بازدید 1803

افزایش موافقت با درخواست پناهندگی شهروندان ترک در آلمان

یک روزنامه آلمانی با استناد به پاسخ وزارت کشور آلمان به درخواست حزب چپ این کشور از افزایش موافقت با درخواست‌های پناهندگی شهروندان ترک در آلمان در ماه آوریل خبر داد.
کد خبر: ۶۹۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 27 May 2017
 یک روزنامه آلمانی با استناد به پاسخ وزارت کشور آلمان به درخواست حزب چپ این کشور از افزایش موافقت با درخواست‌های پناهندگی شهروندان ترک در آلمان در ماه آوریل خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه "لایزیتزر روند شای"، بر اساس پاسخ وزارت کشور آلمان به یک درخواست کتبی حزب چپ، شمار پناهندگان ترکی که با درخواست پناهندگی آن ها در آلمان موافقت شده است افزایش پیدا کرده است. ماه گذشته نرخ پذیرش پناهندگان ترک 8.7 درصد بود در حالی که از ژانویه تا ماه مارس حدود 7.5 درصد بود.

در 16 آوریل شهروندان ترک در یک همه پرسی به طرح اصلاح قانون اساسی ترکیه که به رئیس جمهور این کشور قدرت بیشتری می دهد رای مثبت دادند. اینکه آیا ارتباطی بین افزایش سهم پذیرش پناهندگان ترک در آلمان و این همه پرسی وجود دارد در پاسخ دولت آلمان نیامده است.

"سویم داگدلان"، از نمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان اظهار داشته است که دولت آلمان در سیاست ترکیه خود هر قطب نمای سیاسی را از دست داده است. در حالی که در آلمان همواره ترک های بیشتری حق پناهندگی دریافت می کنند ارتش آلمان همچنان در اینجرلیک و کنیا در کنار ترکیه قرار دارد بدون اینکه دیدار نمایندگان پارلمان آلمان از این نیروها محقق شود.

وی افزود: هر گونه حمایت برای این شریک ناتو شرایط برای افراد تحت تعقیب سیاسی در ترکیه را تشدید می کند و باید پایان یابد.

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان در ماه آوریل درباره بیش از 828 درخواست پناهندگی از طرف ترکیه تصمیم گیری کرده است و به 28 درصد آن ها پاسخ مثبت داده است.

روابط بین آلمان و ترکیه اخیرا به شدت متشنج شده است. ترکیه چندی پیش دیدار نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه هوایی اینجرلیک را به بهانه موافقت آلمان با درخواست پناهندگی تعدادی از نظامیان ترک ممنوع کرد.

دولت آلمان نیز دو هفته به ترکیه زمان داده است تا این مسئله را حل کند در غیر این صورت درباره عقب نشینی نیروهایش از اینجرلیک تصمیم گیری می کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی