بازدید 27420
بسته خبری «تابناک»؛

آملی لاریجانی:شما چه کاره اید که بخواهید حصر را بشکنید؟/راز سکوت حدادعادل و باهنر در روزهای اخیر چیست؟/چمران از تایید نتیجه انتخابات شورای تهران شکایت کرد/استقبال یک اصلاح‌طلب از ایده «دولت در سایه» سعید جلیلی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «شکاف شدید در شورای همکاری خلیج فارس بابت ایران»، «اعلام علت اصلی مرگ کیارستمی»، «واکنش ظریف به سخنان "نبویان"»، «بادامچیان: به دروغ می گویند در موتلفه دعوا است » و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶ 29 May 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

 نمی دانم قدرت چقدر می ارزد که انسان پا روی انسانیت، مردانگی و... بگذارد

قالیباف، شهردار تهران در دیدار با جهادگران قرارگاه جهادی امام رضا(ع): همان طور که بارها اعلام شد ساخت و ساز در تهران منفی 16 درصد است، البته با وجود تحریم های دوجانبه کشور و دولت که شامل حال ما شد، اما تهران مسیر پیشرفت خود را طی کرده است. یک بار به یکی از دوستان گفتم افرادی که می خواهند در لیست جناح خاصی قرار بگیرند علاوه بر اینکه متعهد می شوند پول لیست را بدهند، حاضرند هر حرفی بزنند. مثلا بگویند تهران شهر سوخته است. جالب است اگر به یک سال قبل و حرف هایشان برگردیم می بینیم که چیز دیگری گفته اند. متاسفانه برخی برای اینکه در لیست شورا قرار بگیرند حاضرند که نشان دهند هیچ هویتی و انصافی ندارد.  نمی دانم قدرت چقدر می ارزد که انسان پا روی انسانیت، مردانگی و... بگذارد. یعنی چه چیزی را باید از یک انسان بگیرند تا بخواهند یک صندلی به او در شورای شهر بدهند؟ حرف ما این است که برای دولت سازی و کارآمدی باید تلاش کنیم. حال اگر ابزار خوبی داشته باشیم با آن کار را انجام می دهیم اما اگر ابزار لازم در اختیارمان نبود باید روی پای خود بایستیم و کار را به ثمر برسانیم.

شکاف شدید در شورای همکاری خلیج فارس بابت ایران

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی در حساب کاربری خود در توئیتر به وجود بحران شدید بین ائتلاف عربستان با قطر بابت ایران اشاره کرد.به گزارش «بلومبرگ» قرقاش در این باره مدعی شده است که این جدل خطر بزرگی را برای شورای همکاری‌های خلیج فارس در بر دارد.وی در این زمینه گفته است: «حل تنش‌ها نیازمند تغییر رفتار، اطمینان سازی و بازگرداندن اعتبار است.»بر این اساس،‌ اختلاف بین قطر با عربستان به دلیل مواضع دوحه در حمایت از ایران و تماس تلفنی امیر قطر با رییس جمهور ایران شدت یافته است.

کنایه سنگین رئیس قوه قضائیه به روحانی

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی تصریح کرد: موضوع رفع حصر مسیر خاص خود را دارد و به فرض عدول شورای عالی امنیت ملی از مصوبه خود، کار قوه قضاییه برای رسیدگی قضایی آغاز می‌شود. همه دیدند که برخی در مورد این موضوع قبل و حین انتخابات چه کردند و همنوایان آنان چه گفتند. ما این مسائل را هم از دور می بینیم و هم از نزدیک شاهد اتفاقاتی که در پشت پرده رخ می دهد هستیم. ماهیت این کار شبیه همان کاری است که در فتنه 88 صورت گرفت؛ نقل کرده‌اند که کاندیدایی در جمع هواداران خود خطاب به آنان گفته است که ما آمده ایم حصر را بشکنیم. شما چه کاره اید که بخواهید حصر را بشکنید؟ رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: عالی ترین نهاد امنیتی کشور در این زمینه تصمیمی را اتخاذ کرده است. رفع حصر نیز مانند سایر مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای معتبر بودن پروسه خاص خود را دارد و اینکه بخواهیم عواطف مردم را برای ایستادگی مقابل این قبیل تصمیمات قانونی تحریک کنیم همان روح و باطن فتنه 88 است. برهمین اساس به این قبیل رسانه ها و افرادی که تلاش می کنند به صورت زنجیره ای و همنوا چنین مسائلی را دائماً تکرار کنند و از این طریق فشار وارد آورند هشدار می دهیم که این بساط را جمع کنند وگرنه قوه قضاییه با اقتدار، خود این بساط را جمع خواهد کرد.آملی لاریجانی افزود: به فرض که شورای عالی امنیت ملی مصوبه خود را ملغی کند و رفع حصر اتفاق بیفتد، در این صورت تازه کار قوه قضاییه برای رسیدگی قضایی به این موضوع آغاز می شود و تصمیم در مورد این اتهامات و نحوه رفتار با متهمان با قاضی رسیدگی کننده به پرونده و در چارچوب مقررات قانونی خواهد بود.

اعلام علت اصلی مرگ کیارستمی

علیرضا زالی در نشست خبری در مورد آخرین جزئیات فوت مرحوم کیارستمی گفت: علت اصلی مرگ وی در فرانسه خونریزی حاد تحت پرده مغزی به دلیل تزریق داروی هپارین با دوز بالا بوده است به طوری که روزانه 24 هزار واحد هپارین به وی تزریق شده است.وی افزود: حکم پرونده مرحوم کیارستمی در ایران قطعی نیست ولی صادر شده و طی همین روزها اعلام می‌شود ولی در فرانسه گفته‌اند که درمان را به دلیل آمبولی ریه آغاز کرده‌اند در حالی که در ایران دو روز قبل آمبولی ریه رد شده بود.

واکنش‌ها به شایعه فروش خانه بازیگر مشهور

«خبرآنلاین» نوشت: عصر یکشنبه هفتم خرداد، خبری مبنی بر به مزایده گذاشتن خانه‌ای منسوب به بهروز وثوقی در فضای مجازی منتشر شد و بعضی از بازیگران به این خبر واکنش نشان دادند. از جمله رامبد جوان با انتشار عکسی از بهروز وثوقی در اینستاگرام از مزایده گذاشتن خانه این هنرمند انتقاد کرد. این بازیگر نوشت: «سلام. خبرى خوندم مبنى بر مزايده گذاشتن ملكى كه منسوب به بهروز وثوقى (تاثيرگذارترين و فراموش‌نشدنى‌ترين بازيگر تاريخ سينماى ايران) است. اگر اين خبر درست باشد واى به حال مسئول و مردم و هنرمندش. ان‌شاءالله كه واقعيت نداشته باشد و اگر واقعيت دارد خبر تكذيبش را فردا منتشر شده و رسمى بخوانيم. (حتما مسئولى موجه توضيحاتى بدهد ان‌شاءالله.)» او پس از آنکه از کذب بودن این خبر مطلع شد پست دیگری با این همان عکس منتشر کرد و نوشت: «سلام. مطلب قبلى مبنى بر فروش مزايده‌اى ملك بهروز وثوقى توسط دوستان آگاه به موضوع تكذيب شد. خدا رو شكر. كه البته اگر واكنش نشون نمى‌دادم رو دلم ميموند.»نوید محمدزاده هم که با انتشار این خبر در اینستاگرام از این کار انتقاد کرده بود، پس از پاک کردن آن، پست دیگری را منتشر کرد و نوشت: «علت پاک کردن پست قبلی، [این است که] دوستان، اصلا آقای وثوقی چنین ملکی نداشتند. بازار گرمی به اسم ایشون برای فروش بالای اون ملکه. چقدر تلخه از نام این اسطوره و احساسات مردم سواستفاده می‌کنند برای ارزش گذاشتن و بالا بردن ارزش ملکشون. شرم آوره.»

زنان در راه کابینه دولت دوازدهم!

روزنامه شرق نوشت: «حسن روحانی آن‌ طور که باید و شاید کارنامه درخشانی در سپردن کرسی‌های قدرت به زنان ندارد. حالا زنان تا دیر نشده در پی آن‌ هستند که دست پر در لابی‌ها و چانه‌زنی‌های قدرت شرکت کنند. پیش‌بینی «شهیندخت مولاوردی»، معاون امور زنان حسن روحانی این است که «دو، سه وزیر خانم برای حضور در کابینه دولت دوازدهم معرفی خواهند شد.» چندی است که در همین زمینه کمیته‌ای شکل گرفته و بناست اسامی و شاخص‌های زنان وزیر در چند روز آینده مشخص شود. وضعیت حضور سیاسی زنان این روزها تا حدودی رو به بهبودی نهاده، از یک‌ سو ١٨ زن راهی بهارستان شده‌اند و از دیگر سو برای نخستین‌ بار شش زن به شورای شهر تهران راه می‌یابند. سهمیه ٣٠ درصدی زنان در سهمیه احزاب اصلاح‌طلب به رسمیت شناخته شده و دست‌کم در تهران اجرایی می‌شود.در‌ همین‌ حال مولاوردی به خبر‌آنلاین گفته «با تجربه‌ای که از دولت یازدهم داریم و تفاوتی که شرایط شروع کار دولت دوازدهم با دولت یازدهم دارد، زمینه برای استفاده از خانم‌ها به‌ عنوان وزیر در کابینه دوازدهم خیلی مساعدتر است.»

خبر حضرتی درباره صندلی مطهری

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید در صفحه توییتر خود از توافق با فراکسیون مستقلین بر سر نائب رئیسی علی مطهری خبر داد.

روحانی موضوع ربنا را حل کند

حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی در توئیتر خود نوشت: اگر روحانی، اهتمام کند و رییس صداوسیمارا دعوت کند دفترش و در مورد پخش ربنای شجریان برای همین ماه رمضان مذاکره کنند، به نتیجه می‌رسند.»

صادرات خاک ممنوع شد

کمیسیون کشاورزی مجلس صادرات هرگونه خاک زراعی، باغی، جنگلی و مرتعی از کشور را ممنوع کرد. بحث صادرات رسمی یا قاچاق خاک طی چند سال گذشته یکی از بحث برانگیزترین اخبار بخش کشاورزی در رسانه‌ها بود و حتی مباحثی تحت عنوان قاچاق خاک از استانهای جنوبی به ویژه بوشهر و هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس مطرح بود. ممنوعیت صادرات خاک به خارج از کشور دستاوردهایی همچون حفظ خاک حاصلخیر کشاورزی در اراضی داخلی و جلوگیری از تخریب اراضی کشورمان را در بردارد. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

راز سکوت حدادعادل و باهنر در روزهای اخیر چیست؟

در حالی که اصولگرایان حامی رئیسی از همه ظرفیتهای سیاسی و رسانه ای خود برای زیر سوال بردن سلامت انتخابات بهره گرفته اند، برخی اصولگرایان مانند حدادعادل و باهنر در سکوت به سر می برند. گفته می شود این2چهره سیاسی به تلاشهایی که برای یارگیری آنها در منازعات اخیر به عمل آمده، روی خوش نشان نداده اند و با اعلام اینکه فرایندی که رئیسی و برخی ائمه جمعه آغاز کرده اند به سود اصولگرایان نیست تاکنون از اظهارنظر خودداری کرده اند. خبر آنلاین این خر را منتشر کرد.

چمران از تایید نتیجه انتخابات شورای تهران شکایت کرد

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به این‌که درخواست بازشماری ۱۰ درصد آراء در جلسه مشترک هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراها رای نیاورده بود، تاکید کرد که رییس هیات نظارت بر این انتخابات در شهرستان تهران نیز چنین ادعایی مطرح نکرده و صرفاً نتایج انتخابات را تایید کرده و درنهایت خبر داد که چمران در تماس با هیات مرکزی نظارت خواستار طرح شکایت از نتایج نهایی شده است. قاسم میرزایی نیکوگفت: در واقع آن‌چنان که آقای بادامچی به‌عنوان رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان تهران تاکید کرده بود، در جلسه مشترک هیات اجرایی و هیات مرکزی درمورد لزوم بازشماری ۱۰ درصد از مجموع آراء رای‌گیری انجام شده اما حضار به بازشماری آراء رای مثبت نداده و درنتیجه هیچ‌گونه بازشماری آرایی صورت نگرفته است. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

خرید و فروش رای از ١٠ میلیون تومان برای ٥٠ هزار رای تا هر رای ٥٠ تا ١٠٠ هزار تومان

علیرضا رحیمی با اشاره به آخرین روند رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان تهران و با اشاره به تایید صحت انتخابات د‌‌ر شهر تهران، اعلام کرد: برخی از این تخلفات د‌‌ر حد‌‌ جرم یا ابطال آرا یا صند‌‌وق نبود‌‌ و در بعضی موارد نیز تخلفات به‌شد‌‌ت گسترد‌‌ه بود‌‌ که در این میان در بعضی شهرها بیش از ٧٠ نفر د‌‌ستگیر شدند البته غالب این د‌‌ستگیری‌ها مربوط به تخلفات تبلیغات انتخاباتی بود‌‌. او گفت: د‌‌ر برخی موارد‌‌ و با وجود‌‌ اد‌‌عاهای فراوان، رقم‌های بسیار پایین شاید‌‌ زیر د‌‌ه میلیون تومان برای کل حوزه انتخابیه اعلام کرد‌‌ند‌‌ و ادعا کردند که ٥٠ هزار رای حوزه انتخابیه با ١٠ میلیون تومان خرید‌‌ و فروش شد‌‌ه است. همچنین در برخی موارد هم اد‌‌عا شده هر رای بین ٥٠ تا ١٠٠ هزار تومان خرید‌‌ و فروش شد‌‌ه است. البته هنوز رقم سرجمع این تخلفات ناشی از خرید و فروش آراء به‌طور مستند‌‌، اعلام نشده است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

استقبال یک اصلاح‌طلب از ایده «دولت در سایه» سعید جلیلی

احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت در گفتگو با نامه نیوز گفت: من موافق هستم که دولت و مجلس در سایه تشکیل شود. اینها در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته مرسوم است. اقلیت حق دارد ضمن رصد اوضاع جامعه، انسجام خود را حفظ کند. علاقه مندم واقعا آنها اجرایی شدن ایده دولت در سایه را دنبال و این مجموعه را راه اندازی کنند چون به پویایی و تعالی مملکت و نظام کمک خواهد کرد. معمولا در دنیا تشکیل دولت در سایه جنبه مثبت دارد یعنی با هدف کمک به حل مشکلات و معضلات کشور، جناح اقلیت چنین مجموعه ای را شکل می دهد و مسائل و مطالبات عمومی را دنبال می کند تا جناح حاکم به رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات بپردازد.

واکنش ظریف به سخنان "نبویان"
 
وزیر امور خارجه کشورمان در پست اینستاگرام خود به سخنان اخیر سید محمود نبویان نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.محمدجواد ظریف پس از انتشار فایل صوتی منتسب به سید محمود نبویان نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود تنها به نوشتن یک بیت شعر اکتفا کرد و نوشت: "تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار که رحم اگر نکند مدعی، خدا بکند".سید محمود نبویان اخیرا در یک سخنرانی گفته است که ایران هسته‌ای‌اش را داد تا رابطه بانکی برقرار شود، اما رابطه بانکی برقرار نشده است و یک سال و نیم است که آنها اجرا نمی‌کنند و برای برقراری رابطه بانکی یک شرط جدید گذاشته‌اند و گفته‌اند به شرطی رابطه بانکی را برقرار می‌کنیم که حاج قاسم سلیمانی را به ما تحویل دهید و رفته‌اند تعهد این کار را به آمریکا داده‌اند و برگشته‌اند، به خدا قسم.وی گفته است که وزیر (امور خارجه) مملکت رفته‌ است این تعهد (تحویل سردار سلیمانی) را به FATF (گروه مالی بین‌المللی) داده‌ است.

بادامچیان: به دروغ می گویند در موتلفه دعوا است 
 
نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در زمان تبلیغات انتخابات نیز روزنامه‌ای یک مصاحبه را از قول من منتشر و در سراسر کشور پخش کرد در حالی‌که آن مصاحبه متعلق به من نبود. هرچند مدیرمسئول آن روزنامه عذرخواهی کرد و موتلفه هم تکذیبیه‌ای صادر کرد اما برخی رسانه‌هایی که این مصاحبه را منتشر کرده بودند حاضر نشدند تکذیبیه را کار کنند.بادامچیان با بیان اینکه خبر دعوا در حزب موتلفه هم از همین نوع خبرهاست، افزود: ممکن است اختلاف نظری در حزب وجود داشته باشد اما این به معنای دعوا و اختلاف شدید در حزب موتلفه نیست.

 آمادگی ۱۳ هزار نیروی ارتش برای زلزله احتمالی در تهران

امیر علیپور گفت: در طرح زلزله احتمالی تهران پیش بینی کرده‌ایم که ۱۳ هزار نیرو در سطح یگانهای مختلف عملیات امداد رسانی را انجام دهند.امیر شیرزاد علیپور رئیس ستاد مدیریت بحران نیروی زمینی ارتش در تشریح وضعیت جغرافیایی و حادثه خیز بودن کشور، گفت: ایران دهمین کشور بلاخیز و ششمین کشور زلزله خیز جهان است و حدود 83 درصد خاک کشور در معرض زلزله قرار دارد. به طوری که 70 درصد از مساحت کشور در مجاورت گسل‌های فعال قرار دارد. همچنین 600 شهر ما روی کمربند زلزله قرار دارند و 24 شهر بزرگ ما از جمله تهران در مناطق پر خطر واقع شده‌اند.وی افزود: به طور متوسط در کشور هر ماه زلزله‌ای به بزرگی چهار ریشتر و هر سال سه زلزله به بزرگی پنج ریشتر داریم و هر 10 سال هم سوابق نشان داده است که زلزله‌ای به بزرگی هفت ریشتر در کشور خواهیم داشت.

 حسین مرعشی: قرار نیست در دولت سمت داشته باشم

حسین مرعشی پیرامون پاره‌ای از اخبار مبنی بر اینکه وی به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت دوازدهم انتخاب شده است، اظهار داشت: بحثی با بنده در مورد حضور در کابینه دوازدهم انجام نشده است و نخواهد شد.وي در پاسخ به اينكه اگر پيشنهادي از سوي دولت در مورد حضور در كابينه به شما داده شود قبول مي‌كنيد يا خير، گفت: اگر پيشنهادي هم مطرح شود بنده آمادگي بازگشت به دولت را ندارم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار