بازدید 3151

ناتو به ائتلاف ضد داعش می پیوندد

کد خبر: ۶۹۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 25 May 2017
«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آستانه نشست سران این سازمان با«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت: ناتو به ائتلاف آمریکایی در جنگ با داعش ملحق می شود.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری فرانسه از بروکسل، استولتنبرگ گفت: این اقدام حامل پیام سیاسی قوی درباره تعهدات ناتو در جنگ با تروریسم خواهد بود. 

وی تاکید کرد که این تصمیم ناتو شامل ایفای نقش رزمی در جنگ با داعش و سایر گروه های تروریستی در عراق و سوریه نیست. 

وی افزود: ناتو نقش هواپیماهای شناسایی آواکس خود را در پیشتبانی از عملیات ضد داعش گسترش و برنامه های آموزشی در عراق را افزایش خواهد داد. 

مقام ارشد ناتو افزود: ناتو مرکز ویژه هماهنگی برنامه ریزی و اطلاعات ضد تروریستی را در بروکسل مقر این سازمان، تشکیل خواهد داد. 

وی همچنین گفت که اعضای ناتو نسبت به هزینه کردن 2 درصد از تولید ناخالص داخلی خود مسائل دفاعی تاکید خواهند کرد. 

ترامپ در نخستین سفر خارجی خود به بروکسل کشورهای عضو ناتو را برای ایفای نقشی فعال تر تحت فشار قرار خواهد داد. وی پیشتر ائتلاف ناتو را به دلیل شکست در تمرکز بر تهدید تروریسم ائتلافی منسوخ شده عنوان کرده بود. 

28 کشور عضو ناتو به طور جداگانه به ائتلاف آمریکایی در جنگ با داعش که 60 کشور در آن عضوند، پیوسته اند اما با وجود فشارهای واشنگتن، ناتو به عنوان یک سازمان تاکنون به این روند ملحق نشده بود . 

به گفته منابع دیپلماتیک، برخی از اعضای ناتو از جمله فرانسه، آلمان و ایتالیا از بیم کشیدن شدن پای این ائتلاف به جنگ زمینی مخالف چنین اقدامی هستند. 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه خبر داد که ناتو قرار است به درخواست آمریکا به ائتلاف ضد داعش تحت هدایت این کشور بپیوندد. 

این منبع آگاه که خواست نامش در خبر ذکر نشود، افزود: نمایندگان کشورهای عضو امروز در این رابطه تصمیم گیری کردند. 

وی ادامه داد: تصمیم یاد شده باید در نشست فردا به صورت رسمی مورد حمایت و تایید سران ناتو قرار بگیرد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار