بازدید 2040

لوپن: فرانسه مسؤول وقایع لیبی و سوریه است

رهبر حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه امروز دوشنبه گفت، فرانسه نمی‌خواهد در مذاکرات سازش سوریه مشارکت کند.
کد خبر: ۶۹۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 29 May 2017
رهبر حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه امروز دوشنبه گفت، فرانسه نمی‌خواهد در مذاکرات سازش سوریه مشارکت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اظهارات مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه در حالی مطرح می‌شود که  ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه قرار است امروز به دعوت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به این کشور سفر کند و طیف گسترده‌ای از موضوعات و مسائل بین‌المللی از جمله درگیری سوریه در دستور کار است.

لوپن به شبکه آر تی ال گفت: این فرانسه است که خودش را از مذاکرات سوریه با حضور روسیه، ترکیه و ایران کنار می‌کشد. ما پیشتر شاهد بودیم که فرانسه به حالتی غیر مسوولانه در هرج و مرج لیبی مشارکت داشت اما حال درباره هرج و و مرج سوریه،‌ این فرانسه است که از مذاکره با سوریه و همکاری با روسیه امتناع می‌کند.

وی سفر پوتین به فرانسه را فرصتی برای بهبود روابط پاریس و مسکو خواند و گفت: روسیه صرف نظر از رضایت دیگران درباره آنچه که در فضای داخلی برخی کشورها اتفاق می‌افتد، کشوری بزرگ است. 

لوپن تاکید کرد، نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که فرانسه مسؤول آشوبی است که در حال حاضر در لیبی رخ داده فرانسه همچنین به نوعی در زمینه وقایع سوریه نیز مسؤول است. با توجه به اینکه مذاکره و نشستن پای میز مذاکره که روسیه هم در آن حضور داشت، رد کرد.

این رقیب سابق ماکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد، اهمیت این دیدار در لزوم همکاری فرانسه با روسیه و آمریکا در جهت خدمت به مبارزه با اسلام رادیکالی است که اخیرا منچستر و فرانسه شاهد آن بودند. این سیاستمدار راست افراطی فرانسه افزود، "همکاری و هماهنگی" برای مقابله با "تهدید غول‌ پیکر" که عامل آن درگیری‌های خاورمیانه است، لازم است.

سال ۲۰۱۵ فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری وقت فرانسه به مسکو سفر کرد و در دیدار با پوتین طرفین توافق کردند تا همکاری مشترک در مبارزه با تهدیدات مشترک از جمله در زمینه مقابله با تروریسم و افزایش سطح همکاری‌ها برای مبارزه با داعش در سوریه داشته باشند. همزمان، مقام‌های فرانسوی از حمایت از سوریه خودداری کرده و خواستار گذار سیاسی در این کشور خاورمیانه‌ شدند.

علاوه بر این،‌ فرانسه در رابطه با سوریه دست به اقداماتی زده که مورد انتقاد دمشق و مسکو قرار گرفته است. از جمله آنها،‌ می‌توان به تلاش دولت فرانسه برای مقصر دانستن سوریه در حملات شیمیایی از طریق تصویب قطعنامه‌های در شورای امنیت سازمان ملل متحد اشاره کرد.

مارین لوپن همچنین تاکید کرد، سفر پوتین به تقویت روابط میان دو کشور کمک می‌کند. او گفت: مساله مهم این است که فرانسه باید با روسیه و آمریکا در مقابله با رادیکالیسم افراطی اسلامی همکاری کند. من از سفر ولادیمیر پوتین بسیار خوشحالم و امید دارم مناسبات دوجانبه تقویت شود. روسیه کشور بزرگی است و مشکلی نیست که سیاست داخلی آنها مورد تایید ماست یا نه. مساله رادیکالیسم مساله‌ای است که جامعه جهانی با آن مواجه است و مقابله با آن، به عهده فرانسه و کشورهای دیگر است؛ همانطور که در حملات تروریستی اخیر در منچستر و مصر شاهد بودیم.

لوپن تاکید کرد: به همین منظور لازم است فرانسه در مذاکرات صلح سوریه برای پایان دادن به خشونت‌ها مشارکت داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان