بازدید 3012
۱

شناسایی 350 نقطه حادثه خیز در سواحل مازندران

کد خبر: ۶۹۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 24 May 2017
 دبیر ستاد ساماندهی دریای خزر در مازندران گفت که 350 نقطه حادثه خیر در سواحل مازندرانی دریای خزر برای جلوگیری از شنا با تابلوی ' شنا ممنوع ' نشانه گذاری شده است .

به گزارش  ایرنا، عیسی قاسمی طوسی افزود : 900 ناجی غریق هم در 300 نقطه حادثه خیز دریای خزر که بیشتر مورد اقبال مسافران قرار می گیرد، مستقر شده اند.

وی گفت : ناجیان غریق مستقر در نقاط حادثه خیز ساحل خزر در مازندران موظفند از شنای مسافران در این نقاط که حدود 90 درصد غرق شدگان سنوات گذشته را به خود اختصاص دادند ، جلوگیری کنند.

طرح سالم سازی دریا در 338 کیلومتر از سواحل دریای مازندران برای شنای تابستانی با ساماندهی 98 نقطه شنا آزاد برای مسافران و ساکنان این خطه شمال کشور از اول خرداد شروع شد.

** واگذاری امداد و نجات به هلال احمر

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران همچنین گفت که در فصل شنا در این استان همانند سال قبل امداد و نجات به جمعیت هلال احمر این استان واگذار شده است.

وی افزود : بزودی چند دستگاه آمبولانس از محل اعتبار استانی برای خدمات رسانی به دریا زدگان در اختیار هلال احمر مازندران قرار می گیرد.

در سال گذشته 79 نفر در سواحل دریای خزر در مازندران جان خود را از دست دادند که افزون بر 95 درصد از غرق شدگان مسافران تابستانی بودند و از لحاظ تقسیمات جغرافیایی استان های تهران و سه گانه خراسان بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.

با اجرای طرح سالم سازی دریا در سواحل مازندران از سال 92 تا 95 آمار غرق شدگان در این منطقه افزون بر 63 درصد کاهش یافت.

براساس آمار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران ، مازندران نخستین شهر مسافرپذیر در تابستان 95 بود و در تعطیلات عید فطر نیز حدود 2میلیون مسافر از ساحل خزر در مازندران استفاده کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مازندران 3 تا نقطه بیشتر نداره!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل