بازدید 2787

قیمت آش و حلیم ماه رمضان

رئیس اتحادیه پزندگان غذاهای سنتی با بیان اینکه عرضه آش و حلیم در ساندویچی‌ها غیرمجاز است، گفت: واحدهای مجاز عرضه با بنرهای متحد‌الشکل از واحدهای غیرمجاز قابل تشخیص هستند.
کد خبر: ۶۹۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 22 May 2017
رئیس اتحادیه پزندگان غذاهای سنتی با بیان اینکه عرضه آش و حلیم در ساندویچی‌ها غیرمجاز است، گفت: واحدهای مجاز عرضه با بنرهای متحد‌الشکل از واحدهای غیرمجاز قابل تشخیص هستند.

حسین محمدی رئیس اتحادیه پزندگان غذاهای سنتی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه قیمت آش و حلیم نسبت به سال گذشته کمتر از 10 درصد افزایش یافته است، گفت: با توجه به افزایش حدود 8 درصدی قیمت اقلام و مواد اولیه، قیمت عرضه آش و حلیم در ماه مبارک رمضان، اندکی افزایش یافته است. 

وی افزود: مواد اولیه از قبیل گوشت، روغن، شکر، گندم، هزینه‌ کارگری و حامل‌های انرژی نسبت به سال گذشته تقریبا 8 درصد گران شده است.

وی افزود: تمام واحدهای مجاز به عرضه آش و حلیم در سطح شهر تهران با یک بنر متحد‌الشکل که بر روی آن نوشته شده «عاملین فروش غذاهای سنتی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و اتحادیه» از سایر واحدهای عرضه مشخص می‌شوند. 

محمدی بیان داشت: این واحدها به صورت تخصصی‌ از سال‌ها آش و حلیم می‌پزند و عرضه می‌کنند و سایر واحدهای عرضه غیربهداشتی و غیرمجاز هستند. 

وی با بیان اینکه مردم آش و حلیم ماه رمضان خود را از واحدهای غیرمجاز تهیه نکنند، گفت: آش و حلیم واحدهای غیربهداشتی و غیرمجاز تهران در کارگاه‌های غیربهداشتی و با کیفیت پایین در اطراف تهران تهیه و در بین این واحدهای غیرمجاز که اکثرا  ساندویچی‌ها هستند، توزیع می‌شود. 

حسینی در ادامه به قیمت عرضه آش و حلیم در ماه مبارک رمضان امسال به شرح ذیل اشاره کرد: 

* هر کیلوگرم حلیم معجون با کلیه مخلفات 15 هزار تومان 

* هر پرس حلیم معجون 8 هزار تومان با مخلفات

* هر کیلو گرم آش شله‌قلمکار با مخلفات (سیر و پیاز) 15 هزار تومان

* هر کیلوگرم حلیم و شله‌قلمکار ساده 14 هزار تومان 

* هر کیلوگرم انواع آش از قبیل آش رشته و آش دوغ با مخلفات 13 هزار تومان  

* هر کیلوگرم انوع آش از قبیل آش رشته و آش دوغ بدون مخلفات 12 هزار تومان

* هر پرس آش رشته ساده 7 هزار تومان 

وی با بیان اینکه هر پرس آش و حلیم با مخلفات در ایام ماه مبارک رمضان با قیمت 8 هزار تومان عرضه خواهد شد، گفت: شهروندان می‌توانند تخلفات را به شماره تلفن 77639658 اطلاع دهند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر