بازدید 33602
۱
بسته خبری «تابناک»؛

روحانی: مخالفان سند 2030 طلاب ساده و بلندگو به دست اند/ واکنش احمد خاتمی به هشدار ستاد انتخابات کشور/ کاندیدای فراکسیون امید برای ریاست مجلس کیست؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «حمایت یک روحانی از حضور بانوان در ورزشگاه»، «ماجرای فیلم درگیری در شورای شهر اهواز»، «واکنش مجید انصاری به حرام خواندن رأی مردم»، «بازداشت جمعی از فعالان ستاد روحانی در اراک»، « و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 27 May 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واعظی شایعه دخالت در انتخابات هیأت رئیسه را تکذیب کرد

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام شخصی خود، شایعه دخالت دولت در انتخاب هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد. محمود واعظی روز شنبه در اینستاگرام خود نوشت: اخبار نادرستی مبنی بر دخالت برخی از اعضا دولت در انتخاب هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برخی شبکه های اجتماعی مطرح شده که قویا تکذیب می شود. وی در ادامه نوشت: انتخاب هیأت رئیسه مجلس، حق نمایندگی است و دولت هیچ دخالتی در این امر ندارد، به نظر می رسد، این گونه شایعه ها برای ایجاد اختلاف و بر هم زدن رابطه خوب دولت و مجلس است و هدفی جز کاستن از شیرینی انتخابات ندارد. امروز برخی شبکه های اجتماعی، اخباری مبنی بر دخالت وزیرارتباطات در روند انتخاب هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی منتشر کردند.


روحانی: مخالفان سند 2030 طلاب ساده بلندگو به دست اند

در پی اعلام خبر دیدار رئیس جمهور با آیت الله مکارم شیرازی، دفتر این مرجع تقلید، اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: جناب رئیس جمهور محترم عصر پنجشنبه در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی (مدّظلّه)، با ایشان در فضایی صمیمانه و جدی ملاقات داشتند.پس از توضیحات ریاست جمهوری درباره مسائل مختلف کشور معظم له تذکراتی درباره مشکلات کشور داده و رهنمودهایی ارائه نمودند که امیدواریم انجام گردد و آینده‌ای بهتر از گذشته نصیب همه شهروندان گردد. شایان ذکر است در متن سایت ریاست جمهوری، جز در موارد قطع یارانه ثروتمندان و افزودن یارانه فقرا (که به نفع دولت است) خبری از دیگر تذکرات آیت الله مکارم شیرازی نیست. این مرجع تقلید اخیرا موضع جدی‌ای علیه سند ۲۰۳۰ گرفته‌اند، اما رییس جمهور مخالفان این سند را طلاب ساده بلندگو به دست خوانده اند.


حمایت یک روحانی از حضور بانوان در ورزشگاه

حجت الاسلام نقویان درباره حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها بر این باور است که عامل فرهنگ سازی در این مقوله بسیار مهم است. او تأکید دارد که اگر فرهنگ سازی حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها انجام شود منع فقهی نیز در این زمینه وجود نخواهد داشت.


"تلاش برای حذف مطهری" از هیأت‌رئیسه کذب است

کاظم جلالی رئیس فراکسیون مستقلین مجلس: متأسفانه این روزها خبرهای نادرست زیادی منتشر می شود که برای اختلاف‌افکنی و ایجاد تشنج مصنوعی در مجلس است. آخرین خبر دروغ که دیروز به صورت گسترده خبری پیامک شد و در شبکه های اجتماعی قرار گرفت این بود که " هم اکنون در مجلس جلسه‌ای به ریاست کاظم جلالی با طیف اصولگرایان برای حذف علی مطهری از ترکیب هیات رییسه در حال برگزاری است.” نکته جالب توجه اینجاست که جلسه مذکور در دفتر آقای مطهری و با حضور ایشان برگزار شد. چطور می‌شود با حضور یک فرد برای حذف خودش جلسه برگزار کرد؟


مطهری و پزشکیان خط قرمز ما هستند

عارف با اشاره به تصمیم‌گیری فراکسیون امید مجلس برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس در هفته جاری گفت که حفظ مطهری و پزشکیان، نواب رئیس فعلی مجلس خط قرمز این فراکسیون خواهند بود.


پیدا شدن جسد تنها مفقودی سیل آذربایجان غربی

پس از 46 روز از وقوع سیل آذربایجان غربی، جسد تنها مفقودی پیدا شد. رضا مسافر معاون امداد هلال احمر آذربایجان غربی گفت: ساعت گذشته پیکر نوجوان اشنویه ای که در سیل 46 روز گذشته در این شهرستان مفقود شده بود پیدا شده است. وی گفت: روز گذشته پس از انجام عملیات، جسد این نوجوان پیدا نشد و عملیات جستجو خاتمه یافته بود که امروز یکی از کشاورزان به علت جمع شدن حیوانات به موضوع مشکوک شده و با هلال احمر تماس گرفته است. مسافر ادامه داد: جسد در زیر شاخ و برگ گیاهان مفقود شده بود و هم اکنون هلال احمر در انجام عملیات برای رهاسازی جسد هستند تا به خانواده وی تحویل دهند.


اتهامات ترامپ کاملا غیرمنطقی و مضحک است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در مصاحبه‌ با روزنامه «کامرسانت» روسیه: اتهامات ترامپ درخصوص نقش ایران در خاورمیانه کاملا بی پایه و اساس است و به هیچ وجه واقعیت ندارد و قطعا جامعه بین المللی هم این ادعاها را جدی تلقی نخواهد کرد. باید دید چه کسی واقعا از تروریسم حمایت می کند. ایران اکنون حدود 40 سال است که در حال مبارزه با تروریسم است و ما تاکنون چندین هزار کشته در این مبارزه داده ایم. آمریکایی ها بعد از حادثه 11 سپتامبر تازه متوجه شدند تروریسم چیست، در حالی که ما شاهد هستیم ترامپ نخستین سفر خارجی خود را به کشوری انجام داده است که دقیقا کارخانه تولید تروریست محسوب می شود. امروزه تروریست ها درسوریه و عراق، در واقع ابزاری برای اجرای سیاست آمریکا در منطقه هستند و تنها ائتلافی که واقعا در حال مبارزه با تروریسم در منطقه است، ائتلاف بین ایران، روسیه، سوریه و عراق است. ایرنا این خبر را منتشر کرد.


ماجرای فیلم درگیری در شورای شهر اهواز

حسین حیدری در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: فیلم درگیری میان آقای سواری و آقای ناصری در جلسه شورای شهر اهواز که در روزهای اخیر و با اهداف برنامه‌ریزی‌شده منتشر شده، مربوط به مهرماه سال 93 و شروع به کار هیأت رئیسه دوم شورای چهارم است. وی افزود:‌ علت این درگیری مربوط به هیأت رئیسه دوم و کمیته‌های سال دوم شورا بود و با توجه به این‌که آن جلسه به صورت غیرعلنی و بدون حضور مستمع آزاد و خبرنگاران برگزار شد، هیچ فیلم و خبری از این درگیری در فضای مجازی منتشر نشد و در این فیلم هم می‌بینید که سالن شورای شهر خالی بود. عضو شورای شهر اهواز با بیان این‌که فیلم منتشرشده از این درگیری از دوربین مدار بسته خود سالن گرفته شده و مربوط به آرشیو شورای شهر است، عنوان کرد: ‌قطعا حراست شورای شهر و حراست شهرداری اهواز نسبت به پیگیری چگونگی انتشار این فیلم در فضای مجازی اقدام می‌کنند.


واکنش عضو جامعه روحانیت به سخنان موحدی کرمانی

حجت الاسلام محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: ما تا حالا رئیس جمهوری با رای حرام نداشته ایم. مجددا تأکید می کنم در ایران رئیس جمهور نداشته ایم که با رأی تقلبی و حرام روی کار امده باشد. مراجع رسیدگی کننده مثل هیات نظارت و وزارت کشور انسان های بی دینی نیستند. تخلفات ممکن است در حد صد یا هزارتا باشد، اما در آرای مردم تاثیر ندارد. ایا هزار رای در مقابل 40 میلیون رای سرنوشت ساز است؟ اینکه بگوییم چند تخلف نشده و بنابراین به جای آن آقا، اقایی دیگر رئیس جمهور می شود، امکانش نیست. اگر تخلفی هم شده باشد، جزئی است و در مقابل آرای میلیونی مردم ناچیز است. نمی خواهم در برابر اقایان محترم، موضع گیری کنیم، تخلف چند میلیونی گفته شده، رقم بالایی است، اگر تخلف هم باشد به اینجا نمی رسد. فاصله ارا خیلی زیاد است. فاصله 300 هزار یا 1 میلیون رای نیست، فاصله بیش از اینها است و امکان تغییر در نتیجه وجود ندارد. در هر حال، سیستم مدیریتی و رای گیری و انتخابات ما نباید زیر سئوال برود. شرق این خبر را منتشر کرد.


شهردار باید از بین افرادی باشد که در شورا فعالیت ندارند

حسین مرعشی گفت: قاعدتا افرادی که در داخل شورا فعالیت دارند، باید برای این موضوع تصمیم‌گیری کنند اول از همه بگویم انتخاب باید از بین افرادی باشد که در داخل شورا فعالیت ندارند و عضو شورا نیستند. شورای عالی و افراد هدایت کننده مسیر اصلاح طلبی باید فردی اصلح در این زمینه را انتخاب کنند که بتواند پاسخ گوی اعتماد والا و ارزشمند مردم باشد. ضمن این‌که من برای سمت شهرداری آمادگی ندارم و فکر نمی‌کنم برای شهرداری گزینه جدی محسوب شوم. کارهای زیادی دارم و ترجیح می‌دهم به آن‌ها رسیدگی کنم. من باور دارم ابتدا باید توسعه اقتصادی در ایران شکل بگیرد، توسعه اقتصادی باعث توسعه سیاسی نیز می‌گردد، تأکید می‌کنم توسعه اقتصادی ایران باید تصحیح شود. رشد اقتصادی می‌تواند موجب شود که از وعده‌های اقتصادی برای جمع‌آوری آرا استفاده تشود. نه قاطع مردم به افزایش یارانه‌ها نشان از کاهش تاثیر پوپولیسم است. البته فعالیت‌های حزبی هم می‌تواند تاثیر‌گذار باشد. ثبات اقتصادی می‌تواند موجب شود رقابت‌هایی که در توده‌های ضعیف مردم پیاده می‌شوند بر سر مسائل اقتصادی کنترل و ریشه کن شود.


واکنش مجید انصاری به حرام خواندن رأی مردم

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در گفت‌وگو با «جماران»، در پاسخ به پرسشی درباره حلال و حرام خواندن رأی مردم توسط برخی شخصیت‌ها، اظهار کرد: تعبیر «حلال» و «حرام» در رابطه با آرای انتخاباتی یک بدعت و انحراف در ادبیات سیاسی کشور و مغایر با قوانین و مقررات است. بنابراین، عبارات حلال و حرام دستاویزی برای توجیه شکست انتخاباتی برخی کاندیداها و هواداران آنها شده است؛ لذا بهتر است به جای فرافکنی و دوقطبی‌ کردن جامعه و استفاده ابزاری از تعابیر دینی به بررسی علل واقعی شکست خود در روش‌های نادرستی که در تبلیغات انتخاباتی و اقدامات تخریبی آنها علیه دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید ظرف چهار سال گذشته به کار گرفته‌اند جست‌وجو کنند و به تصحیح رفتار و گفتار خود با جامعه بپردازند. پیش‌بینی می‌شود که آرای جناب آقای دکتر روحانی در صورتی که همه مردم امکان رأی دادن پیدا می‌کردند به حدود ۲۷ میلیون تن می‌رسید.


واکنش احمد خاتمی به هشدار ستاد انتخابات کشور

آیت‌الله سیداحمدخاتمی با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: متهم کردن بنده به تفرقه‌افکنی صحیح نیست. گفته‌ام گزارش از تخلفات رسیده شورای نگهبان رسیدگی کند، پس فقط جرم را گفته‌ام، معرفی مجرم را به مقام مسئول واگذاشتم. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

جنجال کت گران قیمت همسر ترامپ

ملانیا ترامپ همسر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان نخستین سفر دیپلماتیک همسرش به مدت 9 شبانه روز و به 5 کشور جهان لباس هایی گران قیمت از برند معروف ایتالیایی" دولچه اند گابانا" به تن کرده که ارزش مجموع آنها بالغ بر صدها هزار دلار است. به گزارش عصر ایران به نقل از رسانه های آمریکایی تنها یک کت گل برجسته بانوی اول آمریکا در سیسیل ایتالیا توجه ها را به خود جلب کرده و دلیل آن قیمت 51 هزار و 500 دلاری این کت بهاری از برند " دولچه اند گابانا" است.


انتقاد تند هیلاری به دونالد ترامپ

هیلاری کلینتون در انتقادی بی‌سابقه دونالد ترامپ را با ریچارد نیکسون،‌رئیس‌جمهوری رسوازده اسبق آمریکا مقایسه کرد وگفت که او به دلیل مانع‌تراشی در روند قضایی استیضاح خواهد شد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


بازداشت جمعی از فعالان ستاد روحانی در اراک

آزاده بکایی، خبرنگار سیاسی روزنامه عطر یاس صبح امروز از سوی یک نهاد امنیتی بازداشت شد. نسترن بکایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و خواهر آزاده بکایی با تأیید خبر بازداشت آزاده بکایی به خبرنگار ایلنا گفت: هیچ توضیحی درباره دلیل بازداشت وی داده نشده است. پیش از این عماد کریمی از فعالین سیاسی و دانشجویی و مسئول ستاد دانشجویان و سپهر مرادیان از فعالین ستاد انتخابات روحانی بازداشت شده بودند و در فضای مجازی اخباری از احضار بعضی فرمانداران استان مرکزی شنیده می‌شود.


آخرین وضعیت بررسی پرونده‌های تحصیلی «روحانی» و «فریدون«

محمد قمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته‌ بررسی رساله دکترای حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در این کمیسیون، گفت: این کمیسیون صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد.وی با تأکید بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات حق رسیدگی به موضوع رساله دکترای رئیس‌جمهور را ندارد، ادامه داد: اگر تخلفی در روند تألیف رساله دکترای رئیس‌جمهور رخ داده باشد، قوه قضائیه باید به این موضوع رسیدگی کند.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره روند بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور نیز اظهار داشت: در بخش‌هایی از این پرونده نیاز به بررسی‌های بیشتر است و تا 18 خرداد این گزارش آماده و به کمیسیون ارائه می‌شود.


کاندیدای فراکسیون امید برای ریاست مجلس کیست؟

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تصمیم فراکسیون امید مجلس برای انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان کاندیدای ریاست مجلس خبر داد. بهرام پارسایی اظهار کرد: در جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید که با حضور بیش از ۹۰ نماینده تشکیل شد به اتفاق آرا مصوب شد در صورتی که کف مطالبات فراکسیون که حفظ وضع موجود هیأت رئیسه است محقق نشود، مسعود پزشکیان به عنوان کاندیدای ریاست مجلس انتخاب شود. وی افزود: این تصمیم بعد از تفاهم دو فراکسیون مستقلین و ولایی برای تقسیم کرسی های هیأت رئیسه به نسبت شش به شش اتخاذ شده است.


رایزنی برای عادی‌سازی سفر شیعیان عربستانی به مشهد

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره سرنوشت عادی‌سازی سفر گردشگران شیعه عربستانی به ایران نیز اظهار کرد: «طی رایزنی‌هایی که برای برگزاری حج امسال انجام شد، پیشنهاد کرده بودیم که درباره گردشگران عربستانی طرحِ بحث شود، ولی سازمان حج هنوز به ما گزارشی ارائه نکرده که آیا در این باره صحبتی به‌میان آورده یا خیر. وی خاطرنشان کرد: «به‌ نظر می‌رسد که باید یکی دو حج برگزار شود تا فضا به‌سمت عادی‌سازی پیش برود و اینکه با برگزاری یک حج، گردشگران عربستانی هم به ایران سفر کنند شاید کمی بعید باشد؛ بنابراین، انتظار می‌رود دو حج برگزار شود بعد از آن شاهد حضور گردشگران عربستانی در شهرهای ایران ازجمله مشهد باشیم


تکذیب ادعای انتقال پیام آمریکا به ایران از طریق روسیه

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ادعای مطرح به نقل از روزنامه الرای کویت مبنی بر انتقال پیام آمریکا به ایران از طریق روسیه، این ادعا را رد و به شدت تکذیب کرد.


واکنش چمران به شایعه استعفایش از شورای شهر پنجم

رئیس فعلی شورای شهر تهران نسبت به واکنش‌هایی مبنی بر استعفایش از عضویت علی البدل شورای پنجم واکنش نشان داد.مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه شایعاتی مبنی بر اینکه شما می‌خواهید از مدیریت علی البدل شورای شهر پنجم استعفا دهید، گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ام. وی با رد این شایعات گفت: اخبار متناقضی به نقل از من در فضاهای مجازی در خصوص ماندن یا رفتنم از عضویت علی البدل شورای شهر پنجم منتشر می‌شود؛ اما تمامی این اخبار کذب است چرا که هنوز تصمیمی در این خصوص اخذ نکرده‌ام.


ربنای شجریان امسال از تلویزیون پخش می‌شود؟

»ربنا»ی استاد محمدرضا شجریان پس از هشت سال، ماه رمضان امسال با تلاش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «احتمالاً» از تلویزیون پخش خواهد شد. این خبری است که در روزهای گذشته در سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف منتشر شد و امیدهای تازه‌ای را برای پخش دعای قرآنی محمدرضا شجریان که آن را ۳۲ سال پیش و در دستگاه «سه‌گاه» خوانده ایجاد کرده است. روزنامه «ایران» می‌افزاید: یک منبع آگاه روز پنجشنبه در حاشیه نشست اعضای کابینه «حسن روحانی» خبر داد که نامه‌ای از سوی «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رئیس سازمان صدا و سیما نوشته و درآن خواستار پخش «ربنای» استاد محمدرضا شجریان در ایام ماه مبارک رمضان شده است. این منبع آگاه به ایرنا گفت: این نامه در حاشیه نشست روز چهارشنبه سوم خرداد اعضای کابینه «حسن روحانی» تسلیم «عبدالعلی علی عسکری» رئیس سازمان صدا و سیما شده است. همچنین در این جلسه، تعداد دیگری از اعضای هیأت دولت از این پیشنهاد حمایت کرده‌اند و خواستار پخش ربنا شده‌اند. اثر جاودانه محمدرضا شجریان، ۱۹ اردیبهشت ماه سال‌جاری توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شد.


کنایه مهران مدیری به روحانی

مهران مدیری برنامه جمعه شب خود را پیرامون موضوع «قول دادن، بد قولی و خوش‌ قولی» آغاز کرد و گروه نمایش دورهمی نیز درباره این موضوع نمایش اجرا کردند. اما مهران مدیری در پایان برنامه دورهمی گفت: من چیزی که می‌گویم حرف مردم هست و من زبان مردم هستم و کسی ناراحت نشود. مردم مطالبه دارند. هر کس رأی داده است، می‌گوید مسئولان به وعده‌ها عمل کنند. طی سال‌های گذشته وعده‌هایی داده شد اما عمل نشد. تو رو خدا در دوره جدید به وعده هایتان عمل کنید. ما این حرف‌ها را باید بزنیم تا اتفاقات خوب بیفتد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۱
غرب زدگی خیلی بده
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی