بازدید 3618

نوسان بازار سهام در ماه رمضان

معامله‌گران بورس در اولین روز از بازار سرمایه، در حالی به افت حجم معاملات روزانه بازار سهام خیره شدند که از سرگیری دوباره عرضه انواع ابزارهای مالی و اوراق بدهی باعث شده تا بورس اعتبار خود را دو دستی به پای بازار بدهی بریزد.
کد خبر: ۷۰۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 02 June 2017
معامله‌گران بورس در اولین روز از بازار سرمایه، در حالی به افت حجم معاملات روزانه بازار سهام خیره شدند که از سرگیری دوباره عرضه انواع ابزارهای مالی و اوراق بدهی باعث شده تا بورس اعتبار خود را دو دستی به پای بازار بدهی بریزد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل هم وزن با کاهش ۷۶ واحدی به عدد ۲۷ هزار و ۴۳۲ واحد رسیده است، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۳۹۸ واحدی به عدد ۸۸ هزار و ۳۵۹ واحد دست یافت.

ارزش کل معاملات بورس در حالی در بازار نقدی به بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان رسید که بر روی تابلوی معاملات این رقم به بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن ۵۶۶ میلیون و ۷۹۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۵ هزار و ۶۸۱ نوبت داد و ستد شده است.

در سایر معاملات بازار سهام همچنان غلبه عرضه بر تقاضای سهام در کنار لزوم اصلاح تکنیکال قیمت‌ها قابل توجه است، بازاری که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و همچنین روزهای پر ترافیک فصل مجامع توان و طاقتی برای ترمیم عقب‌گردهای گذشته با وجود روی کار آمدن دولت دوازدهم ندارد.

*** در دومین روز از بازار سرمایه، شاخص کل هم وزن با کاهش ۷۰ واحدی به عدد ۲۷ هزار و ۳۴۸ واحد رسید، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۳۱۲ واحدی به عدد ۸۸ هزار و ۴۷ واحد دست یافت.

ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن ۴۸۲ میلیون و ۸۷۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۳ هزار و ۷۰۷ نوبت داد و ستد شد.

چنین فرآیند ناعادلانه‌ای در بازار سهام که این روز‌ها با رکود و از چشم افتادن سرمایه‌گذاران مواجه شده حاصلی جز توسعه سوداگری و خروج معامله‌گران بازار سهام از این بازار را به قیمت پولدار شدن کارگزاری‌ها نخواهد داشت.

*** در سومین روز از بازار سرمایه، شاخص کل هم وزن با کاهش ۳۸ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۴۷۲ واحد رسید، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۱۴۳ واحدی به رقم ۸۷ هزار و ۹۰۳ واحد دست یافت.

ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۱۴۸ میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن ۵۸۹ میلیون و ۸۴۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۹ هزار و ۶۵۴ نوبت داد و ستد شد.

بازار سرمایه، در حالی معاملاتی کم عمق و رخوت‌آور را نظاره‌گر بود که با پایان اصلاح قیمت‌ها برای برخی تکنیکالیست‌ها در تک سهم‌ها و گروه‌های کوچک بازار سهام شاهد جمع‌آوری سهام در روندی محدود بود، هرچند که غلبه عرضه بر تقاضای سهام در کلیت معاملات باعث شد تا نماگرهای بازار سهام همچنان قرمزپوش بماند.

*** درچهارمین روز از بازار سرمایه، شاخص کل هم وزن با کاهش ۲۴ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۴۴۸ واحد را به نمایش گذاشت، درحالیکه شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۱۶۵ واحدی به عدد ۸۷ هزار و ۷۴۲ واحد دست یافته است.

ارزش کل معاملات بورس، به بیش از ۱۵۶ میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن ۶۱۸ میلیون و ۷۶۶ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۹ هزار و ۳۰۷ نوبت داد و ستد شد.

بازار سهام، بازاری کم‌عمق و بی‌انگیزه بود که در اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) درجا می‌زد.

*** در آخرین روز از بازار سرمایه، شاخص کل هم وزن با کاهش ۲۴ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۴۴۸ واحد را به نمایش گذاشت، به طوریکه شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۱۶۵ واحدی به عدد ۸۷ هزار و ۷۴۲ واحد دست یافت.

ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۱۵۶ میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن ۶۱۸ میلیون و ۷۶۶ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۹ هزار و ۳۰۷ نوبت داد و ستد شد.

بازار سهام، بازاری کم‌عمق و بی‌انگیزه بود که در اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) درجا می‌زد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل