بازدید 30061
۲

علت کناره گیری امام جمعه تبریز

کد خبر: ۶۹۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 27 May 2017
روز گذشته آیت‌الله «محسن مجتهدشبستری»، نماینده ولی ‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز، از مردم این استان خداحافظی کرد.

شرق نوشت: او ٢٢ سال این مسئولیت‌ را بر عهده داشت. به گفته «تقی‌زاده»، مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی، علت کناره‌گیری امام‌جمعه تبریز، بیماری و کسالت بوده: «در این اواخر، معظم‌له بر اثر کهولت سن، کمردرد و بیماری گوارشی که در وجود شریف ایشان بود، مختصری هم تحت عمل جراحی قرار گرفتند، ... این امر بالاخره اراده و تصمیم را در معظم‌له قوی کرد تا به محضر حضرت آقا برسند و این قضیه را مطرح کنند. با توجه به اینکه نیاز به استراحت داشتند، در نهایت حضرت آقا هم درخواست ایشان را قبول کردند». این نقل‌قول از حجت‌الاسلام «تقی‌زاده» در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی ‌فقیه در آذربایجان شرقی منتشر شده است.

همچنین به نوشته «فارس»، با کناره‌گیری آیت‌الله شبستری، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان امام‌جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.در کارنامه «آل‌هاشم»، مسئولیت‌هایی مانند رئیس اداره عقیدتی - سیاسی نیروی زمینی ارتش، جانشین و معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش، جانشین اداره عقیدتی - سیاسی نیروی زمینی و دریایی، معاون فرهنگی و روابط‌عمومی سازمان عقیدتی - سیاسی، هماهنگ‌کننده عقیدتی  -سیاسی‌های منطقه آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل و همچنین رئیس اداره عقیدتی - سیاسی در یگان‌های آموزشی و عملیاتی از‌جمله، لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا به چشم می‌خورد که آخرین آنها ریاست سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش است.

آیت‌الله مجتهد‌شبستری ٨٠ ساله، از سوم خرداد ١٣٧٤ با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی منصوب شد. او همچنین در چهار دوره از مجلس خبرگان رهبری حضور داشته است. علاوه بر این، چهار دوره از ١٠ دوره مجلس شورای اسلامی هم، از حوزه انتخابیه تهران راهی مجلس شورای اسلامی شده است؛ دوره‌های اول، دوم، چهارم و پنجم.
از معروف‌ترین موضع‌گیری‌های آیت‌الله مجتهد‌شبستری می‌توان به مواضعش درباره حوادث سال ٨٨ اشاره کرد؛ او در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در ۲۷ آذر ۱۳۸۸ در برخورد با عوامل حوادث بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ گفت: «ما از قوه قضائیه می‌خواهیم تا در محاکمه این افراد که جرمشان محرز شده، تسریع کرده و موجب آرامش ملت شود».

یک روز پیش از تجمع ٩ دی ٨٨ که در سراسر کشور برگزار شد، تجمعی در تبریز شکل گرفت. آن‌طور‌که پایگاه خبری «شبستان» نوشته است: «آیت‌الله شبستری در سخنرانی اجتماع مردم تبریز در هشتم دی، علاوه بر محکوم‌کردن کار فتنه‌گران در توهین به مقدسات، درحالی‌که دو دستی بر سر و عمامه خود می‌کوبید، از قوه قضائیه خواست در برخورد با فتنه‌گران مماشات نکند و اتمام‌حجت کرد که در صورت ادامه این وضعیت، اکثریت مردم آذربایجان تحمل نکرده و کفن‌پوش راهی تهران خواهند شد تا کار فتنه‌گران را یکسره کنند».او همچنین ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ گفته بود: «همان‌طور که در اجلاس شش ماه قبل، گزارش کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان از سوی این‌جانب به‌عنوان سخنگوی این کمیسیون قرائت شد، بر مدیریت عالی و مدبرانه رهبری در جریان فتنه سال ۱۳۸۸ تأکید شد، موضع‌گیری مجلس خبرگان در اجلاس آتی نیز حول محور دفاع از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه متمرکز است».

آیت‌الله مجتهد‌شبستری همچنین در جریان زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و سفر برخی نامزدهای انتخابات، با «سیدابراهیم رئیسی» و «مصطفی میرسلیم» دیدار کرد.  آیت‌الله «مجتهد‌شبستری» روز گذشته آخرین خطبه نمازجمعه خود را در تبریز خواند و گفت: «عذر من برای کناره‌گیری بنا به درخواست پزشکی است؛ زیرا باید نماز را روی صندلی بخوانم که برخلاف شأن یک امام‌جمعه است». او همچنین از مردم طلب حلالیت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲
ای کاش خیلی از مسولین که در این شرایط هستن مثل این بزرکوار کار هارا به جوان ترها که به روز میباشن واکذارند تا این همه جوان در مساجد ریزش نکنند ولی حیف که حب دنیا و قدرت نمکذارد
از کرامات شیخ ما اینست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر