بازدید 2021

حملات مصر و لیبی به «درنه» مقدمه‌ای برای عملیات گسترده زمینی

یک منبع نظامی لیبی فاش کرد که حملات هوایی دو روز گذشته مصر با مشارکت نیروی هوایی لیبی به شهر «درنه» زمینه‌سازی برای اجرای عملیات گسترده علیه گروه‌های افراطی است.
کد خبر: ۶۹۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 28 May 2017
یک منبع نظامی لیبی فاش کرد که حملات هوایی دو روز گذشته مصر با مشارکت نیروی هوایی لیبی به شهر «درنه» زمینه‌سازی برای اجرای عملیات گسترده علیه گروه‌های افراطی است.
 

به گزارش فارس، هواپیماهای مصر طی دو روز گذشته به دنبال حمله تروریستی به اتوبوس مسیحیان و کشته شدن 29 نفر، در چندین نوبت به پایگاه‌های گروه‌های افراطی در لیبی حمله کردند.

نیروی هوایی لیبی وابسته به فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که عملیات مشترکی را با نیروی هوایی مصر در درنه انجام داده است و طی آن طرف مصری از هواپیماهای جنگی «رافال» برای بمباران پایگاه‌هایی که از قبل مشخص شده و دو هدفی که در جریان عملیات تعیین شد، استفاده شد.

در این بیانیه آمده است که این عملیات در راستای مجموعه‌ای از عملیات‌ها جهت زمینه‌سازی برای ورود نیروهای زمینی ارتش لیبی به شهر درنه و آزادسازی آن از تروریست‌ها صورت گرفت.

شبکه اسکای‌نیوز به نقل از سرتیپ «صقر الجروشی» فرمانده نیروی هوایی لیبی گزارش داد که حملات دو روز گذشته در تخریب مقر اصلی گروه‌های تروریستی در درنه موفق بوده است.

الجروشی اظهار داشت که حملات هوایی مصر و لیبی بر بمباران مکان‌های تجمع تروریست‌ها واقع در مناطق وادی‌الناقه و الظهر الأحمر متمرکز بود.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز روز شنبه (دیروز) اعلام کرد که مجریان حمله به مسیحیان در استان المنیا، در اردوگاه‌های گروه‌های مسلح در لیبی آموزش دیده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل