بازدید 3303

کارشکنی ترامپ در بازار نفت شکست می خورد؟

نشست پراهمیت اوپک امروز برگزار می‌شود و بازار طلای سیاه در تب و تاب تصمیمات سران برای آینده بازار نفت است، تصمیماتی که به نوعی تحت الشعاع سفر ترامپ به عربستان سعودی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۹۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷ 25 May 2017
نشست پراهمیت اوپک امروز برگزار می‌شود و بازار طلای سیاه در تب و تاب تصمیمات سران برای آینده بازار نفت است، تصمیماتی که به نوعی تحت الشعاع سفر ترامپ به عربستان سعودی قرار گرفته است.

به گزارش خانه ملت، اوپک سازمانی که همیشه بازار نفت و خریداران را غافلگیر می کند، فردا برای  تعیین تکلیف تمدید طرح فریز نفتی نشستی در وین برگزار می کند و بازار نفت و قیمت آن چشم انتظار تصمیمات اعضاء در پشت درب های بسته است، در سوی دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد فروش نیمی از ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا را مطرح کرد، که با این اقدام در واقع ثبات در بازار از بین خواهد رفت و قیمت نفت روندی نزولی به خود می گیرد، قسمت جالب این تصمیم اعلام آن یک روز پس از دیدار ترامپ با پادشاه صعودی است.

حال باید منتظر بود و دید که سران اوپک در کمتر از 24 ساعت دیگر چه تصمیماتی برای آینده طلای سیاه اتخاذ می کنند و آیا طرح فریز نفتی تمدید می شود یا خیر.

در همین رابطه بهروز نعمتی نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، با خبرنگار خانه ملت به گفت و گو پرداخته است . سخنگوی هیئت رییسه مجلس، با اشاره به مذاکرات غیر رسمی اعضای اوپک برای تمدید فریز نفتی معتقد است که این طرح باردیگر پس از 6 ماه تمدید می شود و علیرغم شیطنت های آمریکایی اعضای اوپک حداقل برای یک دوره دیگر طرح فریز نفتی را تمدید می کنند.

نعمتی تمدید فریز نفتی و کاهش عرضه را عامل افزایش قیمت نفت می داند و می افزاید که قیمت واقعی نفت بین 70 تا 75 دلار است، که تمدید دوباره فریز نفتی حداقل قیمت آن را تا 60 دلار افزایش دهد.

اقدام عجیب ترامپ برای فروش نیمی از ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا

عضو کمیسیون انرژی معتقد است که آمریکا نمی تواند نفت خود را با قیمت نفت کنونی به بازار روانه کند، چون جز ضرر نتیجه ای عایدش نمی شود.

"اقدام عجیب ترامپ برای فروش نیمی از ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا" سرتیتر دیگر سخنان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با خانه ملت بود، به گفته وی ترامپ فردی معامله گر و اهل حساب و کتاب است و نمی تواند از این ابزار برای کنترل بازار استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در بخش پایانی گفت وگوی خود به افزایش سهم ایران در نشست گذشته اوپک اساره کرد و گفت:ایران سهم خود را در این نشست حفظ می کند، هر چند که این میزان تولید نفت نقطه ایده آل نیست و پیش از تحریم ها در مواقعی تولیدات ایران بیش از 4 و نیم میلیون بشکه در روز بود.

خبرگزاری خانه ملت؛ اوپک همواره تمایل به غافلگیری داشته بنابراین احتمال وقوع هر اتفاق یا نتایجی در نشست اوپک می رود، البته عدم تمدید ، فاجعه بارترین سناریو برای قیمت‌های نفت خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی