بازدید 1936

اردوغان بحث آزادانه در دانشگاه‌ها را مشروط کرد

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد، آنکارا اطمینان می‌دهد هر دیدگاهی که در راستای خدمت به تروریسم نباشد، آزادانه در دانشگاه‌ها به بحث گذاشته شود.
کد خبر: ۶۹۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 21 May 2017
رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد، آنکارا اطمینان می‌دهد هر دیدگاهی که در راستای خدمت به تروریسم نباشد، آزادانه در دانشگاه‌ها به بحث گذاشته شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آنادولو، رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه شنبه در مراسم افتتاح دانشگاه "ابن خلدون" در استانبول گفت،‌ تلاش دولت مغایر تلاش‌های آن کسانی است که آشکارا از تروریسم حمایت کرده و درباره آن صحبت می‌کنند.

ابن خلدون از مورخان شمال آفریقا و عرب در قرن چهاردهم است که از پیشگامان جامعه‌شناسی و جمعیت‌شناسی به شمار می‌رود.

اردوغان گفت: تلاش ما علیه ایدئولوژی‌های متفاوت نیست بلکه ما علیه ترور و گروه‌های تروریستی اقدام می‌کنیم. هیچ کشور متمدنی در جهان اجازه نمی‌دهد گروه‌های تروریستی در دانشگاه‌ها لانه‌گزینی کنند یا دانشگاه‌هایشان به کمپ‌های آموزشی این گروه‌ها تبدیل شود. تسلیحات، کوکتل مولوتف و خشونت را نمی‌توان هرگز ابزاری برای رسیدن به حق و حقوق در نظر گرفت.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین تاکید کرد، ۱۴ سال زمان صرف مقابله با یک ایدئولوژی شده که ثبت‌نام دانشجویان در دانشگاه‌ها را بر اساس لباس و ظاهر آنها ممنوع می‌کرد.

اردوغان گفت: دیگر شاهد دانشجویان گریان نیستیم که به خاطر نوع پوشش‌ خود از درهای دانشگاه باز گردند.

اردوغان همچنین گفت، آن کسانی که سابقا در ترکیه دیگران را بر پایه ایدئولوژی آنها طرد می‌کردند اکنون دولت کنونی ترکیه را به ضدیت با آزادی بیان متهم می‌کنند.

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: دولت آنکارا در حال مبارزه با کسانی است که به طور آشکار از تروریسم حمایت کرده و تبلیغات تروریستی را گسترش می‌دهند. در هیچ کجای دنیا تبلیغات تروریستی به عنوان آزادی بیان و تفکر انسان‌ها تلقی نمی‌شود. هیچ یک از کشورهای مدرن اجازه نمی‌دهند که گروه‌های تروریستی فعالیت کرده و دانشگاه‌ها را به کمپ‌های آموزشی خود تبدیل کنند.

همچنین سخنگوی اردوغان اعلام کرد: درست نیست که تروریست‌ها را به بد و خوب تقسیم‌بندی کنیم.

ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در حاشیه بازدید از یک نمایشگاه کتاب در شمال غربی ترکیه اعلام کرد: همه کس باید علیه تروریسم مبارزه کند.

کالین اضافه کرد: اگر بخواهیم تروریسم‌ها را به بد و خوب تقسیم کنیم این مساله نشان می‌دهد که شما توانایی خود را برای مبارزه با تروریسم از دست داده‌اید.

وی ادامه داد: برخی افراد هستند که می‌گویند به نام مسیحیت یا یهودیت اقدامات تروریستی انجام می‌دهند اما تروریسم یهودی یا مسیحی وجود ندارد اما زمانی که افرادی به نام اسلام اقدامات افراط گرا انجام می‌دهند تلاش سیستماتیک انجام می‌شود تا اعلام کنند این تروریسم اسلامی است و اسلام با خشونت همراه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار