بازدید 29828
بسته خبری «تابناک»؛

روایت ناطق نوری از کناره گیری اش از دفتر بازرسی رهبری/هدیه متفاوت سیدحسن نصرالله به آیت الله یزدی/توهین باشگاه العین امارات به تماشاگران ایرانی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «حمله به خواننده پاپ از سوی افراد ناشناس »، « سعید سهیلی کارت خانه سینمای خود را آتش زد»، «تشریح آخرین وضعیت بازداشت مدیران تلگرامی»، « دو تن از مراجع بزرگ قم به روحانی رأی دادند» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ 24 May 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حفظ جمهوری اسلامی از حفظ جان امام زمان مهم‌تر است
 
به تازگی فایل صوتی جدید از کریمی قدوسی منتشر شده که او در آن مدعی شده، حسن روحانی تهدید کرده بود، در صورتی که رد صلاحیت شود، انتخابات را برگزار نخواهد کرد. از سوی دیگر، او در بخش دیگری از سخنانش گفت: "امام خمینی (ره) حفظ نظام جمهوری اسلامی را واجب تر از جان امام زمان( عج) می دانسته است.

ممکن است دوباره با گروهی شبیه فرقان مواجه شویم
 
علی مطهری در سخنرانی در دانشگاه اراک با اشاره به گرایش فکری گروه فرقان - عامل ترور آیت‌الله شهید مرتضی مطهری - گفت: داستان گروه فرقان برای امروز ما باید درس‌آموز باشد. آنها تحت تأثیر افکار مارکسیستی، هر کس را که خانه خوب یا در شمال شهر داشت، مورد انتقاد و حمله قرار می‌دادند. در سفر اخیر خودم به ارومیه زمانی که از جلوی ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها با خودروی میزبان رد می‌شدیم، چند جوان و نوجوان که من‌ را شناخته بودند، آمدند جلو. مهم‌ترین حرفشان این بود که آقای مطهری چرا سوار ماشین خارجی شده‌اید؟ گفتم اولا این ماشین خارجی نیست و داخلی است، ثانیا ماشین من نیست و ماشین میزبان است، ثالثا چه اشکالی دارد که انسان سوار ماشین خارجی شود؟ بی‌اختیار یاد گروه فرقان و فضای سال‌های مشرف به پیروزی انقلاب افتادم و البته تأسف خوردم که چرا برخی جوان‌ها و نوجوان‌های ما اینقدر سطحی شده‌اند و تحت تأثیر شعارهای عوام‌فریبانه قرار می‌گیرند؟

میرسلیم آماده همکاری با دولت
 
سیدمصطفی میرسلیم در نامه‌ای به حسن روحانی نوشت: با عنایت به دعوت اخیر جنابعالی برای همکاری پیشنهاد می‌نمایم به عنوان یکی از کانونهای تفکر ریاست‌جمهوری، با دعوت از نامزدهای ریاست جمهوری دوره دوازدهم که علاقه‌مند و معتقد به این همکاری‌اند و تشکیل جلسات مداوم و مؤثر، شرایطی فراهم شود تا با جمع بندی اندیشه‌ها و نظریات ایشان که خود متکی به جمع زیادی از نخبگان کشور است، بدور از فضای رقابت و در جوی صمیمی و دوستانه و خدمت گرایانه، پیشنهادهای عملیاتی ارائه و جمع‌بندی و تقدیم دولت شود.

روایت ناطق نوری از کناره گیری اش از دفتر بازرسی رهبری
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری درباره علت کناره‌گیری خود از مسئولیت دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت:  این یک واقعیت است که  تعارض حقیقی بین فعالیت سیاسی افراد در موقعیت‌های انتسابی به رهبری و حفظ جایگاه دفتر ایشان وجود دارد که علی‌القاعده می‌بایست مبرای از گرایشات متداول سیاسی باشد لذا این طبیعی بود که این تصمیم را بگیرم که هم نسبت به تحولات جامعه بی‌تفاوت نباشم و با دست بازتر بتوانم حرکت کنم و هم این طور نباشد که رفتارهای سیاسی فردی چون بنده، موجبات القاء شبهه جانب‌داری دفتر مقام معظم رهبری از گروهی خاص را در اذهان فراهم کند.

رفع حصر و لغو ممنوع‌التصویری سخت‌تر از برجام نیست
 
غلامرضا تاجگردون، نماینده اصلاح‌طلب مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به هر حال مسائلی همچون رفع ممنوع‌التصویری یا رفع حصر نیازمند مذاکره و بحث است. آن‌چه مسلم است این مشکل سخت‌تر از برجام نیست. سوال این است که این‌که پای میز مذاکره با آمریکایی‌ها بنشنیم سخت‌تر است یا رفع حصر یا ممنوع‌التصویری .او با بیان این‌که قطعاً برجام بسیار سخت‌تر از این مشکلات بود، خاطرنشان کرد: بنابر این وقتی رهبری موضوع مذاکرات و برجام را پذیرفته‌اند و برای حل این مشکل کمک کردند، حتما برای رفع این مشکلات داخلی هم کمک می‌کنند. عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی هشدار داد: با این حال دوستان باید توجه کنند که نباید از مسائلی همچون حصر یا ممنوع‌التصویری همچون تیغ استفاده کنند که اگر این موضوع حل شد، این‌گونه وانمود کنند که ما مشکل را حل کردیم. قطعاً اگر کلیت نظام به سمت رفع این مشکلات بروند، حل خواهد شد.

 توضیح کدخدایی درباره گزارش‌های ستادهای دو تن از نامزدها

سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود نوشت: در جلسه امروز شورای نگهبان، #انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مورد بحث و بررسی واقع شد. ابتدا گزارشی از روند برگزاری انتخابات توسط معاون امور اجرایی و انتخابات ارایه گردید. سپس اعضا محترم نسبت به ادامه رسیدگی به گزارش‌ها و شکایات بحث کردند و مقرر شد با عنایت به کثرت گزارش‌های واصله از سوی ستادهای دو نفر از نامزدها، بررسی کارشناسی بیشتری صورت پذیرد و ارزیابی دقیق تری ارایه شود. همچنین با توجه به تعدد گزارش‌های دریافتی و لزوم دقت بیشتر جهت اعتبارسنجی آنها، مقرر شد کارشناسان مربوط پس از بررسی نتایج آن را در جلسه آتی شورای نگهبان تقدیم تا تصمیم نهایی اتخاذ شود

تغییر ترکیب شورای شهر رامسر با 25 رأی

ترکیب شورای شهر رامسر به دنبال درخواست یکی از نامزدها و بازشماری تعدادی از صندوق های اخذ رأی تغییر کرد و میان نفر پنجم و ششم جا به جایی صورت گرفت. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

تپسی در مشهد پلمب شد!

مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد: به تپسی دو مرتبه اخطار داده شد، اما توجه نکرد و با دستور قضایی پلمب شد. خبرگزاری صداو سیما این خبر را منتشر کرد.

توافق سه فراکسیون مجلس بر ریاست مجدد لاریجانی

مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فراکسیون‌های مستقلین، امید و نمایندگان ولایی از مدتی پیش در حال رایزنی درباره انتخابات هیأت رئیسه مجلس هستند. در حال حاضر ریاست آقای لاریجانی از سوی هر سه فراکسیون پذیرفته شده، اما رایزنی‌ها درباره نواب رئیس و سایر ارکان هیأت رئیسه همچنان ادامه دارد. فراکسیون مستقلین در حال رایزنی است تا ترکیبی از هر سه فراکسیون را در هیأت رئیسه مجلس داشته باشیم. در همین راستا جلسه مشترک سه فراکسیون سیاسی مجلس روز شنبه برگزار خواهد شد و تصمیم نهایی در این جلسه اتخاذ می‌شود. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

حمله به خواننده پاپ از سوی افراد ناشناس

غلامرضا صنعتگر خواننده هرمزگانی شب گذشته (دوم خرداد) مورد تعرض تعدادی افراد ناشناس قرار گرفت. این خواننده پاپ گفته است پس از اجرای برنامه در جشن شکرانه پیروزی روحانی در ورزشگاه خلیج فارس به منزل مادرش رفته است که ساعت ۲و نیم بامداد چهارشنبه، افرادی به در منزل مراجعه کرده‌اند و وی با احتمال این که کار ضروری پیش آمده در را باز کرده اما از سوی چهار نفر با سلاح سرد و از ناحیه صورت مورد حمله قرار گرفته است. حال عمومی صنعتگر که بلافاصله به بیمارستان مراجعه کرده خوب توصیف شده است. ایسنا، این خبر را منتشر کرد.

رأی نگرفتن بعد از ساعت 24 برای تأمین نظر شورای نگهبان بود

سخنگوی دولت گفت: در انتخابات 29 اردیبهشت ماه، نظر شورای نگهبان این بود از ساعت 24 به بعد هر رای که اخذ شود مخدوش است و حتی نوعی نگرانی برای ابطال وجود داشت؛ بنابراین، وزارت کشور برای تامین نظر شورای نگهبان نتوانست رای مردم را اخذ کند. براساس گزارش وزیر کشور، در برخی از حوزه ها تعداد صندوق ها در یک شعبه بیش از یک مورد بود؛ تعدادی که در نهایت از رای دادن بازماندند ناشی از یک نوع الزامی بود که وزارت کشور برای تامین نظر شورای نگهبان داشت. در دوره های گذشته کسانی که در آخرین مرحله تا ساعت 24 باقی می ماندند، درب های شعبه بسته می شد و از افراد باقیمانده رای گیری می شد اما در رای گیری 29 اردیبهشت ماه، نظر شورای نگهبان این بود که از ساعت 24 به بعد هر رای اخذ شود مخدوش است و حتی امکان نوعی نگرانی برای ابطال وجود داشت. ایرنا این خبر را متشر کرد.

سلطنت‌طلب ها و بازماندگان پهلوی هم در انتخابات شرکت کردند

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب، دولت مبارکی را تشکیل دهد اما باید مراقب بود تا رفتار و گفتارمان طوری نباشد که رضایت عده‌ای منافق و سلطنت‌طلب خارج نشین را کسب کنیم. حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی با اشاره به برخی شباهت‌های موجود میان زمان ما و زمان امیرالمومنین علیه‌السلام و درس‌هایی که از پیام آن حضرت به محمد ابن ابی‌بکر، حاکم آن زمان مصر می‌توانیم دریافت کنیم، گفت: در این نامه، علی ابن ابی‌طالب در اولین جمله، از فرماندار خود می‌خواهد از دین خود بترسد و از دین خود محافظت کند و این سفارش شامل حال تک تک مسوولان جمهوری اسلامی که حتی مسوولیت کوچکی دارند هم می‌شود.وی افزود: برخی برای بدست آوردن یک پست یا حفظ آن، ممکن است خود را به در و دیوار بزنند و دین خود را از دست بدهند و البته این موضوع مراقبت می‌خواهد تا حتی لحظه‌ای، موجبات ناخشنودی خداوند را به‌خاطر رضایت مردم فراهم نکنیم.معاون فرهنگی قوه‌قضاییه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و وقایع تازه‌ای که در این خصوص رخ داده گفت: کسانی در این انتخابات رای داده‌اند که در سی و هشت سال گذشته در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده‌ بودند و این موضوع شامل دشمنان خارج‌نشین، سلطنت‌طلب‌ها و حتی بازماندگان رژیم منحوس پهلوی هم می‌شود.

 سعید سهیلی کارت خانه سینمای خود را آتش زد

کارگردان فیلم گشت 2 در اعتراض به قاچاق این فیلم کارت خانه سینمای خود را آتش زد.فیلم سینمایی گشت 2 همزمان با اکران در سینماها به‌صورت قاچاق عرضه شده است. این مسأله باعث خشم و عصبانیت سعید سهیلی (کارگردان فیلم) شد.سهیلی در تازه‌ترین رفتار صنفی خود و در اعتراض به عدم حمایت خانه سینما و وزارت ارشاد از بحث مبارزه با قاچاق فیلمش، کارت خانه سینما و کانون کارگردانان خود را در مقابل دوربین آتش زد.

سفیر ترکیه: از انتخاب مجدد روحانی خوشحالیم
 
«رضا هاکان تکین» سفیر ترکیه در ایران از حفظ روابط حسنه با ایران و دولت رییس جمهور منتخب ابراز امیدواری کرده است.هاکان تکین در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری «ترند نیوز» در تهران گفت: «ما روابط بسیار خوبی با دولت (حسن) روحانی داریم بنابراین از انتخاب مجدد او خوشحالیم.»وی افزود: «آنچه امید داریم این است که دومین دوره ریاست حسن روحانی آرامش بیشتری را شاهد باشیم و این امر منجربه رفاه و فضای همکاری در منطقه شود.»سفیر ترکیه در ایران در خاتمه اظهار داشت: «منطقه ما در حال گذار از دوره‌ای مشکل است و بنابر این امیدواریم که این انتخابات تاثیری فراتر از ایران و بر منطقه داشته باشد.»

صالحی به ترامپ پاسخ داد
 
علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم روز ملی روسیه در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص اظهارات رئیس جمهور آمریکا در سفر به سرزمین های اشغالی و اینکه ترامپ در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده است که ایران پس از توافق هسته ای جسورتر شده است، اظهار داشت: سیاست ما همواره بر اساس یک حکمت سیاسی است و بحث ما جسور یا غیر جسور نیست.

پاسخ نوبخت به سؤالی درباره حضورش در دولت آینده
 
سخنگوی دولت هم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با شما برای حضور در دولت دوازدهم صحبتی شده است؟ گفت: فکر نمی کنم اکنون ضرورتی برای صحبت در این زمینه باشد.نوبخت در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر در دولت آینده حضور داشتید مهمترین تغییر در سیاست های کنونی شما چه خواهد بود؟ افزود: این صحبت شما من را به یاد پرسش هایی که از برخی داوطلبان برای نام نویسی به وزارت کشور مراجعه کرده بودند می اندازد؛ آنها نیز اظهارنظر می کردند، اجازه دهید دولت تشکیل شود بعد در خدمت شما خواهم بود.

تشریح آخرین وضعیت بازداشت مدیران تلگرامی
 
مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا در دولت دوازدهم هم حضور خواهید داشت یا خیر، گفت: بحث جدی که اکنون در دولت مطرح است این بوده که در این 3 ماه باقیمانده، دولت یازدهم وعده‌هایی که داده شده را نهایی کند و این دوره را به‌خوبی پایان دهیم و آقای رئیس‌جمهور هر نظر و تدبیر داشته باشند در خدمتشان هستیم. بنابراین باید منتظر باشیم تا ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند.وی در پاسخ به اینکه آخرین وضعیت بازداشت مدیران تلگرامی چیست، اظهار داشت: در جریان نیستم و امیدواریم مشکلاتشان زودتر حل شود، پیگیری عمومی داشته‌ایم.

هدیه متفاوت سیدحسن نصرالله به آیت الله یزدی

لباس غنیمتی از یک اسیر اسرائیلی در سفر اخیر آیت‌الله مصباح‌یزدی به لبنان که از سوی سید حسن نصرالله به وی اهدا گردید. این هدیه به یکی از موزه ها جهت بازدید عموم اهدا می‌شود.

دو تن از مراجع بزرگ قم به روحانی رأی دادند

آیت الله محسن غرویان از اساتید حوزه معتقد است که برخی فعالیت های تخریبی باعث کاهش آرای روحانی در قم شد، با این حال، بسیاری از مراجع و علما به او رأی دادند. غرویان اظهار داشت: در قم، برخی طلبه های جوان را به کار گرفتند و آنها را علیه روحانی به میان مردم و روستاها فرستادند و مسئله ی 2030 را بزرگنمایی کردند و نهایتا این تبلیغات موثر افتاد. وی افزود: بدنه ی علمی حوزه و اکثریت اساتید سطوح بالای حوزه، دکتر روحانی را در انتخابات حمایت کرده اند. همچنین، اخیرا بیانیه ای آماده کرده اند که بزودی منتشر می شود.غرویان اضافه کرد: طیف وسیعی از اعضای جامعه مدرسین گفتند نظرمان به غیر از روحانی نبوده است. حتی در شب انتخابات، از یکی از معممین مورد وثوق شنیدم که ایشان نام دو تن از مراجع بزرگ قم و همچنین یکی از اعضای بلندپایه فعلی جامعه مدرسین را بعنوان حامیان روحانی نام برد. از بیت این مراجع که پرسیده شده بود، گفته بودند به دکتر روحانی رای بدهید.وی ادامه داد: برای اهل اطلاع مسلم بود که جمع زیادی از مراجع و شخصیت های برجسته حوزوی و استاید سطوح خارج حوزه، حامی روحانی هستند.غرویان در پاسخ به سئوالی در مورد دیدار رئیسی با یک خواننده جنجالی گفت: به نظر می رسد آن دیدار، دیدار خوبی نبود و به صلاح کاندیدای محترم نبود. انچه که ما در بین مردم،  جامعه و اهل حوزه و علما و مدرسین دریافت کردیم، نشان از نارضایتی داشت، می گفتند که ان دیدار باعث ریزش ارای جناب رئیسی شده است.وی افزود: فکر می کنم خود اقای رئیسی هم از اثار بعد از آن دیدار چندان راضی و خشنود نیستند. آن دیدار، دیدار خوبی نبود.
 
دستگیری تعدادی از مدیران ارشد آموزش و پرورش

در خصوص تخلفات انتخاباتی، یکی از مدیران کل آموزش و پرورش بازداشت شده که با قرار وثیقه یکصد میلیونی، در حال حاضر آزاد است.شنیده می‌شود تخلفات در برخی از مناطق شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران نیز وجود داشته است و در این راستا  مدیران دو منطقه آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران نیز برای ارائه توضیحات در این خصوص احضار شده‌اند.فارس این خبر را منتشر کرده است.

توهین باشگاه العین امارات به تماشاگران ایرانی

مدیر باشگاه العین سخنان توهین آمیزی را درباره تماشاگران ایرانی بر زبان آورد و تأکید کرد که در دیدار تیمش برابر استقلال تهران بازی جوانمردانه رعایت نشده است. عصام عبدالله، مدیر باشگاه العین امارات سخنان عجیبی را بر زبان آورد. او گفت‌: انتظار هر چیزی را از هواداران استقلال داشتیم اما این انتظار را نداشتیم که مسئولان ایرانی چنین برخوردی داشته باشند. آنها قبل از بازی، در جریان بازی و بعد از آن بازی جوانمردانه را رعایت نکردند. عکاسان و خبرنگاران ایرانی به سوی خالد عیسی، دروازه‌بان ما سنگ پرتاب کردند و به او دشنام دادند اما  ناظران بازی هیچ واکنشی نشان ندادند. باید چنین بازی به خوبی کنترل و همه چیز آن زیر نظر گرفته می‌شد.او ادامه‌ داد: ما از تماشاگران ایرانی انتظار هر چیزی را داریم و بر این باور هستم که کنفدراسیون فوتبال آسیا باید یک چالش بزرگ را از پیش رو بردارد و باید چنین بازی‌هایی را با تدابیر امنیتی شدید برگزار کند. مدیر باشگاه العین در پایان گفت‌: شکست در دقایق پایانی برابر استقلال، انگیزه بازیکنان ما برای جبران در بازی برگشت را بیشتر کرده است. باید در خانه و با حمایت تماشاگران خود جبران کنیم و توانایی چنین کاری را داریم.

اولین پست طارمی پس از خراب کردن پنالتی

مهدی طارمی که خود پنالتی را از بازیکن لخویا گرفته بود با ایستادت پشت توپ نفس‌ها را در سینه هواداران حبس کرد اما پس از زدن ضربه تنها صدایی که از هواداران برخواست آه حسرت بود.در همین راستا مهاجم پرسپولیس با انتشار پستی در اینستاگرام خود نوشت:"نمک نشناس بودن رو یاد نگرفتم اما جبران کردن رو خوب یاد گرفتم من تا آخر عمرم مدیون پرسپولیس و هوادارانش هستم و تا اونجایی که بتونم از جونم مایه میزارم واسه تیم اول پایتخت و ایران.
پ.ن:همیشه راهی واسه جبران هست و برگشتی وجود داره، خدایا تا ابد شکرت."

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی