بازدید 4523
در بازار نقدی و آتی رقم خورد؛

حال و روز انتخاباتی بازار آتی سکه

دیروز بازار سکه طلا تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری ایران با روند نزولی قیمت رو به رو شد.
کد خبر: ۶۹۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 21 May 2017
دیروز بازار سکه طلا تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری ایران با روند نزولی قیمت رو به رو شد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، در اولین از روز هفته جاری و در روزی که نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد، دلار نیز مانند سکه روند رو به پایینی را تجربه کرد.

روز شنبه، شاخص بازار ارز ۳۸ تومان از ارزش خود را از دست داد تا از مرز روانی ۳ هزار و ۷۵۰ تومان پایین برود و روی قیمت ۳ هزار و ۷۴۸ تومان قرار بگیرد. این بیشترین میزان افت دلار در سال ۹۶ بود و بهای این ارز را تا اوایل اردیبهشت‌ماه پایین برد.

بر این است بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران نیز با همراهی دلار و بی اعتنایی به رشد بهای اونس طی روز جمعه با کاهش نرخ رو به رو شد که همین امر انگیزه معامله گران را برای خرید دو چندان کرد.

همچنین حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته (شنبه) در بورس کالا به ۸ هزار ۷۰۹ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز معاملاتی قبل رشد ۶۰ درصدی را تجربه کرد؛ چراکه در این روز حجم معاملات به ۵ هزار و ۴۳۰ قرارداد رسیده بود.

به این ترتیب در معاملات دیروز هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی قیمت رو به رو شد.

از بازار نقدی چه خبر؟

همسو با افت بهای دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و با ۶ هزار تومان افت به قیمت یک میلیون و ۲۱۸ هزار تومان رسید. کاهش ارزش شاخص بازار ارز مهم‌ترین عاملی بود که بهای سکه را در مسیر کاهشی قرار داد.

سکه تمام بهار آزادی در حالی در اولین روز هفته وارد کانال یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان شد که در ۲ روز انتهایی هفته در کانال یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان قرار داشت.

تحلیل اونس طلا در هفته جاری

در دو هفته اخیر با توجه به تحلیل ارائه شده قیمت طلا به دامنه ۱۲۱۴ دلاری دست پیدا کرد و تا فتح بهای  دلار۱۲۶۳ حرکت کرد. در حال حاضر نیز سطح مقاومتی آن زیر۱۲۶۳دلار و سطح حمایتی آن بالای۱۲۴۰ دلار قرار دارد، بنابراین انتظار میرود در میان مدت دامنه نوسانی آن بین۱۳۰۰ الی۱۲۰۰ دلار و در هفته جاری بازه قیمتی این فلز گران بها بین ۱۲۷۲ الی ۱۲۱۸ دلارباشد.

در تایم روزانه مقاومت اصلی ۱۳۰۸ و حمایت اصلی ۱۲۰۰ و در تایم ۴ ساعته مقاومت فعلی ۱۲۷۸ و حمایت فعلی ۱۲۴۰ است.

با دید تایم روزانه بهترین محدوده برگشت در دامنه ۱۲۶۳ الی ۱۲۷۲ در نظر گرفته می شود و اهداف این برگشت شامل: ۱۲۵۰ ۱۲۴۵ - ۱۲۴۰ و ۱۲۱۸ در مرحله اول است و شکست نزولی ۱۲۱۴ احتمال کاهش بیشتر به اهداف ۱۲۱۱- ۱۲۰۵- ۱۲۰۰ و ۱۱۹۴ است

شکست صعودی ۱۲۷۲ در هفته جاری تمایلات صعودی بیشتری را فراهم می سازد و اهداف این شکست شامل ۱۲۷۸ - ۱۲۹۵ - ۱۳۰۸ است.و رویت دامنه ۱۲۹۵ الی ۱۳۰۸ احتمال برگشت و کاهش قیمت با عدم شکست ۱۳۰۸ وجود دارد.

در هفته جاری در صورت کاهش قیمت و رویت دامنه ۱۲۱۱ الی ۱۲۰۰ با عدم شکست نزولی در ۱۱۹۴ احتمال برگشت و افزایش قیمت به اهداف ۱۲۱۸ - ۱۲۲۵ - ۱۲۴۰ - ۱۲۵۰ و ۱۲۶۳ وجود دارد.


منبع: بورس کالای ایران


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر