بازدید 10306

کاش پای کشتی هیچ‌وقت به «بهشت» باز نمی‌شد!

کد خبر: ۶۹۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 22 May 2017
خبری بسیار تلخ و در عین حال تامل برانگیز؛ درگیری شدید دو چهره پر افتخار کشتی ایران در ساختمان معروف خیابان بهشت.

به‌ گزارش ‌ایسنا، روز گذشته خبری تلخ و غیر قابل باور از جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر تهران به بیرون درز کرد و بلافاصله نقل همه محافل شد؛ درگیری علیرضا دبیر قهرمان سابق جهان و المپیک و عباس جدیدی قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک در جلسه شورای شهر تهران!

دو چهره‌ای که بردن نام‌شان به واسطه افتخارآفرینی‌های فراوان و افراشتن پرچم سه رنگ ایران در میادین جهانی، چیزی جز برانگیختن حس غرور و عرق ملی برای ایرانیان در سراسر جهان به دنبال نداشت، این‌بار رودرروی هم به جان هم افتادند و حسابی از خجالت یکدیگر درآمدند.

علیرضا دبیر، قهرمان محجوب جنوب تهران پس از وداعی شاید زود هنگام با دنیای قهرمانی، ادامه تحصیل در دانشگاه و حضور در دنیای سیاست را به مربیگری در کشتی و یا حضور در عرصه مدیریت ورزش کشور ترجیح داد.

عباس جدیدی نیز از خزانه در جنوبی ترین نقطه تهران پا به دنیای کشتی گذاشت و نامی برای خود در دنیای کشتی دست و پا کرد. او نیز پس از وداع با دنیای قهرمانی و درست زمانی که تب و تاب حضور ورزشکاران نامی ایران در شورای شهر را دید نخواست از این قافله عقب بماند.

جدیدی نیز مانند هم کیشان خود تنها و تنها بواسطه سال ها افتخارآفرینی در ورزش، با رای اعتماد پایتخت نشینان به عضویت شورای شهر تهران درآمد تا مردم اینگونه قدردانی خود را از چهره های افتخارآفرینی چون علیرضا دبیر، عباس جدیدی، حسین رضازاده و هادی ساعی نشان دهند.

طی سال های حضور ورزشکاران در شورای شهر هر از گاهی و بدلیل بروز انواع و اقسام مشکلات ریز و درشت در پایتخت همچون لاینحل ماندن مشکل آلودگی هوا، ترافیک سنگین ، ساخت و سازهای غیرمجاز و ده‌ها مشکل دیگر و یا در زمان بروز اتفاقات ناگوار همچون فروریختن ساختمان پلاسکو و حتی پیش آمدن بحث فساد مالی در شهرداری معروف به املاک نجومی و...، بسیاری از مردم و کارشناسان ضعف نظارت و مدیریت اعضای شورای شهر تهران را از مهمترین علل بروز این قبیل اتفاقات و نابسمانی های گسترده کلان شهر تهران ارزیابی کردند.

 در این میان نه تنها ورزشکاران شورای شهر از تیر انتقادات در امان نبودند،‌ بلکه بسیاری از کارشناسان و عامه مردم نیز حضور ورزشکاران یا هنرمندان در شورای شهر را بواسطه نداشتن تخصص مدیریت شهری عاملی مهم در مدیریت ضعیف شورای شهر تهران دانستند.

طبیعی بود گذشت زمان نه تنها چیزی به محبوبیت افتخارآفرینان دیروز و سیاسیون امروز ‌اضافه نمی‌کرد،‌ بلکه روز به روز انتقادها از این که چرا باید قهرمانان ورزش ایران سر از شورای شهر و دنیای سیاست در بیاورند بیشتر می‌شد. از سوی دیگر برخی حواشی درباره تعدادی از چهره های ورزشی نیز در کاهش محبوبیت آن ها تاثیر عمده ای داشت.

در اینکه برخی از چهره‌های سیاسی شورای شهر نیز در انجام وظایف و تکالیف قانونی خود کوتاهی کرده و یا توانایی انجام آن ها را نداشته‌اند شکی نیست اما تفاوت نداشتن محبوبیت بواسطه سال ها افتخارآفرینی تفاوت عمده آن ها با همکاران ورزشی شان بود.

کار تا جایی پیش رفت که دبیر، جدیدی، رضازاده حتی برای حضور در دور جدید انتخابات شورای شهر تایید صلاحیت هم نشدند، اما به‌ هر حال با اعتراض و رایزنی های زیاد صلاحیت خود را احراز کردند و علی رغم همه فشارها باز هم کاندیدای شورای شهر شدند.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه 29 اردیبهشت برگزار شد. مردم تهران این‌بار نیز حضور با شکوهی پای صندوق های رای داشتند و در نهایت لیست ۲۱ نفره اصلاح طلبان تحت عنوان "امید" را به عنوان نماینده شان در شورای پنجم شهر تهران برگزیدند. از میان چهره های ورزشی نیز هیچ کدام نتوانستند از مردم تهران برای ادامه حضور در شورای شهر رای اعتماد دوباره بگیرند. نتیجه‌ای که حرف های بسیاری در آن نهفته بود و نشان داد حضور چند ساله ورزشکاران نامی در عالم سیاست چیزی جز کم شدن میزان محبوبیت‌شان نزد مردم به دنبال نداشته است.

نتیجه‌ این انتخابات نشان داد دبیر، جدیدی، رضازاده، ساعی که زمانی نه چندان دور از معدود ورزشکاران پرافتخار این دیار بودند راه اشتباهی را پس از دنیای قهرمانی در پیش گرفتند، چرا که جای این چهره ها در عرصه های  مختلف ورزش ایران است نه در دنیای سیاست.

درگیری فیزیکی و کتک کاری علیرضا دبیر و عباس جدیدی دو گوش شکسته پرافتخار ورزش ایران در جلسه روز یکشنبه 31 اردیبهشت شورا - پس از محرز شدن شکست در انتخابات شوراها - تکمیل کننده اشتباهات این افراد بود، اتفاقی که دیگر حرفی برای گفتن باقی نگذاشت. با این اتفاق بیشتر از همه به اعتبار کشتی، این ورزش پهلوان پرور که نام جهان پهلوان تختی بر تارک آن می درخشد خدشه وارد شد، چرا که قهرمانانش که سال ها با رنج و سختی و ریختن عرق بر روی تشک‌ کشتی صاحب جایگاه و احترام نزد مردم شدند، این‌گونه در تشک شورای شهر به جان هم افتادند.

کشتی دیروز حسرت خورد که ای کاش هیچ وقت پایش به بهشت باز نمی‌شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۰
يه كاري كردن همه ازشون متنفرن
متاسفانه گوش شنوایی وجود نداره.وقتی دو ورزشکار ملی ایران همدیگه رو کتک میزنن نشان از نهادینه شدن بی اخلاقی و خشونت به جای گفتگو و سعه صدر در جامعه میباشد.این یک هشدار برای کل جامعه ای است که روز به روز آمار خشونت های خانوادگی و طلاق در آن بیشتر میشود.
این نشون میده ، مدرک دکترا و کرسی استادی و حقوقدان بودن برای بعضی افراد ، تاثیری در شخصیتشون نداره ، یه جایی بالاخره خودشون رو نشون میدن
تکواندو فراموش نشه
اشتباه بزرگ این مقاله کنار هم قرار دادن نام دبیر و عباس جدیدی است
دبیر یکی از اخلاق مدار ترین گشتی گیران بوده است که هیچ نقطه تاریکی در سوابقش وجود ندارد
اما عباس جدیدی .....
در این قضیه اخیر هم جدیدی بواسطه عصبانیت ناشی از عدم انتخاب توسط مردم اقدام به بدگویی به منتخب مردم کرده ودبیر از انتخاب مدم دفااع کرده است علی رغم اینکه خودش هم انتخاب نشده است
و مورد حمله قرار گرفته است آیا انتظار این بوده است که دبیر از خود دفاع نکرده
آخه شورای شهر چه ربطی به این داره که آدم هایی توش باشن که نه سواد این کار رو دارن و نه تجربه ؟ از اون جایی که هیچی سر جای خودش نیست شورای شهر هم شده کلکسیون ورزشکار ها و بالاخره اون ها هم به روشی که باهاش بزرگ شدن با هم تقابل دارن وگرنه اگر درک داشته باشن که شورای شهر محله بالا و پایین نیست که بجه ها با هم قرار دعوا بزارن که روی هم رو کم کنن از این اتفاق ها پیش نمیاد . . . . چه میشود کرد این هم نشون دادن فرهنگی هست که دارن دیگه . . . .
قطعا" دبیر میگفته من میخوام به مردم خدمت کنم ... جدیدی هم میگفته نه من باید خدمت کنم.....!!!!! و دعوا شده زدن سرو صورت همدیگه رو ترکوندن....
آقا از سنگلاخ شدن خیابانها نیز بگویید
این دوستان فقط ورزشکارهای خوبی بودند و بس
بنده در دانشگاه بایکی از این افراد در دوره ارشدهمکلاس بودم (البته باتوجه به مدال پذیرفته شده بودند)بسیار پرمدعا وکاملا بی سواد حتی در حد زیر دیپلم که باعث خنده و...بودند
اخلاق کجاست ؟ دقیقاً اخلاق از زندگی ایرانی ها کجا رفته ؟ چه شد که اینطور شد ؟ کجای کار اشتباه بود ؟ مردمی که در طول هشت سال جنگ تحمیلی مثل کوه جلوی صدام کافر ایستادند کجا رفتند ؟ چه شد که همه زندگی مردمان در پول خلاصه شد ؟ چه شد که ارزش آدم ها با مدل ماشین و زیبایی ظاهری تعیین شد ؟ جای سیرت نیکو در زندگی ما کجاست ؟ آیا پندار نیک ، گفتار نیک ، کردار نیک همین است که ما در جامعه ایرانی می بینیم ؟ این چیزی که ما در حال حاضر از اخلاق در جامعه ایرانی می بینیم ، نه ایرانی است و نه اسلامی . جای بسی تأسف است .
شرم اوره
عباس جدیدی اصلا لایق نمایندگی شورای شهر نبود
بابا ان تکواندو کارشون هم که پارسال با کارگر های شهرداری دست به یقه شد
آخه ورزشکار جاش اینجاست ؟
مطمئنم اگر این ورزشکاران جزو لیست امید بودند(رای آورده بودند یا نه) این حرفها پشت سرشان گفته نمیشد.
حالا عباس آقا بره دنبال شاخ بزه و سایر مسایل
درس عبرتی باشد برای سایرین که اگر به شهرت رسیدند با طمع پست و مقام و قدرت خودشان را خراب نکنند
چهره واقعی خودشونو نشان دادند.
با سلام
خیلی ساده انگارانه وکوته بینانه است که خشم فوران شده عباس جدیدی را تنها به موضوع امروز مربوط بدانیم
از یک سال قبل از طریق شبکه های اجتماعی داخل ترکیه برعلیه خدشه دار کردن عباس جدیدی با مبالغی صورت گرفته است وامروز آتشفشان خشم جدیدی بازتاب رفتار موذیانه کسانی است که گذشته خود را فراموش کرده اند
مردم اینها روگنده کرده بودن وگرنه ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر