بازدید 3586
نعمت زاده :

مخالف تفکیک بخش تجارت از وزارت صنعت هستم

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : از نظر کارشناسی معتقدیم دو بخش صنعت و تجارت باید یکپارچه باشد ولی اگر دولت و مجلس تصمیم به جدایی این دو بخش داشته باشند تابع تصمیمات خواهیم بود.
کد خبر: ۶۹۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 31 May 2017
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : از نظر کارشناسی معتقدیم دو بخش صنعت و تجارت باید یکپارچه باشد ولی اگر دولت و مجلس تصمیم به جدایی این دو بخش داشته باشند تابع تصمیمات خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدرضا نعمت زاده در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این موضوع به کار کارشناسی و نظر رئیس جمهور بستگی دارد، افزود: به سازمان امور استخدامی کشور ماموریت داده شده است این موضوع را بررسی کند، شخصا اعتقاد دارم اگر قرار است تغییراتی داده شود بهترین زمان برای تغییر، اکنون و زمان تغییر کابینه و دولت است. وی با بیان اینکه هرچه صلاح باشد، انجام خواهد شد، گفت:: در زمان دولت شهید رجایی برای فعالتر شدن بخش معدن، جدایی این بخش را از صنعت پیشنهاد دادیم و به همین منظور لایحه‌ای تهیه و تقدیم مجلس شد که مورد موافقت قرار گرفت.

نعمت زاده درباره برنامه‌های وزارتخانه تحت مدیریتش در دوره جدید افزود: ما در سال ۹۳ متعاقب ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری چشم انداز ۱۰ ساله صنعت را تهیه، درسال ۹۴ تکمیل و از ابتدای سال ۹۵ ابلاغ کردیم.

وی گفت: درحال حاضر هم چشم انداز و هم برنامه ششم توسعه اقتصادی را که مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است در برابر خود داریم و فکر نمی‌کنم با تغییر دولت تغییری در این سیاست‌ها ایجاد شود مگر اینکه تمهیداتی برای سرعت بخشیدن به اجرای این سیاست‌ها فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خوشبختانه برابر آمار مرکز آمار در یکسال گذشته ما در بخش صنعت بیش از ۶ درصد رشد داشتیم و امیدواریم این روند را در سال جاری حفظ کنیم و بهبود ببخشیم.

وی گفت:رونق تولید که سال گذشته با محوریت صنایع کوچک و متوسط آغاز شد، آثار مثبتی در سراسر کشور گذاشت و امسال هم با تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار است، ادامه پیدا کند.

نعمت زاده با بیان اینکه به رونق تولید و تجارت خوشبین هستم، افزود: ما برای رفع مشکلات بنگاههای کوچک و متوسط جلساتی را با بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها برگزار کردیم و مقرر شد نظام بانکی به واحدهایی که با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجهند، کمک کند.

وی گفت: پیش بینی می‌کنیم در سال ۹۶ میزان صادرات ما از نظر وزنی ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد کند. صدا و تصویر دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل