بازدید 10036

مهم‌ترین ویژگی رئیس‌جمهور آمریکا از دیدگاه محسن رضایی

به تازگی آقای ترامپ با چهل، پنجاه تن از سران كشورهاي اسلامی، جلسه گذاشتند تا ديواري بین سوریه و عراق بکشند. ترامپ به رئیس جمهور دیوار کش معروف شده که اول از دیوار مکزیک شروع کرد و سپس با تعرفه های گمرکی، بین چین و اروپا با آمریکا دیوار کشید و اكنون هم به فکر دیوارکشی بین مرزهای عراق و سوریه از طريق لشکرکشی افتاده است.
کد خبر: ۶۹۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 24 May 2017
سرلشکر پاسدار دكتر محسن رضایی، در سالروز آزادسازی خرمشهر در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان خراسان شمالی گفت: آرزوی مردم عربستان، در آغوش گرفتن مردمسالاري و برگزاري انتخاباتي مشابه ٢٩ ارديبهشت است.
 
به گزارش «تابناک»؛ صبح چهارشنبه، سوم خردادماه 1396 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بجنورد با تبريك سالروز آزادسازی خرمشهر به نيروهاي سپاه، ارتش، بسيج، نیروی انتظامی و همه جهادگران دفاع مقدس گفت: امیدوارم پیروزی هاي بزرگي که با ایثار مردم به دست آمده است، در آینده هم استمرار پیدا کند تا دشمنان ما و دیکتاتورهای منطقه، هرگز به فکر به راه انداختن جنگي دیگر نيفتند.
 
وی افزود: ملت ما از آغاز انقلاب اسلامی ثابت کرده است که اگر نیروی مسلح و موشک دارد، آنها را برای صلح، عدالت و آرامش مي خواهد و بر خلاف برخي ارتش های دنیا که سلاح را برای تجاوز و حمله به دیگران به كار مي گيرند و مستقیم يا غیر مستقیم، امنیت و آرامش منطقه را برهم می زنند، نیروهای مسلح ما این اقتدار را در خدمت امنیت منطقه خواستارند.
 
دکتر محسن رضایی با اشاره به دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما زنجیره ای از همکاری مستبدان منطقه را پاره و یکی از مهره های این زنجیره را از آن جدا كرد؛ اما به محض گسستن این زنجیره، واشنگتن، لندن و تل آویو، برای بازگرداندن وضعیت قبل از انقلاب، مجموعه ای از توطئه ها را طرح ریزی و پس از اغتشاشات داخلی، صدام را تحریک کردند تا پنج استان ما را اشغال کند.
 
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: دشمنان ما به دنبال این بودند که جلو پیشرفت ملت های منطقه را بگیرند؛ كما اين كه با تحقیر مردم، منابع نفت و ثروت آنها را به غارت مي بردند. آنها می خواستند مردم منطقه بیدار نشوند تا سلطه خود را در منطقه حفظ کنند و به همين دليل، هر كسي که بیدار می شد، سرکوب می کردند، زيرا صد سال، آدم کشی و سرکوب، برای آمریکا ثروت و برای مستبدان منطقه، قدرت به همراه آورده بود.
 
انقلاب اسلامی مردم ایران، این روند را متوقف کرد و برای همین سلطه گران در ده سال اول انقلاب، با ما درگیر شدند تا زنجیره منحوس قدرت و ثروت خود را بازیابی کنند. با اين حال، آزادسازی خرمشهر، نشان داد که این زنجیره ديگر هرگز تكميل نخواهد شد. دشمنان ما با حمایت از صدام، او را تجهیز و سعودی ها بيش از نود میلیارد دلار به رژیم بعثي کمک کردند تا کار ایران را تمام کند. در روزهای آغاز جنگ، ارتش ما به دلایل مختلف تضعیف شده بود.
 
شهید صیاد شیرازی، شهید نامجو و دوستانشان، از صفر كار را آغاز كردند و در كنار و همراه سپاه پاسداران در مقابل دشمن ایستادند. خرمشهر، نقطه ای کلیدی و مهمترین شهر و بندر ایران بود که به اشغال عراق درآمده بود. راه آهن شمال به جنوب ایران، به خرمشهر ختم می شد و از منظر بين المللي، خرمشهر با کل خوزستان برابر بود. آن روزها ارتش صدام دژ نفوذ ناپذيري در ابعاد نیمی از کشور لبنان، در خرمشهر و اطراف آن برپا کرده بود.
 
دكتر محسن رضايي با اشاره به اينكه پس از آزادسازی خرمشهر، همه دنیا به شكست صدام اذعان داشتند، افزود: اگر همان روزها، مرزها را به رسمیت می شناختند و حقوق ما را به ما برمی گرداندند، جنگ پایان می یافت؛ اما بنا به دلایل مختلف، حق ما بود که جنگ را ادامه دهیم. از آن سال تا حدود ده سال اخیر، سلطه گران دوباره به فکر توطئه علیه ایران افتاده اند. اصل این رویارویی، پس از بیداری اسلامی و محاصره تفکر سعودی و اسرائیل پدید آمد و برای همین داعش و مسائل سوریه را به وجود آوردند، حال آن كه با تشکیل دولت عراق، دومین حلقه زنجیر استبداد نيز پاره شد و توطئه ها در سوریه به شکست انجاميد. به تازگی آقای ترامپ با چهل پنجاه تن از سران كشورهاي اسلامی، جلسه گذاشتند تا ديواري بین سوریه و عراق ايجاد کنند. ترامپ به رئیس جمهور دیوار کش معروف شده است که اول از دیوار مکزیک شروع کرد و سپس با تعرفه های گمرکی، بین چین و اروپا با آمریکا دیوار کشید و اكنون هم به فکر دیوارکشی بین مرزهای عراق و سوریه از طريق لشکرکشی افتاده است.
 
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: به تازگی در منچستر بمب گذاری کردند و کل اروپا را به وحشت انداختند. تروریستي که این کار را کرد، در مکتب عربستان پرورش یافته است و اين نشان مي دهد، خطر تروريسم دامان حاميان آن را گرفته است. امريكا و غرب در حمله به بحرین و خشونت علیه مردم هم چهره خود را نشان دادند و معلوم شد که حامیان اصلی تروریسم هستند. اگر دموکراسی برای آنها مهم است، اجازه بدهند مردم عربستان، حکام خود را انتخاب کنند. مردم بحرین حق خود را می خواهند، اما آنها با بي آبرويي و فضاحت رو در روی مردم ایستاده اند.
 
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: در چنين شرايطي ما با داعش می جنگیم، از مظلومان حمایت و با اقتدار خود، صلح و امنیت منطقه را دنبال می کنیم.
 
دکتر محسن رضایی با اشاره به فداکاری مردم و نیروهای مسلح استان خراسان شمالی گفت: بیش از پنجاه شهید از این استان در عملیات بیت المقدس حضور داشته اند و اين استان هفت شهيد مدافع حرم نيز تقديم كرده است. جایزه صلح نوبل را باید به مدافعان حرم ما داد، زیرا ملت هاي جهان نظاره گر هستند و مي بينند كه مدافعان حرم چگونه برای صلح، ایثار می کنند. امروز مسلمانان منطقه از همدستي حكام سعودي با اسراييل و بمب هايي كه روی خانه های مردم یمن ريخته مي شود، شرمنده اند.
 
وی تصریح کرد: ایستادگی ملت ما موجب ساخت تمدن مقتدر ایرانی ـ اسلامی خواهد شد که این دستاوردها را از رهبری حکیمانه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای داریم. آنچه امروز جلوی جنگ را گرفته، رهبری، نیروهای مسلح و مردم ما بوده اند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به حماسه آفرینی مردم ایران در انتخابات 29 ارديبهشت گفت: دنيا ديد كه در این انتخابات، مردم ما با شور و شادابی و امنیت، حماسه ای دیگر خلق کردند و عزت ملت ایران را به رخ دیگر کشورها کشیدند. آرزوی مردم عربستان، در آغوش گرفتن مردمسالاري و برگزاري انتخاباتي مشابه ٢٩ ارديبهشت است.
 
در آغاز این مراسم، سرلشکر پاسدار محسن رضایی از یگان های ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی حاضر در میدان، سان دید و به یادمان شهدای این استان ادای احترام کرد. همچنين سردار مرتضوی، فرمانده تیپ حضرت جواد الائمه بجنورد، حضور فرمانده سپاه پاسداران دوران دفاع مقدس را در سالروز آزادسازی خرمشهر در استان خراسان شمالی خوشامد گفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان