بازدید 40970
۲
بسته خبری «تابناک»؛

روش عجیب دفن اولین قربانی تب کنگو در ایران/ تبانی لیست امیدی ها با جبهه پایداری!/ اخراج یک روحانی ایرانی از کویت/ تداوم تشکیک در سلامت انتخابات، نوعی از فتنه نرم است/ ادعای ابطال انتخابات پنجمین دوره شورای شهر ساری

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «برکناری فرزند هاشمی از ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد»، «توضیح معاون قالیباف درخصوص استخدام‌های شهرداری»، «ارزیابی پزشکیان از تصمیم فراکسیون امید»، «هیچ رأیی در شورای شهر تهران بازشماری نشده است » و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ 28 May 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

انتقاد صریح سیدمهدی طباطبایی از حرام خواندن آرای مردم

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی با انتقاد صریح از حل و حرام خواندن رأی مردم گفت: تقاضا دارم کمی به انقلاب و اسلام رحم کنید و فضای حق و باطل ایجاد نکنید. تهمت زدن، افترا بستن، مردم را به جان هم انداختن درست نیست. در یک خانه گاهی دو برادر یا دو خواهر یا یک زوج، هر کدام به یک نفر رأی داده اند. در چنین شرایطی با طرح موضوع رأی حلال چگونه می خواهیم پاسخ خدا را بدهیم؟! خواهش می کنم برای رضای خدا و آرامش کشور این بحث ها را مطرح نکنید. همه با هم برای تعالش و پیشرفت کشور و حفظ کشور در مقابل حوادث همراه باشیم. نشود روزگاری برسد که مقابل خدا و رسول(ص) شرمنده باشیم و از اظهارات خود پشیمان باشیم.


ربنای شجریان خلاف موازین شرعی تلاوت است

در پی نامه سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صداوسیما برای پخش ربنای محمدرضا شجریان در ایام ماه رمضان، محمدجواد لاریجانی عضو شورای نظارت بر صداوسیما طی نامه‌ای به وی پاسخ داده است. در نامه لاریجانی امده است: در مورد نامه منتسب به جناب‌عالی خطاب به سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی دائر بر ضرورت پخش تلاوت منتخبی از آیات چند سوره از کلام‌الله مجید با صدای هنرمند معروف آقای شجریان ضروری دانستم که نکته مهمی را خدمتتان عرض کنم. از آنجا که موضوع دفاع از ایشان یک مناقشه سیاسی شده است، لذا در تلاوت مذکور توجه به آیت تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و این امر خلاف موازین شرعی تلاوت است. لذا خواهشمند است که سایر قطعات آوازی آن هنرمند را مطرح فرمائید که اتفاقا دارای ساختار موسیقیایی مهمتری هم هستند. حتما می‌دانید که تحت‌الشعاع قرار گرفتن توجه به آیات باهرات نسبت به مقارنات آنقدر مهم بوده که برخی از فقهای بزرگ تلاوت ملحون را مورد شبهه قرار داده‌اند. البته این حساسیت در میان موسیقی‌دانان بزرگ و حرفه‌ای هم مطرح است و آنان غالبا ابا دارند که قطعات مهم ترکیبی آنان همراه با آواز پخش شود، زیرا معتقدند توجه به الحان و معانی(و گاه حرکات متناظر بدنی) توجه به رموز و ظرافت‌های نهفته در تناسب‌های ایقاعی را که جوهر اصلی هنر موسیقی است تحت‌الشعاع قرار می‌دهدپ


برکناری فرزند هاشمی از ریاست دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد

یاسرهاشمی رفسنجانی از ریاست دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد برکنار شد. با گذشت حدود یک‌ماه از برکناری حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد توسط دکتر ولایتی، یاسر هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی که ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه را برعهده داشت از مسئولیت خود برکنار شده است. یاسر هاشمی پس از برکناری حمید میرزاده از ریاست دانشگاه، در اظهارنظری ضمن نگرانی از این اقدام، آن را برخلاف سیره آیت الله هاشمی رفسنجانی دانسته و نسبت به آینده دانشگاه آزاد و هاشمی‌زدایی در این دانشگاه هشدار داده بود. گفته می‌شود هفته گذشته در یکی از جلسات مدیریتی دانشگاه آزاد نیز یاسر هاشمی به نوریان سرپرست دانشگاه انتقاد کرده بود.

توضیحات یاسر هاشمی درباره برکناری‌اش از دانشگاه آزاد

یاسر هاشمی رفسنجانی: با توجه به همه علاقه،‌ انگیزه و وظیفه‌ای که نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی احساس می‌کردم، علاقه‌مند بودم که کارم را در این دانشگاه ادامه دهم چرا که این دانشگاه را میراث آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای مردم می‌دانم. تصمیم‌گیری درباره دانشگاه آزاد حق قانونی دکتر ولایتی است. متأسفانه امکان همکاری برای من فراهم نشده و خوشحال هستم که حداقل در این مورد اقدام قانونی انجام شده است. این موضوع طی پیغامی به اطلاع من رسانده شد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


توضیحات بیشتر آیت‌الله موحدی کرمانی درباره رأی حلال و حرام

محمدعلی موحدی کرمانی در مطلبی به بیان مقصودش از عبارت آرای حلال و حرام پرداخت. در بخشی از این مطلب می‌خوانیم: اگر در سبد رأی یک کاندیدا آراء واقعی او ریخته شود، این آراء پاک و حلال است و اگر آراء دیگری به اشتباه یا عمد در سبدش ریخته شود این آراء پلید و حرام است. تخلف در انتخابات یک امر طبیعی است و مرجع تشخیص، طبق قانون شورای محترم نگهبان است. همه منتظریم نظر شورای محترم نگهبان را بدانیم، چه بسا پس از تحقیقات کامل بعضی آراء کاسته و بعضی افزون گردد. البته هرچه باشد در نتیجه انتخابات مؤثر نخواهد بود و جناب آقای روحانی پس از تأیید شورای محترم نگهبان و تنفیذ رهبری برای 4 سال دیگر رئیس جمهور می باشند.


یکی در فراکسیون امید گفت «مطهری از ما نیست«

مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان مجلس در خصوص مسائل پیش امده برای مطهری در فراکسیون امید گفت: نگاه فراکسیون مستقلان بر حفظ رئیس و نواب رئیس است و این مسئله را در همه جلسات خود با فراکسیون امید مطرح کرد اما حالا که فراکسیون مستقلان و آقای لاریجانی مورد تهمت قرار گرفته‌اند، این را بگویم که در جلسات با فراکسیون امید وقتی بر حفظ رئیس و نواب رئیس اصرار کردیم یکی از اعضای فراکسیون امید اعلام کرد «آقای مطهری از ما نیست» اما فراکسیون مستقلان گفت «بله مطهری از ماست، ما مطهری را به عنوان یک فرد شجاع و ملتزم به منافع ملی می شناسیم و او را همه جوره قبول داریم». در مجموع ما آقای مطهری را عضو فراکسیون مستقلان می دانیم و او در اکثر جلسات فراکسیون مستقلان شرکت می کند؛ بنابراین، قبولش داریم و برای حفظش در هیأت رئیسه مجلس تلاش می کنیم. اگر هر نوع نقل قول دیگری از موضع فراکسیون مستقلان درباره مطهری بیان شود تکذیب می کنیم.


توضیح معاون قالیباف درخصوص استخدام‌های شهرداری

معاون شهردار تهران گفت: هیچ استخدام جدیدی در شهرداری صورت نگرفته و تنها تبدیل وضعیت کارمندان از قردادی به ثابت و نیز از شرکت های قردادی به شرکت هادیان شهر صورت گرفته است. ناصر امانی در سیصد و چهل و هشتمین جلسه شورا در پاسخ به تذکرات اعضا پیرامون موضوعاتی نظیر واگذاری شهروند به بانک شهر و استخدام نیروهای جدید گفت: هیچ استخدام جدیدی صورت نگرفته است. وی ادامه داد: در حال حاضر تبدیل وضعیت کارمندان بر طبق آزمون برگزار شده سازمان اداری و استخدامی در دستور کار است و نیز تبدیل قرارداد 7 هزار نفر از کارمندان به قرارداد هادیان شهر. با این حال قویا استخدام نیروهای جدید را تکذیب می کنم .


پاسخ مدیرعامل خانه موسیقی به لاریجانی

مدیرعامل خانه موسیقی گفت: آقای لاریجانی شما استاد قرائت قرآن هستید یا مفسر آن که این گونه راجع به مشروعیت تلاوت استاد شجریان نظر می دهید. پرسش من این است که آقای دکتر لاریجانی از کدام جایگاه کارشناسی درباره ربنای استاد شجریان صحبت می‌کند؟ ایشان استاد قرائت هستند؟ یا کارشناس قرآن؟ یا مفسر هستند؟ چطور کسی که در وادی کار قرآنی هیچ سابقه‌ای نداشته؛ به خودش اجازه می‌دهد اینگونه جسورانه و با اعتماد به نفس درباره مقوله‌ای که اطلاعاتی در موردش ندارد، سخن بگوید؟ با این قاعده‌ای که شما می‌گویید اذان مرحوم موذن‌زاده اردبیلی نیز از نظر قواعد قرائت قرآن مشکل دارد. ایشان لطف کنند به صدا و سیما بگویند دیگر اذان موذن‌زاده اردبیلی را پخش نکنند. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.


حواشی عمارت ثابت پاسال برای انتقام گیری است

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به مباحث مطرح در خصوص تخریب عمارت ثابت پاسال، موضوعات مطرح شده را نوعی انتقام گیری دانست و گفت: سال و نیم از ارائه طرح تبدیل این عمارت به شورای شهر می گذرد و بیان آن در این مقطع تاریخی و ارتباط دادن آن به انتخابات نوعی انتقام گیری به شمار می رود. ثابت پاسال موضوعی برای انتقام گیری برخی از افرادی است که در انتخابات شورای شهر رای نیاورده‌اند. پاسخگوی ثبت خانه های تاریخی مسئولیت سازمان میراث فرهنگی است و نه شورای شهر. از آنجاکه این خانه شبیه به یکی از کاخهای فرانسوی ساخته شده است سازمان میراث فرهنگی این ملک را فاقد ارزش های لازم برای ثبت تشخیص داده است. هم اکنون بخش عمده اطراف این خانه به مجتمع های مسکونی تبدیل شده و باقی مانده فضا به حالت ویرانه درآمده است. حال اگر این ملک برای عده ای ارزشمند شده و خواستار نگهداری آن هستند به خاطر احترامی است که برای صاحب آن قائلند که به مذهب جعلی او که همان بهائیت است باز می گردد. مهر این خبر را منتشر کرد.


اصولگراها خودشان را به رانت‌های قدرت وصل کرده‌اند

محمد رضا خاتمی گفت: در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران، ما دو انتخابات رقابتی را شاهد بودیم، ریاست جمهوری ۷۶ و ۹۶ که در فاصله بیست سال از یکدیگر اتفاق افتادند. حال این سوال پیش می‌آید که چرا این دو انتخابات رقابتی هستند؟ پاسخ روشن است هر دوجریان اصلی سیاسی کشور کاندیدای خودشان را داشتند و متحدد پشت آن‌ها ایستادند. مردم ما کلاً اصلاح‌طلب هستند، از انقلاب مشروطیت گرفته تا ملی شدن صنعت نفت مردم نشان دادند که جان و دلشان با اصلاح‌طلبی آمیخته و نسل به نسل منتقل شده است. اصلاح‌طلبی در سال ۷۶ از لحاظ سیاسی با روشن شدن آرمان‌ها و خط مشی‌هایی یک چهره مشخص به خود گرفت، در حقیقت به یک برنامه عملیاتی برای اداره کشور تبدیل شد. سال ۷۶ تحول عظیمی در سطح دولت‌داری در جامعه ایران ایجاد کرد.

اصولگراها هیچ تشکل و سازمان واقعی مدنی ندارند و همیشه خودشان را به رانت‌های قدرت وصل کرده‌اند. سازمان‌ها و نهادهایی که وابسته به قدرت هستند برای آنها کار می‌کنند اما در مقابل اصلاح‌طلب‌ها همیشه می‌خواستند از زور بازوی خودشان نان بخورند و منتظر پدر‌خوانده‌ها و کسان دیگر نبودند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


ارزیابی پزشکیان از تصمیم فراکسیون امید

مسعود پزشکیان در گفت و گو با خانه ملت درباره نتیجه جلسه شب گذشته فراکسیون امید مبنی بر تعیین پزشکیان به عنوان کاندیدای این فراکسیون برای ریاست مجلس در سال دوم دوره دهم گفت: در این خصوص پیش از این صحبتی با من نشده بود و من از این تصمیم بی خبر بودم و در جلسات نیز نبودم. باید وقت بگذاریم و بدون اختلاف این روند را حل کنیم و این تیم فعلی و ترکیب فعلی که در هیات رییسه هست کار خود را ادامه دهد. وی در پاسخ به این سوال که برای جایگاه ریاست مجلس وارد رقابت خواهد شدگفت: باید صحبت و تلاش شود تا این روند به وحدت تبدیل شود تا رقابت.


نماینده جبهه پایداری شجریان را معلوم‌الحال خطاب کرد

پاي پخش شدن يا نشدن ربناي استاد شجريان به جلسه علني امروز (يكشنبه،7 خرداد) مجلس كشيده شد. محمدجواد ابطحي نماينده پايداري در مجلس دهم، در تذكر شفاهي خود كه در دقايق پایانی جلسه امروز بيان شد،‌در رابطه با پخش نشدن ربناي شجريان در مجلس، خطاب به رئيس جمهور گفت: مشكل مملكت ما مشكل پخش اين سرود ربنا نيست،‌مشكل ما عدم واريز درآمدهاي پتروشيمي است.اين نماينده مجلس با توصيف استاد شجريان با صفت« آقاي معلوم الحال»، تأكيد كرد: آقاي معلوم الحالي در سال 88 تقاضا كرده است كه صدايش در صدا و سيما پخش نشود،‌خودش تقاضا كند كه دوباره پخش شود اين در حد هيأت دولت نيست كه به اين موضوع ورود پيدا كند.او همچنين ادامه داد: به قوه قضائيه تذكر مي دهم كه به گزارش هاي تخلفات دوره دوازدهم بدون اغماض رسيدگي كند،‌اگر استاندار يا فرمانداري تخلفي كرده است سريعا محاكمه و نتيجه آن اعلام شود.


اخراج یک روحانی ایرانی از کویت

وزارت کشور کویت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که "محمد الفالی" (محمد باقر الفالی) روحانی ایرانی را تنها 24 ساعت پس از ورود به خاک کویت کشف و اخراج کرد."محمد الفالی" یک روحانی با تابعیت ایرانی است که طی سال‌های گذشته در کویت به عنوان واعظ و خطیب مجالس دینی شیعی فعالیت می‌کرد اما دولت کویت با طرح اتهام تندروی دینی علیه این روحانی شیعه وی را از خاکش اخراج کرد.وزارت کشور کویت اعلام کرد: محمد الفالی با اطلاعات شخصی جعلی وارد کویت شده بود. نهادهای امنیتی از این مسئله آگاه شدند و در کمتر از 24 ساعت وی را یافته و از خاک کویت اخراج کردند."محمود الدوسری" معاون وزیر کشور کویت تصریح کرد: الفالی با گذرنامه‌ای با نام و مشخصات جعلی وارد خاک کویت شده بود. وی با مشخصات گذرنامه سابقش ممنوع الورود شده بود. الدوسری تأکید کرد: نهادهای امنیتی پس از اطلاع از ورود وی به خاک کویت وی را جستجو و به صورت فوری از کشور اخراج کردند.


تداوم تشکیک در سلامت انتخابات نوعی از فتنه نرم است

مشاور وزیر کشور انتشار بیانیه‌ها و اظهارات برخی اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی برخی نامزدهای شکست خورده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را مبتنی بر تداوم ترویج شبهه و تشکیک در سلامت انتخابات را نوعی از فتنه نرم علیه جشن حماسی حضور پرشکوه مردم در انتخابات و در تقابل با منویات رهبری دانست. روح الله جمعه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات یکی از مسئولین ستاد انتخاباتی یک کاندیدا مبنی بر تخلفات وزارت کشور در انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: جای تعجب است چرا برخی حاضر به دریافت و درک پیام حماسی و پرشور و شعور مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیستند، پیامی که موجب شعف و سرور همه علاقه مندان و دلسوزان نظام شد و بویژه رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان جشن حماسی انتخابات یاد کردند، اما گویا عده ای به بهانه های مختلف، درصدد زیر سوال بردن زحمات مسوولان اجرایی انتخابات و تلخ کردن کام شیرین ملت از این حماسه تاریخی هستند.جمعه‌ای با تاکید بر اینکه وزارت کشور به هیچ عنوان تابع جوسازی ها نخواهد شد و برابر با قانون رفتار خواهد کرد گفت: وزیر محترم کشور وسایر مسئولین وزارت کشور بارها گفته اند صرفا مطابق با قانون اقدام خواهند کرد و نتایج تفکیکی انتخابات را پس از تأیید شورای محترم نگهبان در اختیار عموم قرار خواهند داد، چرا که این انتخابات را سند پرافتخار صداقت و شفافیت و سلامت عملکرد خود می دانند و اتفاقا بسیار مشتاق هستند تا این گواه ملی مورد بررسی و تحلیل های علمی و کارشناسی سیاسی و اجتماعی نیز قرار گیرد.


غیبت مشکوک طاهری در پرسپولیس

علی‌اکبر طاهری همچنان غیببت‌های مشکوکی در پرسپولیس دارد.به گزارش خبرآنلاین؛ از یک ماه قبل شایعه شده که علی اکبر طاهری توسط وزیر ورزش برکنار خواهد شد تا فردی دیگر، جای او را بگیرد. اما چند روز قبل وزیر ورزش اعلام کرد که طاهری به کارش در پرسپولیس ادامه خواهد داد. از آن به بعد تصور می شد که طاهری به غیبت های خود خاتمه خواهد داد و دوباره به طور منظم به باشگاه خواهد رفت. اما او همچنان به طور نامنظم به باشگاه می رود و این غیبت ها باعث شده شایعات مجددا قوت بگیرند.


انتقاد شاکری از اظهارات روحانی درباره حذف شعار «مرگ »

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از اظهارات رئیس‌جمهور در خصوص حذف شعارهایی که مبنای انقلاب اسلامی است، گفت: «مرگ بر امریکا» فقط یک شعار نیست بلکه استراتژی نظام است و مایه تأسف است که رئیس‌ دولت از حذف شعار «مرگ» سخن گفته است.


تبانی لیست امیدی ها با جبهه پایداری!

سخنگوی فراکسیون امید به نمایندگانی که با لیست امید به مجلس راه یافته و با پایداری‌ها همراه شدند، هشدار داد.بهرام پارسایی در توئیتر خود نوشت: «مردم در ۹۸ به خاطر می‌آورند وکلای خود را که ۹۴ امیدی بودند، ۹۵ از امید عبور کردند و ۹۶ برای حذف امید با پایداری ها تبانی کردند


هیچ رأیی در شورای شهر تهران بازشماری نشده است

فرهاد تجری سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: از آنجایی که آقای چمران نسبت به تجمیع آراء ایراد داشت، لذا تجمیع آراء مورد بررسی قرار گرفت اما به صندوق‌ها و شمارش آراء آنها ورودی نشده است.وی افزود: از آنجایی که ایرادهای عمده در تجمیع صندوق‌ها بود تنها تجمیع مورد بررسی قرار گرفت نه بازشماری آراء شعب.سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی همچنین تصریح کرد: معترضان پس از این پیگیری و نتایج می‌توانند شکایات خود را به هیأت نظارت استانی ارسال و ارائه کنند و این اعتراض قطعا بررسی می‌شود.تجری درباره اطلاعیه شورای شهرستان تهران مبنی بر صحت انتخابات شورای شهر تهران، گفت: این نظر هیأت‌های نظارت و اجرایی شهرستان تهران است ولی در مرحله بعد معترضان می‌توانند نسبت به این تاییده به هیأت نظارت استان اعتراض کنند تا وارد فرآیند رسیدگی شویم. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اعتراض و شکایت افراد نسبت به تاییده شورای شهرستان تهران مبنی بر صحت انتخابات شورای شهر تهران قاعدتا از سوی هیأت نظارت استان پیگیری خواهد شد.


ادعای ابطال انتخابات پنجمین دوره شورای شهر ساری

یک منبع آگاه از شهرستان ساری اظهار کرد: هیأت اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر ساری طی ارسال نامه‌ای به هیأت نظارت بر انتخابات این شهرستان، ابطال انتخابات شورای شهر ساری را اعلام کرد.وی با بیان اینکه هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی ساری به‌مدت پنج روز فرصت دارد نسبت به بررسی ابطال انتخابات اقدام کند، افزود: نظر هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر ساری بر ابطال انتخابات است.این منبع آگاه گفت: ابطال انتخابات شورای اسلامی شهر ساری در راستای تخلفات گسترده و خرید و فروش آرا بوده است.حجت‌الاسلام ابوذر زارعی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی ساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس این خبر را تأیید کرد.


ایرادات ضرغامی از سند 2030

سید عزت الله ضرغامی رئیس ابسق سازمان صدا و سیما در اینستاگرامش نوشت: غرق شدن کشتی تایتانیک در سال ۱۹۱۲، نتیجه غرور بیش از حد سازندگان آن بود که گفته بودند حتی خدا هم نمی‌تواند آن را غرق کند! وی در بخش دیگری از مطلبش نوشت: از اشکالات مهم سند ۲۰۳۰، اهداف ۴ و ۵ با موضوع «آموزش» و «دستیابی به تساوی جنسیتی» است. موضوعات مهمی که بر اساس تفسیر آنان، برای همه جوامع عضو الزام آور شده است.

به رغم ادعای مسئولین که این سند را در چارچوب ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی پذیرفته اند، اشکالات فراوان و غیرقابل قبولی در ۴ بخش ساختاری، محتوایی، فرآیندی و حقوقی نسبت به پذیرش این سند وجود دارد که به نوبه خود قابل بررسی است. اما سؤال این است که:

۱- چه الزامی برای پذیرش این سند وجود داشته است؟ آیا عدم تمکین به این سند مثلاً باعث اعمال تحریم و از بین رفتن برخی منافع مردم می‌شد. «هزینه فایده» این تصمیم به چه صورت بوده است؟

۲- با داشتن «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» که از افتخارات نظام است، چه نیازی به پذیرش اینگونه توصیه‌های بین المللی وجود دارد؟

۳- اصولاً چرا متفکرین و صاحب نظران تعلیم و تربیت از کشور ما نتوانسته‌اند در این نشست‌ها حضور پیدا کنند و دنیا را با تعالیم فطری، پاک و الهی که در اسلام به بهترین شکل مورد توجه است، آشنا سازند؟

۴- رونمایی از سند «چارچوب عمل ملی آموزش ۲۰۳۰ جمهوری اسلامی ایران» در سال ۹۵ و ابلاغ آن توسط معاون اول رئیس جمهور به کلیه دستگاه‌های ذیربط و تشکیل ۳۰ گروه برای تحقق اهداف این سند و گزارش عملکرد به مسئولان یونسکو اصولاً چه وجهی دارد؟


روش عجیب دفن اولین قربانی تب کنگو در ایران

بر اساس گزارش های به دست رسیده اولین قربانی این بیماری خطرناک و واگیر دار در شهر اصفهان مشاهده شده که جنازه بیمارِ از دست رفته درون وکیوم و پس از آن تابوت پلاستیکی پِرِس شده، 3 متر زیر زمین با شفته آهک دفن می شود، میزان سرایت این بیماری مهلک به اندازه ای است که حتی در هنگام دفن این شخص هیچکس تا فاصله 10 متری آن هم حضور نداشت.لازم به ذکر است که مرگ قربانی بر اثر ویروس تب کریمه کنگو در شهرستان دیزچه توسط رئیس مرکز بهداشت شهرستان مبارکه تأیید شده است که ظاهرا 10روز قبل در پی ذبح یک گوسفند به ویروس مبتلا گشته و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان خانواده اصفهان جان خود را از دست داد و در آرامستان دیزچه به روشی عجیب دفن شد. در این روش میت را در یک گور سه متری در یک تابوت لاک و مهرشده دفن کردند.

گریه عارف در حمایت از لیست امید

محمدرضا عارف رییس شواری عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، این روزها وضعیت دشورای پیدا کرده است.به گزارش تدبیر و امید ؛ دکترعارف در اکثر جلسات و همایش ها و ضیافت ها که حضور پیدا می کند با پرسش هایی درباره چگونگی بستن لیست امید در شورای شهر، معیارها و امتیازات کاندیداها و مهندسی لیست توسط یک حلقه سیاسی مواجه می شود.رییس فراکسیون امید در مجلس، که در برابر تناقضات موجود در لیست، اظهارات برخی اعضای شورایعالی مبنی بر دستکاری در امتیازات کاندیداها و جابجایی آنها و همچنین چگونگی انتخاب فهرست 42 نفره پاسخ قانع کننده ای ندارد عصر پنجشنبه در همایش سلامت شهر امید که به میزبانی ناهید خداکرمی ، عضو لیست امید و با حضور تعداد زیادی از شاغلان حرفه ای مامایی در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شده بود، اظهار کرد که خودش نیز بعنوان رییس شورایعالی سیاستگزاری اصلاح طلبان فقط 24 ساعت زودتر از سایرین از لیست 42 نفره مطلع شده است .عارف که تحت فشار زیادی ناشی از انداختن مسئولیت مهندسی لیست به گردن او قرار دارد، در حین توضیح موضوع دچار گریه شد و در سخنرانی وی چنددقیقه به دلیل گریستن عارف اختلال ایجاد شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۲
خدابیامرز رو یه طوری دفن کردن دست نکیر و منکر هم بهش نمیرسه
چرا كامنت كاربران رو منتشر نميكنيد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی