بازدید 3673

پیشنهاد کوفی عنان به ترامپ دربارۀ ایران

کد خبر: ۶۹۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 24 May 2017
کوفی عنان دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد خواستار گفت و گوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با ایران شد.

به گزارش ایرنا روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز امروز (چهارشنبه) با اعلام این خبر افزود: عنان روز سه شنبه (دیروز) در یک مصاحبه تلفنی با آسوشیتدپرس گفت که معتقد است ترامپ باید دست خود را به سوی ایران دراز کرده با این کشور گفت و گو کند.

او گفت ایران نیز با امضای توافق هسته ای با شش کشور جهان و همچنین انتخاب دوباره حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری نشان داده است که دست دوستی به سوی جهان دراز کرده است.

عنان هم اکنون ریاست گروهی به نام 'ریش سفیدان' متشکل از رهبران پیشکسوت جهان را به عهده دارد که توسط نلسون ماندلا رییس جمهوری فقید آفریقای جنوبی پایه گذاری شده بود.

او افزود، اگر این فرصت را داشت حتما به ترامپ می گفت که سیاست خصمانه وی علیه ایران از جمله اینکه این کشور را دشمن و حامی تروریسم بخواند کاری برای احیای صلح در خاورمیانه انجام نخواهد داد.

عنان همچنین گفت که ایران برای بحران خاورمیانه از جمله اوضاع سوریه و عراق 'بخشی از راه حل' است.
 
او گفت کسی نمی تواند از این واقعیت فرار کند.

گروه ریش سفیدان دیروز سه شنبه، در بیانیه ای انتخاب مجدد روحانی را نشانه ای دانست مبنی بر اینکه 'مردم ایران آشکارا مشتاق روابط صلح جویانه با دنیای بیرون و یک جامعه شکیبا تر در داخل کشور هستند'.

این گروه بر حمایت خود از برجام تاکید و اظهار امیدواری کرد که انتخاب دوباره روحانی ' بِدین معنا باشد که همه امضاکنندگان این توافق با اعتقاد تمام برای اجرای کامل آن به تلاش خود ادامه خواهند داد.'

عنان که برنده جایزه صلح نوبل 2001 است، پیشتر نیز در مصاحبه با همین خبرگزاری آمریکایی از سیاست خارجی تکروانه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا انتقاد کرده آن را باعث تضعیف موقعیت آمریکا در شرایط سخت دانسته بود.

وی ترامپ را یکی از آن رهبرانی توصیف کرد که 'امسال به شهر آمده اند؛ به سمتی رسیده اند و معتقدند جواب تمام سوالات را دارند.'
 
وی افزود: دیر یا زود این افراد باید یک دوره معالجه با واقعیت را پشت سر بگذارند تا دریابند که به این سادگی ها که فکر می کردند نیست. آنها یا باید خود را با شرایط وفق دهند و یا به اسلحه های خود بچسبند و از شهر خارج شوند.

او تاکید کرد: رهبری آمریکا - بخاطر آنچه که ما از واشنگتن می شنویم، آن فقدان اطمینان و قطعیتی که در آن وجود دارد و همچنین این واقعیت که پیامهایی که از آنجا صادر می شود، مدام در حال تغییر است و این تغییرات گاهی بسیار سریع است - اکنون در حال تضعیف شدن است.'

عنان افزود: حتی زمانی که دیپلمات های آمریکایی در سراسر جهان سفر می کنند و 'حس خوب' ایجاد می کنند، این سوال اجتناب ناپذیر از آنها پرسیده خواهد شد که 'رهبرتان در کجا ایستاده است'؟

عنان همچنین گفت که سیاست های متغیر رهبر آمریکا کار را حتی برای دوستان آمریکا که خواهان دنباله روی از آن هستند سخت می کند.
 
کوفی عنان از 13 دسامبر 1996 تا اول ژانویه 2007 دبیر کل سازمان ملل متحد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر