بازدید 4847
۱

پیش‌بینی وقوع «اَبَرخشکسالی‌» در اسپانیا و پرتغال

کد خبر: ۶۹۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷ 30 May 2017
کارشناسان محیط زیست پیش‌بینی کرده‌اند اسپانیا و پرتغال تا پایان قرن با ابرخشکسالی‌هایی (مگاخشکسالی) روبه‌رو می‌شوند که برای چندین سال ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است در صورتی که پیش‌بینی‌ها صحت داشته باشد، این منطقه برای یک دوره ۱۵ ساله با میزانی از بارش روبه‌رو خواهد بود که کمتر از نصف سطح میانگین است.

کارشناسان و متخصصان علوم جوی در دانشگاه نیوکاسل انگلیس مجموع ۱۵ مدل آب و هوایی مختلف را بررسی کرده و دریافتند در حالی که این مدل‌ها نتایج متفاوتی ارائه کرده‌اند اما پیش‌بینی وقوع خشکسالی‌های شدید و مدت‌دار در آینده از جمله مواردی بوده که در اکثر آنها قابل استناد و مشترک است.

پرتغال از دهه ۱۹۴۰ میلادی با هشت خشکسالی عمده روبه‌رو بوده که شدیدترین آنها در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ رخ داده است و همچنین اسپانیا با سه مورد خشکسالی عمده روبه‌رو بوده که بیشتر مناطق این کشور را تحت تاثیر قرار داده است. در این دوره‌ها میزان بارش بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایندیپندنت، همچنین در بررسی‌های پیشین کارشناسان دریافتند بخش‌هایی از جنوب اروپا تا سال ۲۱۰۰ به صحرا تبدیل می‌شود زیرا گرمای جهانی اکوسیستم را به شکلی تغییر می‌دهد که در ۱۰ هزار سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
فرق اونها با ما اینه که از الان به فکر چاره خواهند بود و غافلگبر نخواهد شد .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی