بازدید 12996

نامه چمران به وزارت کشور

کد خبر: ۶۹۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 21 May 2017
رئیس شورا گفت: دستگاه نظارتی مجلس هیچ نظارتی بر انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران نداشته است و هیچکس نیز پاسخگو نیست.

مهدی چمران در گفتگو با خبرگزاری صداو سیما درباره نحوه نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، بابیان اینکه نامه‌ای به وزیر کشور نوشتم مبنی بر نظارت بیشتر بر انتخابات شوراها ولی هیچگونه تاثیری نداشته است افزود: در حال حاضر دستگاه نظارتی مجلس هیچگونه نظارتی بر انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ندارد و مشخص نیست که در سیستم چه می‌گذرد.
 
چمران با اشاره به اینکه کسی صورت جلسات را کنترل نمی‌کند، گفت: مجلس در حال حاضر چگونه بر انتخابات شورا نظارت می‌کند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: قطعا دنبال خواهیم کرد تا ارقامی که از صندوق‌ها وارد سیستم شده است مجددا بررسی شود.
 
وی با تاکید بر اینکه باید امانتداری را به خوبی حفظ کنیم، افزود: نظارت بر انتخابات شوراها ایجاد نگرانی شدیدی می‌کند و با مسئولین نیز که تماس می‌گیریم پاسخگو نیستند.
 
چمران به تجمیع در وزارت کشور انتقاد کرد و گفت: تجمیع آراء در همه شهرها در فرمانداری ها صورت می گیرد و در سنوات قبل هم در فرمانداری تهران انجام می شد اما در حال حاضر تجمیع در وزارت کشور است.
 
وی درباره  برخی اظهارات مبنی بر اینکه بازخوانی آرای دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد، گفت: به هیچ عنوان بحث مربوط به بازخوانی آرا را مطرح نکردیم چرا که شمارش آرا هنوز به اتمام نرسیده است.
 
چمران افزود: بنده و دیگر دوستان گفته ایم که اگر شائبه و مشکلی درخصوص آرا وجود داشته باشد، موضوع را از مسیر قانونی پیگیری خواهیم کرد.
 
چمران گفت: اگر هم درخواست بازخوانی داشته باشیم، این امر به هیچ عنوان تشویش اذهان عمومی را به دنبال ندارد بلکه این‌امر را تثبیت می کند و باعث می شود که اعتقاد افکار عمومی به چنین موضوعاتی بیشتر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار