بازدید 25379
۶

نصیحت کوفی عنان به دونالد ترامپ در مورد ایران / بیانیه ریش سفیدان سیاست در مورد انتخابات ایران

روز گذشته، کوفی عنان، دبیر کل اسبق سازمان ملل متحد، در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس عنوان کرد که رئیس جمهور ایالات متحده، باید با استفاده از ارتباط مستقیم با ایران، با این کشور گفت وگو کند. وی بیان کرده که ایران با امضای توافق هسته ای و انتخاب دوباره حسن روحانی به ریاست جمهوری، نشان داده که خواهان ارتباط با همه دنیاست.
کد خبر: ۶۹۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 24 May 2017
روز گذشته، کوفی عنان، دبیر کل اسبق سازمان ملل متحد، در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس عنوان کرد که رئیس جمهور ایالات متحده، باید با استفاده از ارتباط مستقیم با ایران، با این کشور گفت وگو کند. وی بیان کرده که ایران با امضای توافق هسته ای و انتخاب دوباره حسن روحانی به ریاست جمهوری، نشان داده که خواهان ارتباط با همه دنیاست.

به گزارش «تابناک»؛ کوفی عنان که اکنون ریاست گروهی از رهبران و سیاستمداران کهنه کار دنیا تحت عنوان «گروه ریش سفیدان» را که توسط نلسون ماندلا به وجود آمده بود، بر عهده دارد، بیان کرده است: اگر این فرصت را داشته باشد که با دونالد ترامپ سخن بگوید، به وی گوشزد خواهد کرد که سیاست خصمانه اش در برابر ایران، از جمله دشمن خطاب کردن این کشور و اتهام اشاعه تروریسم از سوی ایران، نمی تواند هیچ کمکی به ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه کند.

وی در گفت وگوی تلفنی با آسوشیتدپرس بیان کرد: ایران بخشی از راه حل نهایی برای بحران ها و تعارضات در خاورمیانه از جمله عراق و سوریه است و نمی توانیم از این واقعیت چشم پوشی کنیم.
 
نصیحت کوفی عنان به دونالد ترامپ در مورد ایران / بیانیه ریش سفیدان سیاست در مورد انتخابات ایران 
روز گذشته، شورای ریش سفیدان سیاست در بیانیه ای که به مناسبت پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات ایران منتشر کرده، آورده است: انتخاب مجدد روحانی، نشانه ای از خواست صریح مردم ایران برای روابط صلح آمیز و دوستانه با دنیای خارج و همچنین جامعه ای آزاده و بردبار در داخل این کشور است.

در این بیانیه، ریش سفیدان دنیای سیاست، دوباره حمایت کامل خود را از توافق هسته ای سال 2015 میان ایران و شش قدرت جهانی از جمله آمریکا بیان و ابراز امیدواری کرده اند که انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران، به معنی آن است که همه امضا کنندگان این توافق، تلاش خود را همراه با حسن نیت برای اجرای کامل آن ادامه دهند.

این در حالی است که دونالد ترامپ طی سفر اخیر خود به خاورمیانه، از همه کشورهای عربی و رژیم اسرائیل خواسته است، با اتحاد با یکدیگر در برابر ایران و اقدامات به گفته او ثبات زدای ایران در منطقه مقابله کنند. وی در کنفرانس عربی ـ آمریکایی که در ریاض برگزار شد، در جمع کشورهای اغلب سنی عرب و مسلمان، اظهارات شدیدی علیه ایران بر زبان آورد.

اما کوفی عنان بر این باور است که دونالد ترامپ، باید رویکرد خود در قبال منطقه خاورمیانه را که منطقه ای پر از تعارض و کشمکش و تفاوت است، تغییر دهد.

وی بیان کرد: آنچه اکنون لازم است اینکه قدم هایی برای خنثی کردن تنش ها و تعارضات برداشته شود و نه قدم هایی برای عمیق تر کردن این تعارضات. ما باید در برابر هر عملی که انجام داده و هر سخنی که می گوییم، بسیار حساس و مراقب باشیم، زیرا کلمات همان طور که می توانند آرامش بخش و ثبات آفرین باشند، همچنان می توانند بسیار تحریک کننده و تعارض زا باشند.

عنان همچنین گفته است، در صورت گفت وگو با ترامپ به وی خواهد گفت که آمریکا باید از توافق هسته ای صورت گرفته با ایران بسیار خرسند بوده و به این توافق افتخار کند و بیان کرده که حتما به وی می گوید از طریق ارتباط مستقیم با ایران با این کشور به گفت وگو بنشیند.

چندی پیش، ترامپ احتمال گفت وگوی مستقیم با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را مطرح کرده بود و عنان در این باره می گوید: ایران بیش از کره شمالی دیسیپلین و مسئولیت پذیری از خود نشان می دهد.

وی ادامه داده: در نتیجه اگر ترامپ حاضر به ملاقات با آقای اون هست، من درک نمی کنم که چطور نمی تواند به ایران برود؛ ملتی که با امضای توافق هسته ای تلاش می کند تا با جهان ارتباط بیشتری برقرار کند و باید تلاش ایران در این راستا تقویت شده و نه آنکه به عقب رانده شود.

عنان بر این باور است که نمی توان پیش بینی کرد، در صورت عقب راندن ایران در این مسیر چه ممکن است اتفاقاتی رخ دهد و گفته: اما آنچه باید یاد بگیریم این است که این تحریم ها و اقدامات سختگیرانه نبود که منجر به توافق هسته ای شد، بلکه تعامل منجر به این توافق شد. ترامپ باید در این میسر حرکت کند.

عنان همچنین بیان کرده است، باید تلاش هایی صورت بگیرد تا مذاهب شیعه و سنی به هم نزدیک شده و اختلافات خود را کنار بگذارند. وی گفته: این کار دشواری است و زمان زیادی می برد اما نیاز نیست که تخاصم میان ملت ها و گروه ها برای همیشه بماند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۶
تاریخ از کوفی عنان همیشه به عنوان سیاست مداری صالح نام خواهد برد.
ان شاء الله ترامپ مصداق دیوانه ای است که سنگی در چاه می اندازد و عقلا نمی توانند آن را بیرون آورند.آینده آمریکا به نفع مستعضفان جهان تیره و تار خواهد شد.
چقدر دقیق و واقع بینانه و پخته تحلیل کرده است.
دردت بخوره تو سره امانو که ترسو بود
اگر ترامپ به گفتگو به ایران و رفع مشکلات مابین آمریکا و ایران و ایران و اعراب منطقه از سوی دیگر بپردازد سلاح هایش را با این قیمت گزاف کجا بفروشد و بنیاد دخترش از کجا تامین مالی شود. مساله آمریکا با ایران عدم درک واقعیات ایران و منطقه یا ناتوانی در فهم پیام صلح و دوستیی که مردم ایران در انتخابات به جهان دادند نیست مسئله تامین منافع مالی و حفظ بازار بزگ اعراب پولدار برای کارخانه های اسلحه سازیست.
اگر آمریکا به برخوردخصمانه وخارج از منطق خود ادامه دهد ایران راهی را خواهد پیمود که کره شمالی طی کرد ولی باقدرت چندبرابر
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی