بازدید 13492
اظهارات ترامپ در نشست سران عرب؛

ایران مسئول بی ثباتی های منطقه است/ باید متحد شویم/ توقع نداشته باشید ما تروریسم را نابود کنیم/ مسیر مبارزه با تروریسم از عربستان آغاز می شود!

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نشست آمریکایی-اسلامی در حضور «ملک سلمان» پادشاه عربستان سخن گفت. ترامپ ابتدا از میهمان‌نوازی سعودی‌ها تعریف کرد و گفت که زبان از توصیف این میهمان‌نوازی قاصر است. رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنرانی خود در نشست ریاض گفت: باید گروه های تروریستی نظیر داعش، حزب الله، القاعده و حماس را تحت پیگرد قرار دهیم و عدم مقابله با تروریسم باعث انتشار گسترده آن خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ 21 May 2017

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نشست آمریکایی-اسلامی در حضور «ملک سلمان» پادشاه عربستان سخن گفت. ترامپ ابتدا از میهمان‌نوازی سعودی‌ها تعریف کرد و گفت که زبان از توصیف این میهمان‌نوازی قاصر است.

 به گزارش تابناک، رئیس جمهور آمریکا در جریان اجلاس با اعراب در ریاض ادعا کرد که هدفش تحقق صلح، امنیت و شکوفایی در این منطقه و دیگر نقاط جهان است.

وی در ادامه مدعی شد: هدف ما تحقق صلح، امنیت و شکوفایی در این منطقه و دیگر نقاط جهان است. این نشست در بهبود و تقویت امنیت متحدان ما نقش دارد. ما قراردادهایی به ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد دلار با سعودی ها امضا کردیم.باید یک اتحادی برای حل بحران های خاورمیانه و جهان تشکیل شود.

 ایران مسئول بی ثباتی های منطقه است/ باید متحد شویم/ مسیر مبارزه با تروریسم از عربستان آغاز می شود!
 
رئیس جمهور آمریکا افزود: مسلمان در مبارزه با تروریسم نقشی بزرگ دارند. برای تقویت امنیت متحدان خود که در ریاض حضور دارند، اقداماتی نظامی انجام خواهیم داد. قول داده ام که دوستی های مردم آمریکا را افزایش دهم و ائتلافات جدیدی ایجاد کنم.

وی در ادامه گفت: توافقات همکاری نظامی به ارتش سعودی کمک خواهد کرد که بیش از پیش ایفای نقش کند.

 ترامپ افزود: امروز فصل جدیدی از روابط واشنگتن با ریاض آغاز می شود. دیدارهای من با ملک سلمان و ولیعهد و جانشین وی، تاریخی بود.
 
ترامپ مدعی شد: آمریکا به هیچ وجه تلاش نمی کند که سبک زندگی خود را بر دیگران تحمیل کند.

رئیس جمهور آمریکا بدون توجه به نقش این کشور در ایجاد گروه های تروریستی و به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه منطقه در ژستی صلح طلبانه و خیرخواهانه ادعا کرد: جنگ علیه تروریسم دینی نیست اما این جنگ علیه جنایت ها است. زمانی که به قربانیان خشونت نگاه می کنیم، به دین آنها کاری نداریم. تروریست ها خدا را نمی پرستند بلکه بنده مرگ هستند. آمارها نشان می دهد که بیشترین قربانیان تروریسم در جهان، مسلمان هستند. این نشست آغازی برای صلح است نه فقط در خاورمیانه بلکه برای تمام جهان.

وی اضافه کرد: باید منطقه را به گونه ای جذاب برای سرمایه گذاران بسازیم. این منطقه دارای آثار دینی و فرهنگی بسیاری است.
 
 رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش گفت: نشست های من با مقامات عربستان به ایجاد تعهد در همکاری عمیق میان دو کشور و همچنین تشکیل اتحاد برای حل بحران های خاورمیانه و تمام جهان منتهی شد.

ترامپ اضافه کرد: این نشست سرآغازی برای صلح در خاورمیانه خواهد بود و مرکز مبارزه با تروریسم، اعلامی آشکار به کشورهای اسلامی برای ایفای نقش در مبارزه با تروریسم است.

وی گفت: اکثر قربانیان تروریسم شهروندان عادی بوده و 95 درصد از قربانیان تروریسم نیز مسلمان هستند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنرانی خود در نشست ریاض گفت: باید گروه های تروریستی نظیر داعش، حزب الله، القاعده و حماس را تحت پیگرد قرار دهیم و عدم مقابله با تروریسم باعث انتشار گسترده آن خواهد شد.

وی افزود: مبارزه با تروریسم، مبارزه علیه دین نبوده بلکه مقابله با جرم است. مبارزه با تروریسم جنگ میان خیر و شر بوده و باید همگی در مقابله با تروریسم متحد باشیم.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی از سخنان گفت: توافقنامه هایی که میان آمریکا و عربستان به امضا رسید ایجاد هزاران فرصت شغلی را تضمین می کند.

وی گفت: عربستان سرزمین مقدس ترین مکان هاست و مسیر مبارزه با تروریسم از این سرزمین مقدس آغاز می شود و ما به دنبال صلح و نه جنگ هستیم.

ترامپ اضافه کرد: عربستان و ائتلاف منطقه‌ای اقدام بزرگی علیه شورشیان در یمن انجام دادند.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: حزب الله سازمانی تروریستی بوده و باید در برای جلوگیری از کشته شدن بی گناهان از هر طائفه ای در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

ترامپ در ادامه سخنرانی خود گفت: همه در منطقه خاورمیانه باید از زندگی با کرامت و مساوی بهره مند باشند و از رهبران دینی میخواهم که در توضیح افکار اشتباه تروریستی مشارکت داشته باشند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنرانی خود به سخنان ضد ایرانی پرداخت و گفت: نظام ایران مسئول بی ثباتی در خاورمیانه بوده و نظام این کشور تسلیحات سازمان های تروریستی را تامین می کند.

وی افزود: نظام بشار اسد به کمک ایران توانست علیه مردم خود مرتکب جنایت شود و ملت ایران به دلیل تلاش رهبران این کشور در مسیر تروریسم در یأس به سر می برند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنرانی خود در نشست ریاض گفت: باید جلوی ایران در تامین مالی سازمان های تروریستی را بگیریم. ملت هایمان در انتظار پاسخ و اقدامات ما در زمینه صلح هستند.
 
اظهارات ضد ایرانی پادشاه سعودی 
 
«سلمان بن عبدالعزیز» نیز در افتتاحیه نشست «سران اسلامی-آمریکایی» در ریاض با اتخاذ مواضع تند و شدیداللحن، ایران را حامی اصلی تروریسم در منطقه خواند.

شاه عربستان که در حضور ترامپ و دیگر سران عربی و کشورهای اسلامی در ریاض سخنرانی می‌کرد، بعد از سخنانی در باب همزیستی و ویژگی‌های مسالمت‌آمیز دین اسلام، بشدت ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

بنا بر ادعای سلمان، ایران از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، به «نوک پیکان تروریسم» در منطقه تبدیل شده است.

در حالی که بیشتر اعضای تکفیری و تروریستی داعش و دیگر گروههای تروریستی در سوریه و عراق و منطقه ملیت عربستانی دارند، سلمان تأکید کرد که ایران از طریق گروههای مسلح در منطقه در حال توسعه تروریسم است.

وی ایران، حزب الله، حوثی‎ها، داعش و القاعده را مشابه هم خواند و تاکید کرد که «ما در مقابله با تروریسم موفق عمل کردیم.»

ملک سلمان تصریح کرد: ایران قوانین بین المللی بویژه قوانین مربوط به حسن همسایگی را رعایت نمی کند. رژیم ایرانی برای گسترش طایفه‌گری با همکاری گروه های حامی خود اقدام می کند.

شاه عربستان در این سخنان از تاسیس مرکزی جهانی برای مقابله با تروریسم خبر داد و مدعی شد که  ایران همه قوانین بین‌المللی در خصوص همجواری بی‌توجه بوده است.

سلمان بن عبدالعزیز حل مسئله فلسطین را ضروری توصیف کرد و گفت که این مسئله خواسته‌ای ضروری و عادلانه است.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳۳
چرادرحالیکه پادشاه عربستان ایران راسرچشمه تروریسم میخواند مابایدبرای رابطه واعزام حجاج به آنهاالتماس کنیم؟؟؟؟!!!!
پس اونی که میگفت سایه جنگ رو از سر ایران برداشتم کی بود؟

حالا عربستان 100 میلیارد دلار هواپیما و موشک بخره شما بگید موشک لازم نداریم. دو روز دیگه عربستان می شه صدام منطقه
آخه چرا واقعیت رو نمی گین.همه کشورهای مسلمان بودند بعد می گید سران عرب؟
کشورهای جنوب شرق آسیا و آفریقایی عرب هستند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!1
اگر سخنان آخر جلسهٔ ترامپ را معاملهٔ ۴۰۰ میلیارد دلار در نظر بگیزیم ؟ که این مبلغ را گرفته تا در بارهٔ دشمنی با ایران صحبت کند ،خوب ،بازندهٔ اصلی معامله خود ملک سلمان بوده ،ودیگر سران به اصطلاح اسلامی ،بغیر چند کشور جیغلی ،روی خوش نشان ندادند ؟ وشاید هم ملک سلمان ،انتظاری فراتر از این را داشت ،اما ترامپ تاجر ،وکاسبکار است ،اول سند معامله را به امضا رسانیده ،سپس ،برای شادی دل ملک سلمان چند جمله ای بی سر و ته در بارهٔ ایران گفت ،وراه مذاکره با ایران را باز گذاشت ،که همین باعث دمقی پادشاه سعودی گردید؟ واقعا ترامپ در چاپیدن عربها ایتاد است ،، ۴۰۰ میلیارد دلار ،ومیلیونها شغل برای امریکایی ها ،که همهٔ این را از ایران دارد ،وباید قدردان ایران باشد ،۴۰۰ میلیارد دلار؟
همش برای دوشیدنه . این حرفارو بوش و اوباما هم گفتند
حالا هی پول ها رو با حج رفتن به اعراب بدهید تا مارو تحقیر و خودشون پیشرفت کنند
پرزیدنت ترامپ شما خودت رو هوایی که ! شنیدم با پرزیدنت پوتین حشر و نشر داشتی .
تحقق صلح، امنیت و شکوفایی در منطقه و دیگر نقاط جهان آنهم با همدستی عریستان شکل دهنده وهابی گری و القاعده و داعش . گویی حماقت و یاوه گویی مرزی ندارد ولو رییس جمهور آمریکا باشی !!!!!!!!!
لطفا مسئولین هر چه سریعتر حج را دوباره راه بیاندازند تا پول بیشتری تو جیب سران ال سعود برود! از ماست که بر ماست.
عجب بازار گرمی برای فروش تسلیحات راه انداخته ترامپ! واقعا که تاجاره موفقیه در تجارت کشتار! من نمیدونستم که چقدر راحت ما شدیم لو لو ی عربها که اگر سلاح نخرند شبه ها خوابشون نمی بره راستی اینهمه اسلحه که خریده عربستان واقعا سرباز داره و یا آنهم باید بخره! کدام ادم ابله ای باور میکنه که دوکشور همسایه با داشتن تجهیزات همسان و مدرن نابودگر به جان هم بیافتند . عربها و ترکیه میدونند که ایران لقمه درشتیه و از پایتختهای خودشون هم چیزی نخواهد ماند اگر اشتباهی از طرفین صورت پذیرد. هند و پاکستان هرگز جنگ تمام عیار نکرده و نخواهند کرد چون ارتش های همدیگر را کاملا میشناسند.امیدوارم چه تسلیحات ایران و کشورهای منطقه اینقدر تو انبار ها بمونند تا مستعمل گشته و جای کینه عشق و محبت جایگزین گردد.
مردك خوك صفت
دو دیوانه
هركي با ايران درافتاد ورافتاد.
چقدر این ها وقیح و تهوع آور هستند. خودشون طالبان رو به وجود آوردن و آخر سر به بهانه تروریسم افغانستان رو نابود کردن. صدام رو تجهیز کردن و افتاد به جون ایران، سردشت رو با بمب های شیمیایی نابود کردن و آخر سر به بهانه سلاح کشتار جمعی عراق رو نابود کردن. حالا قراره عربستان رو شاخ کنن!!! من خودم از جنگ میترسم اما اگر بخوان نگاه چپ به ایران بکنن جلوشون در میاییم و نمیذاریم دست کثیفشون به کشورمون بخوره. ناسلامتی ما بچه شیعه هستیم
قدرت تعیین کننده است و با پول می توان قدرت را در جهت اهداف خود بکار برد .حتی اگر بی عرضه باشی. کاری که عربستان داره به خوبی انجام میده.
نتیجه مدارای بیش ازحد
عربستان گاو شیرده امریکا است .در سخنان ترامپ از عربستان به عنوان نجات دهنده اقتصاد امریکا یاد شده است .
همون قرانی که اول مراسم کذایی تلاوت شده به کمر ترامپ و شاه الزایمری عربستان بزنه ...یادتون باشه ایران ایرانه .مردم بزرگ ایران و مسئولینش هر اختلاف سلیقه ای با هم داشته باشند ،در مقابل بیگانگان زیاده خواه با هم متحد هستند .درود بر ایران .درود بر مردم شریف ایران .درود بر رهبر معظم کشورم و سلام بر شهیدان
ترامپ 47 کلمه بطور مستقیم در مورد ایران صحبت کرد و مبلغ 410000000000(410 میلیارد دلار) از عربستان شیتیلی گرفت و حالا کاسبی با بقیه پاچه خوارهای منطقه میمونه واسه بعد حالا حساب کنید این حاکمان کوته فکر و شهوت طلب سعودی برای هرکلمه حرف ترامپ مبلغ 87 میلیارد دلار انعام دادند پس این نشون میده که ارزش ایران در معاملات بین المللی چقدر بالاست،،
ترامپ اصولا دنبال حقوق بشر و مبارزه با تروریسم نیست و به حرفهایی که می زند اعتقادی ندارد.صرفا به دنبال سرکیسه کردن کشورهای مختلف از جمله کشورهای عرب متمول حوزه خلیج فارس است!
اگر این عربها پول نداشتند میخواستند چیکار کنند؟
معلومه از عربستان تعریف میکنه جیبشو خالی می کنه صادرات خودشو تقویت می کنه 100 میلیارد پول کمی هست؟؟؟؟
ديوانه چو ديوانه ببيند خوشش آيد. آمريكا و عربستان هر دو توليد كننده و ايجاد كننده القاعدة، اسرائيل ، سلفي ها، وهابيون افراطي، داعش و... هستند و در اكثر كشور ها در حال معامله اسلحه براي غارت منابع ملتها و تجاوز به خاك مردمند. حال بدنبال تحديد إيراني هستند كه با تجاوز صدام و حمايت همين كشورها از او جنگي خانمانسوز را تجربه كرد.
ترامپ بايد از حضور در عربستان لذا ببرد چرا كه اشتراك در خوي جنگ طلبي و تجاوز به مردم و قدرت طلبي و إشرافي گري آنها را بهم نزديك مي كند.
ای سرا ن اعراب بزودی امریکا کمر اقتصاد نفتی اعراب را در هم حواهد شکست و همه تان را خوار و خفیف اسراییل می نماید حالا شما اعراب هر چقدر می خواهید بروید و کشورتان را دو دستی تقدیم امریکا کنید
از قدیم گفته اند "سگ در خانه ی صاحبش شیر است"! حکایت این مردک پیر است! آقایان اگر کور نباشند مشارکت بالای 70% مردم را در انتخابات می بینند و به دورغ مردم را متهم با یاس و نا امیدی نمی کنند! از مسوولان نظام توقع می رود که بیشتر به شادی مردم و نمایش آن در جهان فکر کنند تا امثال این فربیکاران دستاویزی برای اینگونه مهملات نداشته باشند.
سخنان ترامپ یک مشت اراجیف هستند و قطعا اروپایی ها هم به او میخندند.چطور از صلح میگویید در حالی با فروش مرگبارترین سلاح ها به مستبدترین حکومت خاورمیانه در پی نابودی صلح است؟
ببینید این عربستان چقدر گستاخ شده که با وقاحت تمام این طور بی شرمانه حرف می زند. من تعجب می کنم که چطور 86000 هموطن خود را می خواهیم دوباره به حج بفرستیم. در حالی که دشمنی رژیم سعودی اصلا کم نشده. به این باور رسیدم که سازمان حج به فکر سازمان خود و بودجه ی خود است و اصلا به حال مردم اهمیت نمی دهد. ایرانیان عزیز مولانا، شاعر معروف حتی یک بار هم به حج نرفت. ما باید روابطمان را با اروپا خیلی تقویت کنیم. حرفهای تهدید آمیز نزنیم. شعار ننویسیم . عاقلانه رفتار کنیم
عجب ادعایی دارد کدخدا و نوکرش چه دمی تکان میدهد.امان از دست ثروت که عقل را کور میکند و در شرایطی که بر اثر بمباران یمن وبا در آن کشور شیوع ‍یافته هیچ وجدانی بیدار نمیشود الهم عج للولیک الفرج.
جفتتون خفه
زمانی که اوباما مرد نازنین دست دوستی دراز می کند ولی متهم به دستان آهنین می شود حال باید با سلاحها و جنگنده های پیشرفته آنها روبه رو شویم. اگر ترامپ دیوانه دور بعد هم رای نیاورد بی تردید برای ایران برنامه بزرگی در سر دارد. ایران بایستی با تمام قوا وارد میدان شود از یک طرف با سیاست درست و اصولی واز طرفی با خرید پنهانی سیستمهای دفاع هوایی روسیه حتی به ۱۰ برابر قیمت. در عیر اینصورت مردم یران بازنده ای بزرگ خواهند بود.
مردک بیشعور نفهم!
چرا نظراتمومنتشر نمیکنی؟
اقای ترامپ شما که اینقدر دم از دموکراسی میزنی در سرزمینی سخنرانی میکنی که تا حالا یک بار هم انتخابات نداشته ودیگران را که حد اقل دو سالی یک بار انتخابات داشته را تروریسم میدانی وجدان انسانیتت کجاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل