بازدید 4953
گزارش

به نام استقلال و پرسپولیس؛ به کام سامانه سودجو و صداوسيما

کد خبر: ۶۹۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 23 May 2017
صداوسيما که در دوره انتخابات ریاست جمهوری به شدت مورد انتقاد میلیون ها تن از مردم ایران قرار گرفت، این روزها مرزهاي سوءاستفاده مالی از دو باشگاه بزرگ ایران را جابه‌جا كرده است و در کنار یک فرد سودجو، بدون توجه به اعتراض‌ها، كارش را مي‌كند. 

به گزارش تابناک ورزشی، همزمان با اعلام نارضايتي رئيس‌جمهور روحاني از رويكردهاي يكسوگرايانه صداوسيما جمهوري اسلامي ايران كه به‌نظر مي‌رسد حافظ منافع بخش قليلي از جامعه است ، موضوع قديمي رفتار نامناسب تلويزيون با فوتبال و حمايت از باشگاه‌هاي پرطرفدار پايتخت هم به بدترين شكل ادامه دارد. صداوسيما به‌عنوان نهادي غيرپاسخگو، حاضر نيست حق پخش تلويزيوني فوتبال را بپردازد و از آن مهم‌تر، از اين بستر به‌نفع منافع خود گام برمي‌دارد كه به‌دليل ساختار غيرشفاف، مشخص نيست سود ميلياردي اين رسانه از بازي‌هاي حساس پرسپوليس و استقلال در ليگ قهرمانان آسيا و توجه چندده ميليوني هواداران به اين مسابقه به کجا می رود؟ 

مديران صداوسيما حتي پا را فراتر گذاشته‌اند و علنا خواستار «ويژه‌خواري» از سامانه هواداران هستند که قبل از این توسط یک شرکت خصوصی هم حق دو باشگاه قرمز و آبی را میل کرده و زورگویی هایش هخم تمامی ندارد.

بي‌سليقگي محض را مي‌توان در استوديو‌هاي ويژه‌برنامه شبكه3 براي ليگ قهرمانان آسيا ديد كه حتي از حضور كارشناسان چهره و نخبه هم محرومند و به‌سبك برنامه‌هاي بيست‌سال قبل، برنامه توليد و پخش مي‌شود. 
اما اين رفتار نادرست صداوسيما به همين‌جا ختم نمي‌شود. آن‌ها در مقطع حساس و مهم نقل‌وانتقالات، به‌جاي اينكه همراه و كنار باشگاه‌ها باشند، با طمع بسيار، خواهان سهم 70درصدي از محل درآمد هواداران طرفدار باشگاه‌ها هستند و با كارشكني‌هاي برنامه‌ريزي‌شده، خواهان دريافت هزينه‌هاي هنگفت از محل درآمد از بخش كمك هواداران به باشگاه‌ها هستند تا سامانه هواداري فوتبال را تبليغ كنند! سامانه ای که خود در تصرف یک شرکت سودجوی خصوصی است و مشخص نیست تا کی منافع استقلال و پرسپولیس باید به جیب این و آن برود؟

در شرايطي كه براي باشگاه‌ها حتي كم‌ترين كمك‌ها هم در اين مقطع، مهم و حساس است، صداوسيما به‌جاي كمك در قبال حق پخش تلويزيوني و تبليغ سامانه هواداراي باشگاه‌ها، آن‌ها را بايكوت كرده و خواهان درصدهاي بالا از مديران است. از آن مهم‌تر، با سوءاستفاده غيرشرعي و غيرعرفي از اين بستر، تهديد كرده درصورتيكه سهم 70درصدي پرداخت نشود، ديگر سامانه‌ها كه هيچ ربطي به فوتبال و ورزش ندارند را جايگزين سامانه هواداري فوتبال خواهد كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار