بازدید 5294

جنگ لفظی رئیس‌جمهور اکوادور با آسانژ

کد خبر: ۶۹۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 28 May 2017
رئیس‌جمهوری جدید اکوادور برای دومین بار به جولیان آسانژ هشدار داد تا در امور این کشور آمریکای جنوبی مداخله نکند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس، جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس طی پنج سال گذشته در سفارت لندن در اکوادور پناه گرفته تا برای رسیدگی به اتهامات مربوط به تجاوز جنسی به سوئد مسترد نشود. این اتهامات اوایل همین ماه لغو شد اما به آسانژ هشدار داده‌اند که چنانچه ساختمان سفارت را ترک کند، بازداشت خواهد شد.

علاوه بر این، به تازگی فاش شده است که آسانژ ۴۵ ساله برای دومین بار با اظهارنظر درباره انتخابات ریاست جمهوری اخیر اکوادور موجب نارضایتی این کشور شده است. او پیشتر هم پس از شکست گوئیلرمو لاسو، نامزد محافظه‌کار انتخابات اکوادور در توئیتر وارد جنگ لفظی با او شده بود.

لاسو حین کمپین‌های انتخاباتی گفته بود که در صورت پیروزی از آسانژ می‌خواهد ظرف ۳۰ روز سفارت اکوادور در لندن را ترک کند. حال لنین مورنو، رئیس‌جمهوری جدید اکوادور هم به موسس ویکی‌لیکس هشدار داده تا اصلا در امور سیاسی اکوادور مداخله نکند. او گفته است: آسانژ در شرایطی قرار ندارد که بخواهد درباره شرایط سیاسی کشورها اظهارنظر کند؛ نه کشور ما و نه متحدان ما.

آسانژ هم در واکنش طی یک سری پیام‌های توئیتری نوشت: مردم اکوادور اطمینان داشته باشند که اگر ویکی‌لیکس مدارکی از فساد در اکوادور پیدا کند آنها را منتشر می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار