت. در جریان این اعتراضات که با درگیری مستمر با نیروهای امنیتی همراه بود تاکنون 45 نفر کشته شده‌اند.

در همین راستا وزارت خارجه ونزوئلا این اقدام آمریکا را محکوم و اعلام کرد: اعمال تحریم از سوی آمریکا علیه یک کشور مستقل غیر قابل قبول بوده و ناقض قوانین بین‌الملل و ونزوئلا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر