بازدید 3882
گفتگو با محمدرضا پورابراهیمی

شوک مثبت به بورس ناشی از انتخابات، مقطعی است

کد خبر: ۶۹۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 22 May 2017
شوک مثبت به بورس ناشی از انتخابات، مقطعی استمحمدرضا پورابراهیمی داورانی در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت در خصوص واکنش بازار سرمایه به حضور چشمگیر مردم در انتخابات گفت: بازار سرمایه به موضوعاتی علاوه بر مباحث اقتصادی واکنش نشان می دهد و معمولا در ایام انتخابات شاخص های بورس با اُفت روبرو می شود اما بعد از مشخص شدن نتایج مسیر خود را ادامه می دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور با شکوه مردم در انتخابات پشتوانه خوبی برای دولت است تا بتواند در عرصه اقتصادی اقدامات مهم و اصلاحات ساختارها را انجام بدهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با قدردانی از مشارکت بالای مردم در انتخابات گفت: حضور باشکوه مردم در انتخابات تعاملات منطقه ای و جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

پورابراهیمی داورانی افزود: فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری بعد از برگزاری انتخابات، و اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی، در اولویت برنامه های اقتصادی است.

شفافیت در اقتصاد لازمه توسعه کشور است

وی ادامه داد: شفافیت در اقتصاد لازمه توسعه کشور است بنابراین در این راستا بازار سرمایه یکی از بازارهای شفاف محسوب می شود که باید تقویت شود.    

پورابراهیمی داورانی افزود: شوک مثبت به بازار سرمایه ناشی از انتخاب رئیس جمهور، به تنهایی برای تقویت این بازار کفایت نمی کند بلکه باید به واقعیت های اقتصادی توجه شود که این موضوع بیانگر این است در عرصه میدانی، بنگاه های اقتصادی به سمت سودآوری حرکت کنند.

وی ادامه داد:اگر با همکاری مجلس و دولت زمینه ای در اقتصاد کشور فراهم شود که به افزایش واقعی سودآوری بنگاه های منتهی شود می توان چشم انداز بازار سرمایه را مثبت ارزیابی کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شود: تدوام روند صعودی بورس مشروط به اصلاحات ساختار اقتصادی در کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل