بازدید 9279
دكتر محسن رضايي در مراسم افتتاح کارخانجات هامر بردسیرد؛

قله اقتصاد، آخرین قله‌ای است که انقلاب اسلامی باید به فتح آن نایل آید / امروز زدودن فقر، بیکاری و گرانی از سيماي جامعه، کمتر از بیرون راندن صدام از خرمشهر نیست / دست خالی به سوی تعامل برویم، بدهکار برمی‌گردیم

باید ایران را تحریم ناشدنی سازیم... جلوی قطار انقلاب را در ایستگاه اقتصاد گرفته اند... سانتریفیوژ نداشتیم، مذاکرات شکل نمی‌گرفت... تقویت اقتصاد باید مثل جهاد و عبادت تقدس یابد... همه دنیا چشم انتظار آنند که ببیند آیا این انقلاب می‌تواند به اهداف خود برسد و یا اینکه مانند برخی کشور‌ها شکست می‌خورد.
کد خبر: ۶۹۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 01 June 2017
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه ايران اسلامي تحريم شدني نيست، گفت: آمریکایی ها که دیده اند ایستادگی ما در مقابل تحريم سال هاي گذشته بالا بوده، ولي اين ايستادگي را تبديل به فرصت نكرده ايم، قصد دارند تحریم ها عليه كشورمان را افزايش دهند.

به گزارش «تابناک»؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، عصر چهارشنبه در آيين افتتاح "مجتمع کارخانجات هامر" شامل کارخانه توليد گلاب و آب معدنی و نیز کلنگ زني کارخانه های عطر و ادکلن و استحصال دارو افزود: در پنج سال گذشته در مقابل تحریم ها ایستادگی کردیم، اما نتوانستیم فرصت های لازم را براي اقتصاد كشور به وجود آوريم؛ حال آن كه باید با اعتماد به نفس و کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشيم زیرا تحریم ها، فرصت بسیار خوبی برای بیداری جوانان، نگاه به درون، اولويت بخشي به کارآفرینی، افزايش توليد و صادرات و نفي بيكارگي و گداپروری است.

دکتر محسن رضایی ادامه داد: ممكن است آمریکایی ها ایران را در یکی دو سال آینده تحریم کنند، اما آنها نمی دانند که این بار به لطف پروردگار، ملت قیام می کند و از این تهدیدات فرصتي فراهم مي آورد تا آنها براي مذاكره با كشورمان التماس کنند.

وی با بیان اینكه جريان انقلاب اسلامی امروز به مرحله اي حساس وارد شده است، گفت: انقلاب اسلامي مانند قطاری است که از ایستگاه های امنیت، سیاست و دفاع به خوبی عبور کرده است، به طوري كه ما امروز از حيث امنیت، اقتدار و سیاست داخلی و خارجي در منطقه در رتبه اول قرار داريم؛ در عرصه دفاعي، سلاح و صنايع مورد نیاز خود را خودمان مي سازيم، در حوزه سياست داخلي، حماسه هاي بي بديل انتخاباتي مي آفرينيم و در حوزه سیاست خارجی نیز با مديريت رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین و هوشمندترين سیاستمدار عصر حاضر در اوج عزت و استقلال قرار داريم. با اين همه در ایستگاه اقتصاد، جلوی قطار انقلاب را گرفته اند و ما را در برابر آزمون بزرگي قرار داده اند، زيرا همه دنیا چشم انتظار آنند که ببیند آيا این انقلاب می تواند به اهداف خود برسد و یا این كه مانند برخی کشورها شکست می خورد.

وی با تإکید بر این كه اقتصاد نه تنها مسير و ممر معیشت روزمره، بلکه مؤلفه اي مهم در بقای نظام اسلامي است، گفت: قله اقتصاد، آخرين قله اي است كه انقلاب اسلامي بايد به فتح آن نايل آيد.
 
قله اقتصاد، آخرین قله‌ای است که انقلاب اسلامی باید به فتح آن نایل آید / امروز زدودن  فقر، بیکاری و گرانی از سيماي جامعه، کمتر از بیرون راندن صدام از خرمشهر نیست / دست خالی به سوی تعامل برویم، بدهکار برمی‌گردیم
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز در جنگ اقتصادی به سر مي بريم و هر کس در این جهاد شرکت کند، مانند کسی است که در آزادسازی خرمشهر نقش داشته است.

وی تأکید کرد: امروز زدودن فقر، بیکاری و گرانی از سيماي جامعه، کمتر از بیرون راندن صدام از خرمشهر نیست.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کارآفرینی، تولید، اشتغال، نوآوری، خلاقیت و گسترش رقابت های استانی و منطقه اي است، یادآور شد: حرف اساسی اقتصاد مقاومتی این است که در عين تعامل با دنيا، گام هاي بلند اقتصادي را از درون كشور برداريم و از داخل به بیرون نگاه كنيم تا سایر کشورها به سراغ ما بیایند، زیرا اگر نگاه ما از بيرون به داخل باشد و دست خالی به سوی دنيا برویم، هيچ كشوري به ما فناوري نخواهد داد و ما مانند دوران قاجار و پهلوی صرفا به بازار كالاهاي ديگر كشورها تبديل خواهيم شد. لذا این كه گفته شود نیروهای انقلابی، مخالف تعامل با جهانند، دروغي بزرگ است، زيرا حرف ما اين است كه اگر سانتریفیوژها را نداشتیم، مذاکره ای نيز شکل نمی گرفت.

دکتر محسن رضايي با بیان این كه انقلاب، نهضت و قیام ملت ایران برای عبور از موانعی است که در برابر ما ایجاد شده است، گفت: مسأله اقتصاد باید به موضوعي مقدس مانند عبادت و جهاد تبدیل شود، کارآفرینی در هر سطح همانند فتح خرمشهر مورد توجه و ارزشگذاري قرار گیرد و از توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط، به ويژه صنايع كشاورزي استقبال شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با يادآوري اين مطلب كه در حال حاضر، گره هایی در تولید كشور وجود داشته و بسیاری از کارخانجاتی که تعطیل شده اند مشکل بازاریابی دارند، اظهار داشت: زنجیره ارزش بسیاری از کارخانه ها در نقاطي گسسته شده و کارشناسان و کارآفرینان باید این گسستگي ها را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

‎دكتر محسن رضايي در پايان سخنان خود از زحمات استاندار کرمان در گسترش فضاي اقتصادي و صنعتي در اين استان قدرداني كرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار