بازدید 15804
آخرین تحولات سوریه؛

آزادسازی کامل شهر «حمص» و آماده کردن هزاران نیروی مسلمان چچنی از سوی روسیه برای اعزام به سوریه

در ادامه عملیات ارتش سوریه علیه معارضان و تروریست های مسلح، شهر حمص کامل به تصرف نیروهای ارتش سوریه درآمد. همچنین، نیروهای ویژه و چتربازان روسیه در پی حمله هوایی ائتلاف آمریکا به کاروان ارتش سوریه وارد استان سویدا در جنوب سوریه شدند. از سوی دیگر، برخی منابع خبری مدعی شدند، روسیه حدود ۶۰ هزار نظامی مسلمان سنی متشکل از شهروندان جمهوری‌های قفقاز شمالی را جهت اعزام به سوریه آماده کرده است.
کد خبر: ۶۹۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 22 May 2017
در ادامه عملیات ارتش سوریه علیه معارضان و تروریست های مسلح، شهر حمص کامل به تصرف نیروهای ارتش سوریه درآمد.
 
به گزارش «تابناک» و به نقل از اسپوتنیک، نیروهای ارتش سوریه شهر استراتژیک حمص را کامل از اشغال تروریست ها آزاد کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه شهر حمص را از تروریست ها بازپس گرفته و این شهر را کامل تحت کنترل خود درآوردند.
 
 
امروز یکشنبه آخرین کاروان حامل عناصر مسلح از حمص به سمت جرابلس حرکت کرده است.

یک منبع در پلیس سوریه گفت، پس از خروج آخرین کاروان حامل عناصر مسلح از محله الوعر حمص، عملیات پاکسازی این شهر از مین و مواد منفجره آغاز خواهد شد.

حمص شهری واقع در غرب سوریه و یکی از مهم ترین شهرهای استراتژیک این کشور است.

این شهر طی مدت سه سال تحت اشغال تروریست ها بود.
 
ورود نیروهای ویژه روسیه به استان سویدا در سوریه
 
نیروهای ویژه و چتربازان روسیه در پی حمله هوایی ائتلاف آمریکا به کاروان ارتش سوریه وارد استان سویدا در جنوب سوریه شدند.
 
منابع سوری گزارش دادند، در پی حمله هوایی ائتلاف آمریکا به کاروان ارتش سوریه، نیروهای ویژه و چتربازان روس وارد استان سویدا شدند.
 
 

بنا بر گزارش‎ها نیروهای ویژه روسیه علاوه بر نقش مستشاری و آموزش نیروهای ارتش سوریه، در صورت بروز هرگونه حمله از سوی نیروهای آمریکایی و اردنی که در مرزهای سوریه مستقر هستند، از ارتش سوریه حمایت خواهند کرد.

برخی رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند، احتمالا نیروهای روسیه قصد ایجاد یک پایگاه در استان سویدا را دارند.

روز پنجشنبه گذشته، هواپیماهای آمریکایی مواضع ارتش سوریه در جاده «التنف» در بادیه سوریه (نزدیک مرز سوریه و اردن) را مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن، ده‌ها تن از جمله شماری از غیرنظامیان نیز کشته و مجروح شدند.

شورای امنیت روسیه نیز در واکنش به این کار، روز جمعه به ریاست «ولادیمیر پوتین» تشکیل جلسه داد و اعضای این شورا اقدام آمریکا در حمله به نیروهای سوری را غیرقانونی خواندند.
 
روسیه ۶۰ هزار نیروی نظامی مسلمان به سوریه اعزام می‌کند

روسیه حدود ۶۰ هزار نظامی مسلمان سنی متشکل از شهروندان جمهوری‌های قفقاز شمالی را جهت اعزام به سوریه آماده کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعزام گروهان‌های نظامی از مناطق مسلمان نشین چچن و اینگوش را افزایش داده تا مدیریت نبرد نظامی در سوریه را بر عهده گیرد و از شمار نیروهای نظامی ایرانی حاضر در این کشور بکاهد.
 
هنوز جزئیات بیشتری از این اقدام روس ها منتشر نشده است.

طرح پیشنهادی آمریکا به روسیه درباره سوریه
 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، آمریکا طرحی پیشنهادی برای مدیریت میدان جنگ در منطقه نفت‌خیز اصلی سوریه، جایی که شبه‌نظامیان تحت رهبری آمریکا برای جنگ با داعش با نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه درگیر شده‌اند، به روسیه داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال جوزف دانفورد، از توصیف این طرح پیشنهادی به شکلی دقیق خودداری کرد؛ اما گفت: ارتش روسیه مشتاق به یافتن راه‌هایی برای اجتناب از درگیری آمریکا با روسیه در منطقه اطراف شهر دیرالزور تا رودخانه فرات است.


آمریکا این منطقه را متشکل از دیرالزور تا دره رودخانه فرات و القائم که در خاک عراق قرار دارد به عنوان کانون مهم بعدی جنگ یا گروه تروریستی داعش تلقی می‌کند.

دانفورد در کنفرانسی خبری با جیمز ماتیس، ‌وزیر دفاع آمریکا گفت: ما طرحی پیشنهادی داریم که در حال حاضر با روس‌ها درباره آن همکاری می‌کنیم.

وی افزود: من جزئیات این طرح را در اختیار نمی‌گذارم؛ اما احساس من این است که روس‌ها به اندازه ما مشتاق هستند تا از تعارض عملیات‌ها کاسته شده و تضمین شود ما به کمپین مبارزه با داعش ادامه دهیم و ایمنی پرسنل خود را حفظ کنیم.

دانفورد درباره اینکه آیا این طرح پیشنهادی داده شده به روسیه به مسأله حضور ارتش سوریه در دیرالزور رسیدگی خواهد کرد، گفت: این طرح به این مسأله رسیدگی خواهد کرد و ما درباره این مسأله به عنوان حوزه خاصی که نیاز به اجتناب از تعارض آمریکا با روسیه در آن وجود دارد، صحبت کرده‌ایم.

روز پنجشنبه گزارش شد، آمریکا گروهی از نیروهای تحت رهبری نظام سوریه را در جنوب شرق این کشور بمباران کرده است و ماتیس گفت: این نیروها به شکلی تهدیدآمیز در حال پیشروی به سمت یک کمپ شورشیان در نزدیکی مرز اردن جایی که مستشاران نظامی آمریکا حضور دارند، بودند.

ماتیس به خبرنگاران گفت: این نیروهایی که هدف حمله هوایی قرار گرفتند "نیروهای تحت هدایت ایران" بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل