بازدید 1929

سفر دور دنیا هم مشکلات داخلی ترامپ را کاهش نداد

تور جهانی دونالد ترامپ نتوانست اعمال فشارها بر وی در داخل آمریکا را کاهش دهد و او بلافاصله بعد از بازگشت مجبور به تشکیل «اتاق جنگ» در کاخ سفید و آغاز سفرهای ایالتی شده تا با مخالفان خویش مقابله جدی را آغاز نماید.
کد خبر: ۶۹۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 29 May 2017
تور جهانی دونالد ترامپ نتوانست اعمال فشارها بر وی در داخل آمریکا را کاهش دهد و او بلافاصله بعد از بازگشت مجبور به تشکیل «اتاق جنگ» در کاخ سفید و آغاز سفرهای ایالتی شده تا با مخالفان خویش مقابله جدی را آغاز نماید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «کامرسانت» در تحلیلی نوشته است: "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا بعد از نخستین سفر خارجی خود که در نشست سران گروه "جی-7" در ایتالیا به اوج خود رسید، به ایالات متحده بازگشت. این مارتون دیپلماتیک که در جریان آن ترامپ با رهبران کشورهای متحد آمریکا دیدار کرد، در حالی صورت گرفت که جنجال پیرامون «ردپای روسیه» در تیم رهبری وی در ایالات متحده همچنان ادامه داشت. جدیدترین قربانی این جنجال سیاسی، "جرالد کوشنر" داماد و مشاور ترامپ است که متهم به تلاش برای برقراری ارتباط ویژه با مقامات مسکو شده است.

مشکلات داخلی دونالد ترامپ بسرعت در حال گسترش است، این مسئله پس از بازگشت وی بیش از حد مشخص شد، بطوریکه تصمیم بی سابقه رئیس جمهوری در مورد تشکیل «اتاق جنگ» در کاخ سفید ، به منظور مقابله حدی با مخالفان ترامپ، اعمال فشارها بر او و اطرافیانش را بیشتر از قبل کرده است.     

رئیس جمهوری آمریکا که حدود 10 روز در پایتخت کشورهای زیادی بسر می برد، در راه بازگشت از ایتالیا به واشنگتن، تلاش کرد تا نتیجه سفر خود را بیش از اندازه با ارزش ارزیابی کند. وی گفت: «من در نشست سران گروه جی-7 دیدارهای عالی در همه زمینه ها داشتم، بویژه در عرصه تجاری، ما بر لغو قوانین محدود کننده اصرار داشته و در حال دست یافتن به شرایط برابر واقعی هستیم.»

ترامپ دیدگاه مشابهی در مورد سایر حوادث نخستین سفر خارجی خود، از جمله نشست سران ناتو در بروکسل داشت: «در مقایسه با سالهای گذشته تفاوت زیادی بوجود آمده. ناتو شروع به گرفتن پول از کشورهایی نمود که تا پیش از این چنین کاری را انجام نمی دادند، ولی آنها اکنون سهم خود از بودجه را می پردازند و این فقط به خاطر انتخاب شدن من در پست ریاست جمهوری است.»

فرار از جنجال داخلی موفقیتی برای ترامپ نداشت

این روزنامه می افزاید: این در حالی است که تلاش دونالد ترامپ برای خلاصی از جنجال بر سر «ردپای روسیه» که تقریبا از همان روز نخست حضور وی در کاخ سفید آغاز شده بود، فایده ای نداشت و حتی فاصله هزاران کیومتری وی از واشنگتن، اعمال فشارها بر وی را کاهش نداد. جالب توجه است ترامپ تنها رهبر جهانی بود که در پایان نشست "جی-7" حاضر به شرکت در کنفرانس خبری با خبرنگاران نشد، چون می دانست قطعا سئوالاتی در باره ارتباط تیم رهبری وی با روسیه مطرح خواهد شد. البته بعد از بازگشت به آمریکا، این مسئله دقیقا نخستین سئوال خبرنگاران داخلی از ترامپ در فرودگاه بود.

ارتباط کوشنر با روسیه «خیانت» تلقی می‌شود  

داغترین موضوع در سیاست داخلی ایالات متحده، این روزها اتهام روابط سری جرالد کوشنر، داماد ترامپ با دیپلماتهای روسی است.  بر اساس اطلاعات درز یافته به رسانه های گروهی از طریق مقامات سرویس‌های امنیتی آمریکا، در ماه دسامبر سال گذشته، یعنی دقیقا بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات و قبل از مراسم تحلیف، آقای کوشنر ظاهرا تلاش کرده تا با "سرگئی کیسلیاک" سفیر روسیه در آمریکا در مورد ایجاد کانال ارتباطی با مسکو، به توافقای دست یابد.

این کانال ارتباطی می بایست گفتگوهای دو طرف را از خطر شنود محافظت کرده و تضمینی برای مذاکرات تیم ترامپ با مقامات مسکو بعد از ورود آنها به کاخ سفید شود. "هربرت مک مستر" مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این رابطه گفت: «چنین کانال ارتباطی با بسیاری از کشورها وجود دارد و نباید بهانه ای برای نگرانی شود.»

ضمن اینکه جنجال جدید پیرامون جرالد کوشنر، به ابزار قدرتمند و تازه ای در دست مخالفان ترامپ برای اعمال فشار بیشتر بر رئیس کاخ سفید تبدیل شده است.  در اظهارات مقامات سیاسی و در مطالب رسانه های گروهی، اقدامات داماد ترامپ که در حال حاضر در حال بررسی از سوی اف بی آی است، غالبا با کلمه «خیانت» شنیده می شود و حتی گفته می شود که این قضیه می تواند بطور قطعی به دوره ریاست جمهوری ترامپ پایان دهد.

راه جدید ترامپ برای مقابله با مخالفان داخلی

مشکلات دونالد ترامپ پس از بازگشت وی از سفر خارجی، ابعاد تازه ای یافته و عمیق تر از گذشته شده است. مشخص شده که رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته تا تنها به ارتباط مستقیم با مردم آمریکا از طریق توئیتر بسنده نکرده و در داخل تیم خود گروهی برای رویارویی با مخالفانش تشکیل دهد که در واقع «اتاق جنگ» ترامپ خواهد بود. وظیفه این گروه سرکوب درز اطلاعات جدید و واکنش سریع به هر نوع اقدام از سوی مخالفان سیاسی وی خواهد بود. بر اساس اطلاعات روزنامه «واشنگتن پست»، ریاست این گروه ممکن است بر عهده "استیون بنین" مشاور رئیس جمهوری آمریکا قرار بگیرد.

علاوه بر این دونالد ترامپ تصمیم گرفته است تا بار دیگر سفرهای داخلی خود به ایالات مختلف را مانند دوران مبارزات انتخاباتی آغاز کند تا مستقیما با رای دهندگان آمریکایی از طبقه متوسط ارتباط برقرار کند و بتواند از این طریق تاثیر منفی رسانه های گروهی آمریکا بر عملکرد دولت خویش را کاهش دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر