بازدید 10484

حکم قصاصِ قاتلی که در زندان مخفی شده بود

کد خبر: ۶۹۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴ 20 May 2017
ایران نوشت:جنایتکار فراری که 9سال در زندان مخفی شده بود با حکم قضات شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران، به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شد.

دراین جنایت که 29 اردیبهشت سال 87 و در جریان نزاع در یکی از محله‌های شهرستان ورامین رخ داد، پسر 25 ساله‌ای به‌نام «فرهاد» کشته شد.

کارآگاهان در جریان تحقیقات دریافتند مقتول ساعتی قبل با پسر جوانی به‌نام «یوسف» -26 ساله- درگیر شده و ضارب پس از قتل گریخته است. یوسف 9 سال تحت تعقیب پلیس بود تا اینکه اوایل سال قبل ردپایش در یکی از زندان‌های استان تهران شناسایی شد. او پس از انتقال به اداره آگاهی، تحت بازجویی قرارگرفت و به قتل «فرهاد» اعتراف کرد.
 
محاکمه این زندانی هفته گذشته در شعبه دوم دادگاه کیفری تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور قاضی اسلامی- مستشار دادگاه- برگزار شد.در آغاز جلسه نماینده دادستان ورامین، متن کیفرخواست را خواند و از قضات برای متهم درخواست مجازات کرد.
 
سپس مادر مقتول به‌عنوان ولی دم از دادرسان دادگاه برای قاتل فرزندش قصاص خواست.
 
آنگاه متهم پای میز محاکمه ایستاد و ضمن اعتراف به قتل ناخواسته به سؤالات قضات پاسخ داد.
 
وی گفت: « بعد از فرار به خاطر بیکاری مجبوربه کار قاچاق مواد مخدرشدم تا اینکه درجریان حمل مواد مخدردستگیر و به زندان محکوم شدم.اما بالاخره هویت اصلی‌ام فاش شد و با اتهام قتل روبه ‌روشدم. اما باور کنید بشدت پشیمانم، چرا که ناخواسته دستم به خون بچه محل‌مان آغشته شد. حالاهم درخواست عفو و بخشش دارم.»
 
قضات دادگاه نیز پس از شنیدن اظهارات متهم و با توجه به درخواست اولیای دم، او را به قصاص نفس-اعدام-محکوم کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر