بازدید 2851

لپ‌تاپ مسروقه ابزاری برای اخاذی

کد خبر: ۶۹۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 29 May 2017
رئیس پلیس فتای تهران از شناسایی و دستگیری عامل متهمی که با سوء استفاده از اطلاعات لپ‌تاپ سرقتی، قصد اخاذی از شاکی را داشت، خبر داد.

به گزارش آرمان، سرهنگ محمدمهدی کاکوان افزود: پرونده‌ای با موضوع دسترسی غیرمجاز به داده‌های رایانه به این پلیس ارسال شد، 

شاکی در تحقیقات اظهار داشت طی سرقت لپ‌تاپ توسط شخص یا اشخاص ناشناس، پس از اعلام شکایت و تشکیل پرونده قضائی و گذشت چند سال، از طریق ایمیل دعوت به چت تلگرامی شد. 

وی اضافه کرد: شاکی ادامه داد در حین محاوره در فضای گفت‌و‌گوی برخط، شخص ناشناس اقدام به ارسال تصاویری از لپ تاپ سرقتی برای شاکی نموده و اعلام داشته که لپ تاپ سرقتی در اختیار وی بوده و با توجه به سیستم عامل مندرج در لپ تاپ درخواست رمز را از شاکی می‌کند. 

سرهنگ کاکوان اضافه کرد: نظر به عدم ارسال رمز عبور توسط شاکی، متهم با ارسال تعدادی از تصاویر خصوصی مراسم ازدواج شاکی برایش، وی را تهدید به انتشار کلیه تصاویر خصوصی در فضای مجازی نموده است 

این مقام انتظامی ادامه داد: با شناسایی محل اختفای متهم ضمن اعزام اکیپی از ماموران این پلیس به محل اختفای‌، متهم شناسایی و دستگیر و لپ تاپ سرقتی شاکی کشف شد. 

سرهنگ کاکوان گفت: با انتقال متهم به پلیس و تحقیق از نامبرده بدوا اقدام به انکار موضوع کرده ولی با عنایت به استخراج ادله دیجیتال رایانه ای، متهم به ناچار لب به سخن گشود و به عمل ارتکابی خود معترف و اعلام داشت، لپ تاپ مسروقه شاکی را در محله‌های تهران از یک نفر دستفروش با قیمت کمتر از ارزش واقعی آن خریداری نموده و ضمن بررسی محتوای لپ تاپ وسوسه شده و اقدام به ارسال ایمیل و پیام‌های تلگرامی و ارسال تعدادی از تصاویر خصوصی شاکی به نیت اخاذی از وی را می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار