بازدید 2781

افزایش قحطی در یمن و سه کشور آفریقایی

بر اساس گزارش فائو در حدود ۳۰ میلیون نفر در این چهار کشور نمی‌دانند که وعده غذایی بعدی‌شان از کجا خواهد آمد و یا برای تأمین غذا نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.
کد خبر: ۶۹۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 20 May 2017
بر اساس گزارش فائو در حدود ۳۰ میلیون نفر در این چهار کشور نمی‌دانند که وعده غذایی بعدی‌شان از کجا خواهد آمد و یا برای تأمین غذا نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

به گزارش مهر به نقل از  دفتر نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جمهوری اسلامی ایران، آمیرا گورناس، رئیس «کمیته امنیت جهانی غذا» در این خصوص اظهار داشت که دولت‌ها، گروه‌های مدنی و کسب‌وکارها باید از کمک به مردم کشورهایی که در خطر قحطی قرار دارند و نیز ابتکارهای بلند مدت که می‌تواند آنها را قادر به بهبود وضعیت و احیای معیشت‌شان کند، حمایت کنند.

در حدود ۳۰ میلیون نفر در این چهار کشور نمی‌دانند که وعده غذایی بعدی‌شان از کجا خواهد آمد و یا برای تأمین غذا نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

گورناس در نامه‌ای به اعضا و ذینفعان کمیته امنیت جهانی غذایی و نیز جامعه بین‌المللی از آنها خواست که واکنش‌هایشان به بحران‌های این چهار کشور را افزایش دهند: «از شما می‌خواهم که هم‌اکنون وارد عمل شده و از رنج قریب‌الوقوع و آسیب بیشتر به معیشت مردم جلوگیری کنید.»

کمیته امنیت جهانی غذا نهادی بین‌دولتی با هدف دستیابی به یک جهان عاری از گرسنگی است. پلت‌فرم جامع این نهاد به گونه‌ای سازمان‌دهی شده است که مشارکت کنندگان از جامعه مدنی، بخش خصوصی و دیگر بازیگران غیردولتی، بالاخص افراد دچار ناامنی غذایی، بتوانند در مباحث نظرات خود را بیان کنند.

جنگ در این چهار کشور تولید غذا را مختل کرده، ارسال کمک و کالا به جوامع ‌آسیب‌دیده را مسدود نموده، قیمت‌های مواد غذایی را بیش از توانایی آنها بالا برده؛ و بدین ترتیب خطر قحطی را تشدید کرده است.

گورناس با تأکید بر درخواست‌های آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، اعلام کرد که «کمیته ناظر بین‌سازمانی» (IASC)، مکانیسم اصلی برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه و واکنش‌های اضطراری و امدادی، می‌تواند در صورتی که به قدر کافی تأمین مالی شود، نیازهای فوری را برطرف کند.

گورناس تأکید کرد که همه باید هر آنچه می‌توانند را انجام دهند تا از اقدامات کمیته ناظر بین‌سازمانی حمایت کرده و منابع لازم برای تداوم فعالیت‌های اضطراری و امدادی را بسیج کنند.

رئیس کمیته تأکید کرد در حالیکه امداد اضطراری یک اولویت فوری است، اما برنامه‌ها برای کمک میان مدت و طولانی مدت به منظور حمایت از بهبود وضعیت و جلوگیری از قحطی‌های آتی نیز باید مورد پشتیبانی قرار گیرند.

وی افزود: «مردمی که در این چهار کشور تحت تأثیر قحطی قرار گرفته‌اند اکنون نیازمند کمک ما هستند. ما به عنوان جامعه بین‌المللی باید فورا وارد عمل شده و با اقدامات تأثیرگذار با یکدیگر همکاری کنیم.»

کمیته امنیت جهانی غذا در سال ۲۰۱۵ «چارچوب اقدام برای امنیت غذایی و تغذیه در بحران‌های ادامه‌دار» (CFS-FFA) را تصویب کرد که رهیافت‌های عینی در عرصه سیاستگذاری ارائه می‌کند؛ رهیافت‌هایی که می‌توانند مقاوم‌سازی ایجاد کنند. تمام ذینفعان، خصوصی و دولتی، باید اصول و اقداماتی که در این سند قید شده را در این چهار کشور و هر جایی که بحران‌های دنباله‌دار امنیت غذایی و تغذیه را تهدید می‌کند، به کار گیرند.

کمیته امنیت جهانی غذا جامع‌ترین پلت‌فرم بین‌المللی و بین‌دولتی برای تمام ذینفعان است تا برای اطمینان از امنیت غذایی و تغذیه همکاری کنند.

کمیته امنیت جهانی غذا با استفاده از رویکردی جامع، شامل همه ذینفعان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌های سیاستگذاری در  طیف گسترده‌ای از موضوعات امنیت غذایی و تغذیه تدوین و تصویب می‌کند. این توصیه‌ها و دستورالعمل‌ها بر اساس گزارش‌های علمی و مستندی که توسط هیأت عالی کارشناسان امنیت غذایی و تغذیه تهیه می‌شوند و/یا از طریق فعالیت‌هایی که از منظر فنی توسط فائو، صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی، برنامه جهانی غذا و نمایندگان گروه مشاوران کمیته امنیت جهانی غذا حمایت می‌شوند، تدوین می‌گردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان