بازدید 33119

حوله بافی و کسب درآمد در خانه

کد خبر: ۷۰۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 05 June 2017
به گزارش تابناک اقتصادی، صنایع دستی بیرجند و خراسان جنوبی بی شک نشانی از هنر و تمدن مردم این منطقه می باشد هنری که دست به دست و نسل به نسل به زمان کنونی رسیده است.

بیرجند به دلیل موقعیت جغرافیایی و متناسب با امکاناتی که طبیعت در اختیارشان گذاشته صنایعدستی نشان دهنده ی اصالت و علاقه مردمان این سرزمین به فرهنگ و هنر است.

پارچه بافی و حوله بافی یکی از هنرهایی است قدمت طولانی در این شهرستان بیرجند دارد و لازم است برای احیای هر چه بیشتر این هنر زیبا که موجب گسترش این هنر می شود و هم سبب کمک به اقتصاد و اشتغال در بین اعضای خانواده بخصوص بانوان علاقمند می شود.

فاطمه اسپکی یکی از بافندگان این هنر زیبا در بیرجند است و مدتی است با گذراندن آموزشهای لازم نقش اساسی در اقتصاد خانواده خود دارد.

حوله بافی و کسب درآمد در خانه

این بانوی جوان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: صنایع دستی نقش اساسی از زمان گذشته تا کنون در خانواده های ایرانی داشته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه انواع هنرها و صنایع دستی ما در زمان کنونی کمتر مورد توجه خانواده ها بخصوص بانوان ما شده است، گفت: برای احیاء هنر و این صنایع دستی همت اقشار مختلف ومسئولان را می طلبد.

درآمد ماهیانه ام از بافت حوله مبلغی بین 600 تا یک میلیون تومان است


وی با بیان اینکه برای ایجاد یک کارگاه کوچک بافندگی در منزل از بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه بیرجند مبلغ 70 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردم، افزود: به طور متوسط هر ماه مبلغی بین 600 تا یک میلیون تومان درآمد از بافت و فروش این هنر دارم.

حوله بافی و کسب درآمد در خانه

اسپکی با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط می توانم 4 جفت حوله ببافم، ادامه داد: مهمترین مشکل فروش حوله ها در بازاراست.

این بانوی بیرجند با بیان اینکه به بانوان علاقمند توصیه می کنم به مشاغل خانگی و صنایع دستی روی بیاورند، تصریح کرد: با توجه به اقتصاد جامعه امروز و تحریم های دشمن بر علیه ما مشاغل خانگی هم کمک به اقتصاد مقاومتی و هم کمک به اقتصاد خانواده است.


منبع: سازمان بسیج سازندگی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر