بازدید 5761

ارتباط مخفی داماد ترامپ با سفیر روسیه

دستکم هفت نفر از مقامات کنونی و سابق آمریکا اعلام کردند که داماد رئیس‌جمهور این کشور در حین و بعد از مبارزات انتخابت ریاست‌جمهوری 2016، دستکم سه تماس مخفیانه با سفیر روسیه در آمریکا داشته است.
کد خبر: ۶۹۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 27 May 2017
هفت تن از مقامات کنونی و سابق آمریکا به خبرگزاری «رویترز» اعلام کردند که «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حین و بعد از مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، دستکم سه تماس مخفیانه با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا داشته است.

به گزارش فارس، دو منبع دیگر که یکی از آنها از مقامات اجرایی کنونی و دیگری از مقامات سابق دولت آمریکا است، گفت که این ارتباطات مخفیانه شامل دو تماس تلفنی در بین بازه زمانی آوریل و نوامبر سال گذشته میلادی بوده است.

طبق گزارش رویترز، از اوایل سال جاری میلادی، کوشنر در مرکز توجه تحقیقات «اف بی آی» درباره وجود هرگونه تبانی بین کمپین ترامپ و کرملین قرار گرفته است.

دو منبع آمریکایی اعلام کردند که کوشنر برای اولین بار در سال گذشته میلادی زمانی در زیر ذره‌بین اف بی آی قرار گرفت که مأموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا، تحقیقات دقیق درباره ارتباطات «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید با مقامات روسیه را آغاز کردند. 

یکی از مقامات کنونی آمریکا می‌گوید، در حالیکه اف بی آی در حال تحقیق در خصوص ارتباطات کوشنر با روسیه است، اما وی در حال حاضر هدف این تحقیقات نیست.

بر اساس این گزارش، اطلاعات جدید درباره دو تماس و همچنین جزئیات دیگری که رویترز آن را منتشر کرده است، روشن می‌کند که چه زمانی و به چه دلیل کوشنر برای اولین بار، توجهات اف بی آی را جلب کرد و نشان می‌دهد که ارتباطات وی با کیسلیاک گسترده‌تر از چیزی بوده است که کاخ سفید اعتراف کرده بود.

شبکه ان بی سی روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که کوشنر زیر ذره‌بین اف بی آی رفته است و این اولین نشانه از این بود که تحقیقات اف بی آی که از ژوئیه گذشته آغاز شده است، هم‌اکنون به حلقه داخلی رئیس‌جمهور آمریکا رسیده است.

اف بی آی حاضر نشده است در این زمینه اظهارنظر کند و سفارت روسیه نیز اعلام کرده است که سیاست آنها بر پایه عدم اظهارنظر در خصوص ارتباطات دیپلماتیک فردی است. کاخ سفید نیز درباره این خبر اظهارنظر نکرده است.

«جمی گورلیک» وکیل کوشنر می‌گوید که موکلش هرگونه تماس با کیسلیاک در بین بازه زمانی آوریل و نوامبر را به خاطر نمی‌آورد.

وی در اینباره توضیح داد: «آقای کوشنر در این بازه زمانی، هزاران تماس تلفنی داشته است. او خاطره‌ای از این تماس‌ها ندارد. ما از رویترز درباره تاریخ این تماس‌هایی که درباره آن صحبت شد، سوال کرده‌ایم  و بعد از بررسی پاسخ می‌دهیم اما چنین اطلاعاتی تاکنون دریافت نکردیم».

در ماه مارس، کاخ سفید اعلام کرد که کوشنر و فلین در ماه دسامبر با کیسلیاک در برج ترامپ دیدار کرده‌اند تا یک خط ارتباطی برقرار کنند.

طبق این گزارش، کیسلیاک در سخنرانی انتخاباتی ترامپ در واشنگتن در آوریل ۲۰۱۶ حضور یافته بود که کوشنر نیز در آن مراسم حضور داشت.

کاخ سفید به هرگونه تماس دیگر میان کوشنر و مقامات روسی اشاره نکرده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر