بازدید 4525

بازار جهانی نفت پاییز متعادل می‌شود

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: علیرغم کاهش قیمت نفت طی روزهای اخیر پیش‌بینی می‌شود بازار بین‌المللی نفت در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۷ به تعادل برسد.
کد خبر: ۶۹۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 30 May 2017
وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: علیرغم کاهش قیمت نفت طی روزهای اخیر پیش‌بینی می‌شود بازار بین‌المللی نفت در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۷ به تعادل برسد.

به گزارش فارس به نقل از اویل پرایس، پس از اعلام توافق اوپک و کشورهای تولیدکننده عمده نفت جهان برای تمدید توافق کاهش عرضه نفت برای یک دوره 9 ماهه دیگر، قیمت نفت حدود 5 درصد کاهش یافت.

این توافق شامل کاهش 1.2 میلیون بشکه‌ای مجموع تولید نفت اوپک و 600 هزار بشکه‌ای مجموع تولید نفت تولیدکنندگان غیراوپکی می‌شود که تا پایان 3 ماهه نخست سال 2018 تمدید شده است.

وزیر انرژی روسیه اعلام کرده است که امکان کاهش بیشتر عرضه نفت توسط روسیه به بازار جهانی وجود دارد و این کشور که مسئولیت بخش قابل توجهی از کاهش نفت غیر اوپکی‌ها را بر عهده گرفته است به تعامل خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

الکساندر نوواک همچنین تاکید کرد: ما برای موثر بودن این تواف حتی حاضریم در صورت لزوم بیش از میزان تعهد شده تولید نفت خود را کاهش دهیم.

نوواک تاکید کرد: تمدید این توافق یک تصمیم بنیادی بلند مدت بسیار مهم بود.

وی افزود: در صورتی که این توافق تمدید نمی‌شد می‌توانستیم شاهد اتفاقات بسیار بدتری باشیم و در صورتی که اقدامات بیشتری لازم باشد اوپک و کشورهای نفتی غیر عضو اوپک می‌توانند آن را اجرا کنند.

این اقدامات مکمل می‌توانند شامل کاهش بیشتر عرضه نفت و یا افزایش نسبی عرضه باشد و همه این مسائل بستگی به شرایط بازار دارد. 

نواک پیش بینی کرد بازار جهانی نفت طی ماه های آینده و در طول سه ماهه سوم سال 2017 رسیدن به تعادل را تجربه خواهد کرد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر