بازدید 8953

هزینه افطاری در رستوران چقدر تمام می‌شود؟

کد خبر: ۶۹۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 28 May 2017
با شروع ماه مبارک رمضان خانواده‌ها در تب و تاب فراهم کردن میهمانی افطار هستند که برخی ترجیح می‌دهند میهمانی خود را در تالارها و رستوارن‌های لوکس بگیرند که هزینه آن بسته به مکان برگزاری متفاوت است.

به گزارش میزان، ماه رمضان بر سر سفره های افطار و شام فرصت مناسبی است تا اعضای خانواده در کنار هم قرار بگیرند.

گاهی خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند که این سفره های افطار و شام را در خارج از منزل و یکی از رستوران های مجلل شهر تجربه کنند اما خالی از لطف نیست که بدانید هزینه یک افطار و شام در رستوران ها و هتل های مجلل تهران چقدر تمام می‌شود.

هر خانواده ای در حد توان مالی خود با افطاری دادن سعی می کند در ثواب آن شریک شود.

به همین منظور در چند سال گذشته رستوران‌ها و تالارها نیز اقدام به برگزاری مراسم افطاری با منو های مختلف کرده و از این قافله عقب نمانده‌اند.

این هزینه های سرسام آور در حالی است که هر نفر به طور میانگین در وعده افطار یک عدد نان بربری ،دو عدد خرما،دوعدد زولبیا و بامیه،یک پرس آش یا حلیم،یک قالب کوچک پنیر یا کره،یک فنجان چای صرف می کنند که سرجمع هزینه های یک وعده آن 10 هزار تومان می شود ولی در این رستوران‌ها برای افطاری هر نفر باید حدود 20 هزار تا 50 هزار تومان هزینه کرد.

گفتنی است یک فرد روزه دار پس از صرف افطار نیز تنها یک پرس غذای ساده می تواند میل کند و رغبت چندانی به صرف انواع و اقسام غذا ها را ندارد.لذا سوالی که پیش می‌آید این است که آیا تمام غذاهایی که برای یک وعده افطار در نظر گرفته می شود مصرف می شود ؟

نکته قابل توجه این است که هزینه صرف یک افطاری و شام برای یک خانواده 4 نفره در یک رستوران تقریبا 200 تا 700 هزار تومان می‌شود که به طور تقریبی معادل نصف حقوق یک ماه یک کارمند است که می‌توان با نصف این مبلغ میهمانی بسیار مناسبی در منزل برگزار کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر