بازدید 3270

صادرات تخم مرغ ازسر گرفته شد

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران با بیان اینکه صادرات تخم مرغ ازسرگرفته شده است، گفت: قیمت این محصول نسبت به روزهای گذشته مقداری بهبود یافته و مرغداران کمتر زیان می کنند.
کد خبر: ۶۹۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 30 May 2017
دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران با بیان اینکه صادرات تخم مرغ ازسرگرفته شده است، گفت: قیمت این محصول نسبت به روزهای گذشته مقداری بهبود یافته و مرغداران کمتر زیان می کنند.

سید فرزاد طلاکش در گفتگو با مهر با بیان اینکه صادرات تخم مرغ به افغانستان از سر گرفته شده است، اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته مقدار کمی‌ از این محصول به افغانستان صادر شده اما کشور عراق هنوز گمرک خود را به روی محصول ایرانی باز نکرده است.

وی اضافه کرد: تجار مرغ پیگیر این موضوع هستند که چرا گمرک عراق باز نشده ولی درباره تخم مرغ ما پیگیری نکردیم چون توجیه قیمت هم برایمان ندارد.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ را نیز بین ۳۹۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: نسبت به روزهای گذشته قیمت تخم‌ مرغ مقداری بهبود یافته البته در هفته اول ماه مبارک رمضان هیچ‌چیز قابل پیش بینی و قضاوت نیست چون از هفته دوم مصرف پایین می آید و به تبع آن قیمت ها نیز کاهش می یابد.

طلاکش ادامه داد: الان قیمت تخم مرغ برای مرغدار مناسب است چون ضرر نمی کند یا میزان ضرر او پایین است چراکه هم اکنون قیمت تمام شده هرکیلوگرم تخم مرغ برای تولیدکنندگان حدود ۴۲۰۰ تومان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش قیمت برخی نهاده های دامی مانند ذرت گفت: درحال حاضر قیمت این نهاده تعدیل شده و دلیل گرانی آن نیز تعلل و کندی در واردات بوده است.

طلاکش اینگونه اتفاقات را مقطعی خواند و افزود: این مشکل جدی نیست سال گذشته؛ سال خوبی از نظر نهاده ها بوده و شرایط نسبتا آرامی راپشت سر گذاشتیم برای سالجاری نیز پیش بینی ما این است که نوسان زیادی در این زمینه نداشته باشیم.

وی درباره شرایط صادرات تخم مرغ نیز اظهارداشت: ما برای ۶ ماه اول سال خوشبین نیستیم که صادرات خوبی داشته باشیم و باید تمرکزمان‌را روی ۶ ماه دوم قرار دهیم.

طلاکش اضافه کرد: در ۶ ماه دوم اگر همه چیز خوب پیش رود نهایتا بتوانیم ۵۰ هزارتن تخم مرغ صادر کنیم.

وی با بیان اینکه صادرات تخم مرغ چندان ارزش ارز آوری برای کشور ندارد و بحث تنظیم بازار آن مهم است، گفت: ما باید مشتریان خود را حفظ کنیم و این نکته مهمی است.

طلاکش تصریح کرد: اگر در سالجاری بتوانیم بین ۵۰ تا ۷۰ هزارتن تخم مرغ صادر کنیم هم مشتریان خود را حفظ کردیم و هم بحث تنظیم بازار را انجام دادیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان