بازدید 15183
پیمانه اقتصادی؛

از «مالیات ۱۰ درصدی برای فروش خانه‌های نوساز» تا «وانت‌های بی‌کیفیتی که همچنان تولید می‌شود»

این پیمانه موضوعاتی همچون آغاز هفته با افت شاخص بورس و فرابورس، بهای انواع سکه با ارزانی ربع، پیش بینی قیمت جهانی طلا در ماه ژوئن، افزایش تولید نفت اوپک در ماه می، بین التعطیلین بازار ارز با افت دلار و رشد یورو، سماجت مرغداران ثبات قیمت را رقم زد و پیش بینی بازار و تعرفه ۲۴۱ درصدی آمریکا بر پسته وارداتی از ایران را در بر دارد.
کد خبر: ۷۰۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 04 June 2017
از «مالیات ۱۰ درصدی برای فروش خانه‌های نوساز» تا «وانت‌های بی‌کیفیتی که همچنان تولید می‌شود»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون آغاز هفته با افت شاخص بورس و فرابورس، بهای انواع سکه با ارزانی ربع، پیش بینی قیمت جهانی طلا در ماه ژوئن، افزایش تولید نفت اوپک در ماه می، بین التعطیلین بازار ارز با افت دلار و رشد یورو، سماجت مرغداران ثبات قیمت را رقم زد و پیش بینی بازار و تعرفه ۲۴۱ درصدی آمریکا بر پسته وارداتی از ایران را در بر دارد.



آغاز هفته با افت شاخص بورس و فرابورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه 13 خرداد ماه 96 با افت 224 واحدی به رقم 80 هزار و 288 واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی ـ ارزشی) با کاهش 75 واحدی به رقم 27 هزار و 153 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 10 واحد افت، عدد 17 هزار و 475 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 8 واحد کاهش داشت و به عدد 13 هزار و 564 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 243 واحدی به رقم 87 هزار و 480 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با کاهش 236 واحدی به رقم 55 هزار و 323 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با افت 40 واحدی، عدد 180 هزار و 196 واحد را به نمایش گذاشت. در بازار فرابورس نیز شاخص با افت 6.5 واحدی به رقم 909 واحد رسید.


بهای انواع سکه با ارزانی ربع

در جریان معاملات بازار آزاد تهران، روز شنبه قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۵۵۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۵۰ تومان رسید ضمن اینکه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۱۷۷ هزار تومان معامله شد. نیم سکه نیز با ۱۰۰۰ تومان افزایش ۶۳۵ هزارتومان، ربع سکه با ۳۰۰۰ تومان کاهش ۳۶۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲۴۹ هزار تومان معامله شد.  

بهای جهانی طلا در ماه ژوئن به بیش از 1300 دلار خواهد رسید

اوله هانسن، تحلیلگر برجسته مؤسسه سرمایه گذاری ساکسو بانک بر این باور است که گرچه احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به شدت بالا رفته است ولی این احتمال هنوز وجود دارد که قیمت طلا در ماه جاری به سطح 1300 دلاری برسد. بر اساس این گزارش هانسن تصریح کرد: به نظر من این آخرین بار در سال 2017 میلادی خواهد بود که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش می دهد. به نقل از سایت طلا، تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن به بیش از 91 درصد رسیده است. این نظرسنجی افزود: احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان دسامبر به کمتر از 50 درصد رسیده است.

مالیات ۱۰ درصدی برای فروش خانه‌های نوساز

سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه‌ای اعلام کرد: درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان در حیطه قوانین مربوط به مالیات بر درآمد بوده و در شهرهای بالای یکصدهزار نفر جمعیت مالیات علی الحساب ۱۰درصدی از اشخاص حقیقی اخذ خواهد شد. البته ماليات يادشده شامل ساختمان‌هايي مي‌شود كه بيش از سه سال از تاريخ صدور گواهي پايان كار آن نگذشته باشد. براساس اعلام سازمان امور مالياتي، اخذ ماليات از ساختمان‌هاي احداث شده در شهرهاي زير يكصدهزار نفر جمعيت منتفي است. این در حالی است که رئیس اتحادیه املاک کشور معتقد است که تا پایان شهریور ماه دوران پیش رونق را سپری خواهیم کرد و به احتمال زیاد در شش ماهه اول سال به دوران رونق نخواهیم رسید و در این مدت افزایش قیمت نیز نخواهیم داشت و با ثبات قیمت در نیمه نخست سال رو به رو هستیم.»

تولید نفت اوپک در ماه مه افزایش یافت

پایگاه خبری تامسون رویترز زاویا انگلیس اعلام کرد برای نخستین بار از زمان اجرای توافق کاهش تولید اوپک از ابتدای سال 2017، تولید نفت این سازمان در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) افزایش یافت. افزایش تولید نفت در نیجریه و لیبی که از اجرای این توافق معاف هستند افزایش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را در ماه می بدنبال داشته است.

بین التعطیلین بازار ارز با افت دلار و رشد یورو بسته شد

در پایان معاملات بازار آزاد ارز روز شنبه، هر دلار آمریکا با افت 13 ریال به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 258 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با رشد 237 ریال نسبت به پایان هفته گذشته، به رقم فروش 41 هزار و 762 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 212 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز پنجشنبه، 2 ریال ارزان تر فروخته شد.

از «مالیات ۱۰ درصدی برای فروش خانه‌های نوساز» تا «وانت‌های بی‌کیفیتی که همچنان تولید می‌شود»

سماجت مرغداران ثبات قیمت را رقم زد

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: روز شنبه نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴ هزار و ۹۰۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۶ هزار و ۶۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۶ هزار و ۷۵۰ و خرده فروشی ۷ هزار و ۳۵۰ تومان بود. یوسف خانی با اشاره به دلایل ثبات قیمت‌ها گفت: علی رغم کاهش تقاضا در بازار، اما نرخ مرغ زنده به سبب سماجت مرغداران تغییری نیافته که همین امر ثبات قیمت مرغ برای مصرف کننده را نیز به همراه داشته است. رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در خصوص پیش بینی وضعیت قیمت طی روزهای آتی تصریح کرد: با توجه به تعطیلی پیش رو و کاهش تقاضا در بازار پیش بینی می‌شود که نرخ مرغ کاهش یابد.

تعرفه ۲۴۱ درصدی آمریکا بر پسته وارداتی از ایران

کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا روز گذشته به اتفاق آرا تصمیم گرفت که لغو نظام تعرفه ای ضد دامپینگ آمریکا بر واردات پسته خام از ایران احتمالا موجب تداوم یا بازگشت ورود آسیب جدی به صنعت پسته آمریکا در یک بازه زمانی قابل پیش بینی خواهد شد. از این رو، نظام تعرفه ای ضد دامپینگ دولت آمریکا بر پسته خام وارداتی از ایران همچنان پابرجا خواهد ماند. این نظام تعرفه ای ضد دامپینگ اولین بار در سال 1986 از سوی دولت آمریکا و در پی درخواست گروهی از پسته کاران و شرکت های فعال در زمینه بسته بندی پسته در آمریکا برقرار شده بود. این نظام که تعرفه 241.14 درصدی بر پسته ایرانی وارداتی به آمریکا اعمال می کند، موجب شده تا صنعت پسته آمریکا بتواند رشد خوبی را در سال های اخیر تجربه کند. استدلال کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا برای تصمیم امروزش تا روز 25 ژوئن یعنی زمانی که گزارش کامل این کمیسیون منتشر شود، مشخص نخواهد شد. به نقل از تسنیم، ریچارد متوئیان، مدیر اجرایی اتحادیه پسته کاران آمریکا گفت، پسته کاران آمریکایی از رای اعضای کمیسیون به تداوم تعرفه های فعلی بر پسته وارداتی از ایران خشنود هستند. وی افزود: «ما از این تصمیم بسیار خشنودیم. ما معتقدیم مدارک لازم را ارائه کرده ایم که نشان می دهد صنعت پسته آمریکا از محصولات وارداتی از ایران آسیب می بیند و امروز کمیسیون با رای خود، موافقت خود را با این موضع ما اعلام کرد.» اتحادیه پسته کاران آمریکا یک اتحادیه تجاری است که حدود 700 پسته کار ایالت های کالیفرنیا، آریزونا و نیومکزیکو در آن عضویت دارند.

وانت‌های بی‌کیفیتی که همچنان تولید می‌شود

اخیرا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش ارزیابی کیفی خودروهای تولیدی در اردیبهشت ماه امسال را منتشر کرد. بررسی این گزارش نشان می‌دهد که همچون ماه‌های پیش از آن بیشتر وانت‌های در حال تولید در خودروسازان داخلی تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده و در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند. این وانتها شامل وانت نیسان دوگانه‌سوز، وانت آریسان، وانت نیسان تک‌سوز، وانت مزدا کارا ۲۰۰۰ دوکابین، وانت مزدا کارا ۲۰۰۰ تک‌کابین و وانت سایپا ۱۵۱ هستند. البته دو وانت تولیدی در اردیبهشت ماه شامل وانت تندر و وانت پیکاپ فوتون نیز توانسته‌اند به ترتیب سه و دو ستاره کیفی را کسب کنند. در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کیفی دریافت می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۹
با این اقدام این با هوشان و مالیون مسکن را افزایش قیمت خواهند داد و فاجعه ایجاد خواهند کرد.
وانت فقط الاغ !!
البته در مقایسه با وانت های تک ستاره تولید شده !
هیوندا سوناتا صفر ۱۷۰ میلیونه و یه خونه ۵۰ متری مرکز شهر هم ۱۷۰ میلیون ؟! چه جالب . ملک به زودی ۲ برابر میشه . خبر هایی که میذاری تابی جان باعث میشه مردم رو نگه داری تا دقیقه نود . الان دلال ها دارن می خرن ، این خبر ها فقط باعث میشه دلالا مفت بخرن ، وسط تابستون یهو سفتش میکنن مردم منتظر دقیقه نود هم یهو هجوم می برن میشه همون که قبلا هم ۱۰ بار تکرار شده . نمودار قیمت ملک رو تو ایران از قدیم الایام تا الان همینو میگه . الان هم که غول نگدینگی دیگه غول نیست . ایندفه شده هیولای نقدینگی . میدونی که !!
مالیات بر فروش مسکن =افزایش محسوس قیمت مسکن
گرفتن مالیات ازمسکن ضربه مهلکیست برتولیدواقتصادنحیف کشور!!!!!!
این مالیات 10درصدی دست کردن مجدد تو جیب مردم و رکود بیشتر و گرونی هست.
با مالیات اپارتمانها باعث گران شدن مسکن میشوید و یا مردم از فروش انها جلوگیری مینمایند.
می نوشتید " باج .۱ درصدی از خانه های نو ساز"
بیخود نیست که آمریکا اقتصاد اول دنیاس. با این وضع موجود سیاست بخش اقتصادی کشاورزی؟؟
بااین اوصاف دیگه هیچکس فروشنده نیست چون قیمتهاروزبه روزمیره بالا
شمارش معکوس برای جهش قیمت مسکن
سال ۹۶سال رونق وجهش قیمت مسکن است
هرکس تاالان ملک خریدبرنده شد
دوستان هروقت دیدیدکه شبانه روزاعلام میکنندمسکن گران نمیشودیقین بدانیدخبری هست وبزودی مسکن گران خواهدشد امروزاین خبرتصویب اخذمالیات برفروش آپارتمانهای نوسازدرشهرهای بالای صدهزارنفرجمعیت است
جو گیر نشید خبری, نیست
قابل توجه منکران افزایش قیمت مسکن درسال ۹۵ :
مطلب زیراعتراف یکی ازمنکران همیشگی افزایش قیمت مسکن یعنی روزنامه دنیای اقتصاداست:
کدخبر: ۱۶۳۱۷۷ ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ ۱۱:۳۶:۴۰
۵ پیش بینی « بازار مسکن ۹۵ » که محقق شد
به گزارش اقتصادنیوز ، روند 11 ماه گذشته بازار معاملات خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی، ‌حاکی از تحقق 5 پیش‌بینی مطرح شده در همایش سال گذشته «دنیای اقتصاد» درباره «چشم‌انداز بازار مسکن سال 95» است. به گزارش «دنیای اقتصاد» در این همایش که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد کارشناسان و صاحب‌نظران بازارهای اقتصادی (مسکن، طلا، ارز، بورس و. . . ) روندهای قابل پیش‌بینی در اقتصاد کشور طی 12 ماه سال 95 را تشریح کردند.

براین اساس، 5 پیش‌بینی از وضعیت سال 95 بازار مسکن از سوی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در مقام سخنران همایش اسفند ماه سال 94 «دنیای اقتصاد» مطرح شد که روند 11 ماه اول بازار معاملات واحدهای مسکونی، از تحقق کامل تمام آنچه به‌عنوان انتظارات پیش رو از بازار مسکن سال 95 عنوان شد، حکایت دارد. افزایش ظرفیت در بازار معاملات ملک، رشد قیمت مسکن حول و حوش تورم عمومی، کاهش نرخ بازدهی در بازار مسکن و ناامن شدن بازار مسکن برای سفته بازان، نقش واحدهای نوساز در کنترل جو بازار مسکن، نوسان خفیف قیمت مسکن و افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری برای ساخت‌وساز، 5‌پیش‌بینی تحقق یافته‌ای است که اسفند سال گذشته در تشریح چشم‌انداز بازار مسکن سال 95 مطرح شد.
شما گفتید ما هم باور کردیم! مسکن گران میشود خخخخخ.بدوید باد کرده ها را بخرید خخخخخ.تابناک میدونم چاپ نمیکنی
قیمت مسکن جایی برای رشد نداره وقتی خریداری نیست که تو این قیمتها بخره چطوری میتونه با قیمتهای بالا بخره این در ابتدا باعث میشه معاملات وکالتی انجام بشه نه به شکل قطعی البته در متن اشاره نشده بود که این ده درصد قراره تو بنگاهها اخذ بشه یا تو دفاتر چون قیمت دفاتر قیمتهای منطقه ای هستند و ده درصد اونا مبلغ قابلی نمیشه مثلا در تبریز در مناطق خوب تبریز قیمتهای منطقه ای پنج میلیون میشه برای صد متر آپارتمان که ده درصدش میشه پونصد تومن بهتره اداره امور مالیاتی این مورد رو شفاف سازی بکنه.
فقط مسکن
تادیرنشده بخرید
شمارش معکوس برای جهش قیمت مسکن
قیمت مسکن باوجودهمه تلاشهابرای جلوگیری ازافزایش درشرف جهش است
بعدازاعلام تصویب اخذمالیات ازفروش مسکن فروشنده هاازفروش ملک خودپشیمان شده اند
ذیگرزمان افزایش قیمت مسکن رسیده
یااعلام تصویب اخذمالیات بردرآمدفروش دیگرکسی فروشنده نیست وقیمتهابطورمحسوسی بالارفته
بی سروصدامالیات برفروش مسکن رااجراکردندوموجب افزایش قیمت مسکن شدند
قیمت مسکن درآستانه جهش قرارگرفت
بااعلام خبرمالیات برفروش مسکن قیمتهابطورمحسوسی بالارفته اند وآقایان فقط انکارمیکنند
خبر مالیات مسکن یک خبر ناقص و غلط هست ...اولا مالیات برای ساختمان های با پروانه بعد از سال نود وچهار هست ...ثانیا قیمت زمین کسر میشه و فقط بر روی اعیانی هست ...ثالثا این قانون امروز چهارشبه به تصویب دولت رسیده است ...توضیحا اینکه با تمام شرایط فوق الذکر وضع مالیات باعث فرار سرمایه از بازار مسکن و جهش قیمت در بلند مدت میشه و تاوان نهایی را مصرف کننده خواهد داد ..سیاست خروج از رکود را هم دیدیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان