بازدید 6101
یکه تازی واسطه ها در شهرهای جدید

قصه پر غصه متقاضیان مسکن مهر پردیس

وقتی وارد شهر جدید پردیس می شوید به بساط بازار دلالی و اتحاد میان مشاوران املاک پی خواهید برد. اگرچه این املاک داران بر این نکته تاکید می کنند که اگر یک روز میان آنها دعوا نشود آن روز، روز نخواهد شد اما شواهد از اتحادی برای داغ کردن بازار دلالی حکایت دارد.
کد خبر: ۶۹۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵ 27 May 2017
به گزارش اکو تیتر: در حالی برخی از رسانه ها از استقبال کمرنگ مردم از مسکن مهر حکایت می کنند که گذری چند ساعته در دو شهر جدید پرند و پردیس در نزدیکی تهران ،حکایت دیگری دارد.

قصه پر غصه متقاضیان مسکن مهر پردیس

حکایتی از بازار داغ دلالی مسکن مهر و تخلفاتی که اگرچه وزیر راه و شهرسازی  آن را رد می کند و مدیران روابط عمومی این شهرها از پیگیری های مستمر برای رفع این تخلفات می گویند اما واقعیتی انکار ناپذیراست.

در دو شهر پرند و پردیس بالاخص شهر جدید پردیس که در نزدیکی رودهن واقع شده به یک اتحاد غیرمحسوس میان مشاورین املاک پی خواهید برد. اگرچه این املاک داران بر این نکته تاکید می کنند که اگر یک روز میان آنها دعوا نشود آن روز، روز نخواهد شد اما شواهد از اتحادی برای داغ کردن بازار دلالی حکایت چندساله دارد.

دهه سوم تیرماه بود که خبر تحویل کلید به متقاضیان مسکن مهر و پس گرفتنشان حسابی سر و صدا به پا کرد. مسئولان شهر جدید پردیس برای تکمیل وجه فراخوان داده بودند و عده ای نیز بی خبر از همه جا، داشته و نداشته هایشان را جمع وجور کردند و به حساب مسکن مهر ریختند تا سریعتر به خانه آرزوهایشان نقل مکان کنند. بی خبر از آنکه به قول برخی صاحبان این املاک و بنگاههای منطقه، تنها با هدف جمع آوری پول و تکمیل وجوه متقاضیان دست به این اقدام زده اند و کمی عکس انداختن و رزومه پر کردن جلوی مسئولان.

آنهایی که 39 میلیون و 750هزار تومان آورده شان را تکمیل کرده بودند در حرکتی نمایشی مقابل دوربین ها ایستادند، کلید گرفتند و ساعتی بعد مجبور شدند کلیدهایشان را بی آنکه قفلی گشوده باشد تحویل دهند. حالا آنها مانده اند و شهری عظیم که تا مهیا شدن برای زندگی واقعی، ماهها و شاید سال ها فاصله دارد.

در حال حاضر بخشی از متقاضیان فاز 11مسکن مهر پردیس نسبت به تاخیر در واگذاری واحدها و عدم همکاری بانک برای افزایش وام به 40 میلیون تومان اعتراض دارند. براساس اخبار منتشره شرکت عمران شهر جدید پردیس، مبالغی را به شرکت کوزو ـ پیمانکار فاز 11 ـ بدهکار است و به همین دلیل کوزو عنوان کرده اگر عمران پول ندهد قرارداد پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی را با بانک امضا نمی کند. 

قصه‌ی پر درد وام 

در این میان از یکی از ساکنان پردیس می‌پرسم که با وجود این‌همه مشکلات چرا پردیس را مکان زندگی خود انتخاب کرده‌ و او می‌گوید که در هروله افتاده. هروله دویدن بی‌حساب و همزمان با جمع است، یک‌جور جوگیری مفرط که همیشه درست هم‌زمان با گران شدن قیمت خانه‌ها شروع می‌شود: یک زمانی اصلاً تصمیم نداشتیم بیاییم پردیس و می‌خواستیم هر طور شده در تهران خانه بخریم تا اینکه یک روز پسرم گفت قرار است در پردیس هم مسکن مهر بسازند و اگر اینجا ساخت‌وساز زیاد بشود قیمت خانه‌ها گران خواهد شد.

تا اینجا همه‌چیز برای این متقاضی هموار بوده اما وقتی پای وام مسکن به روند خرید باز شده ورق برگشته: امروز اگر شما موفق شوید وام مسکن بگیرید به شما چهل میلیون وام می‌دهند و ۱۰ میلیون هم وام جعاله. برای آماده کردن سند باید عوارض شهرداری و مالیات و غیره را بپردازید که نزدیک یک میلیون تومان هزینه‌اش می‌شود، اوراق هم باید بخرید که نزدیک به ۹ میلیون تومان است و سر جمع فقط چهل تومان، بلکه کمتر، دستتان را می‌گیرد و آن وقت باید دو برابر پنجاه میلیون تومان را بازپس بدهید، کجای این رقم‌ها قشر مستضعف را در نظر گرفته؟ من اگر پول داشته باشم که دیگر نیازی به وام ندارم و اگر وام بگیرم، قسط‌هایش را از کجا بدهم و اصلاً چرا باید این‌همه بهره بپردازم؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر