بازدید 2942

انهدام گروهک داعشی در شمال مراکش

کد خبر: ۶۹۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 27 May 2017
دستگاه امنیتی مراکش چهار مظنون به ارتباط با یک گروهک تروریستی وابسته به داعش که برای انجام اقدامات تروریستی علیه تاسیسات حساس و بخش گردشگری و انجام ترور طرح ریزی می‌کردند، بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه صادره از وزارت کشور مراکش آمده است که ماموران امنیتی این کشور یک گروهک تروریستی وابسته به داعش که متشکل از چهار عضو بود و اعضای آن در مناطق بنی بویفرور، بنی انصار (در استان الناضور)، الدریوش و مارتیل در شمال مراکش به طور جداگانه فعالیت می‌کردند، را دستگیر کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: اعضای این گروهک تروریستی برای انجام اعمال تروریستی با استفاده از مواد منفجره علیه سازمان‌های حساس و گردشگری، هدفگیری شمار زیادی از مردم و نیز ترور به شیوه داعش، برنامه ریزی کرده بودند.

این بیانیه به سازمان‌های مورد هدف این گروهک تروریستی و شخصیت‌ها و افرادی که پیشتر هدف ترورشان بوده، اشاره‌ای نکرده است.

عملیات نیروهای امنیتی منجر به کشف و ضبط وسایل و دستگاه‌های الکترونیکی و نقشه‌هایی که تحریک به خشونت می‌کرد، شد.

طبق آمارهای وزارت کشور مراکش، ۱۶ گروهک تروریستی در سال ۲۰۱۶ و ۲۳ گروهک و نیز در سال ۲۰۱۵ میلادی شناسایی و منهدم شدند که همه این گروهک‌ها مرتکب انجام اقدامات تروریستی مخل امنیت و صلح مراکش شدند.

وزارت کشور مراکش همچنین اعلام کرد: ۱۶۳۱ مراکشی در صفوف گروه‌های تروریستی می‌جنگند که از میان آنها ۸۶۴ تن به داعش پیوستند و همچنین ۵۵۸ مراکشی در سوریه و عراق کشته شدند و ۲۸۴ زن و ۳۳۳ کودک به مرکز تنش به ویژه در سوریه و عراق پیوستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان