بازدید 5060

تکرار ادعاهای‌واهی علیه ایران

کد خبر: ۶۹۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶ 23 May 2017
واشنگتن و ریاض در بیانیه ای مشترک با تکرار ادعاهای واهی خود، مدعی شدند که موشک های ایران تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، عربستان و آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای بر همکاری با یکدیگر برای مواجهه با آنچه «دشمنان مشترک» نامیدند و نیز تعمیق روابط فیمابین، تاکید کردند.

بیانیه مشترک بین ریاض و واشنگتن بدون اشاره به حمایت های آنها از تروریسم و فتنه انگیزی در منطقه مدعی شده است که «توقف اقدامات ایران مبنی بر دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، دامن زدن به فتنه طائفه ای، حمایت از تروریسم و مزدوران مسلح و اقدامات بی ثبات کننده کشورهای منطقه ضروری است».

بنا بر این بیانیه، آمریکا و عربستان مدعی شدند که «دخالت های ایران خطری برای امنیت منطقه و جهان است و توافق هسته ای با ایران به بازنگری در برخی بندهای آن نیاز دارد».

دو طرف در ادامه ادعاهای واهی خود همچنین مدعی شدند که «برنامه موشک های بالستیک ایران نه تنها تهدیدی برای کشورهای همسایه بلکه تهدیدی مستقیم برای امنیت جهان است».

در این بیانیه همچنین آمده است که «عربستان از تصمیم ترامپ برای حمله به پایگاه الشعیرات در «حمص» سوریه حمایت کرده و طرفین آمریکایی و سعودی بر اهمیت دستیابی به راهکار دائم نزاع در سوریه بر اساس اعلامیه ژنو و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تاکید دارند».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر