بازدید 13761
مروری بر روزنامه های چهارشنبه هفدهم خرداد ماه؛

راهکار وزیر ورزش برای ورود زنان به ورزشگاه/ واکنش اینستاگرامی روحانی به سند 2030/فرار550 ميليارد توماني پزشکان از ماليات/ کدام وزرا تغییر می کنند؟

روزنامه های امروز، سرشار از مطالب سیاسی داخلی و تحلیل ها بر سر موضوع تحولات در قطر است. موضوع 2030، تغییرات در کابینه، ادعای فروخته شدن کرسی های لیست امید، ورود بانوان به ورزشگاه و. .. از این قبیل موضوعات در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد.
کد خبر: ۷۰۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 07 June 2017

روزنامه های امروز، سرشار از مطالب سیاسی داخلی و تحلیل ها بر سر موضوع تحولات در قطر است. موضوع 2030، تغییرات در کابینه، ادعای فروخته شدن کرسی های لیست امید، ورود بانوان به ورزشگاه و. .. از این قبیل موضوعات در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه های امروز موضوع تحولات حوزه حاشیه خلیج فارس را در کانون توجه قرار داده اند.

سعدالله زارعی در یادداشتی در روزنامه کیهان با تیتر «آدرس‌های اشتباه ریاض» نوشت: «اینکه به علت درگیر شدن در یمن امکان حمله به قطر ندارد. سعودی در تبلیغات گسترده خود تلاش کرده است تا قطر را متهم به اقداماتی علیه عربستان کرده و نیز وجهه‌ای تروریستی را از آن به نمایش بگذارد، اگرچه دامن قطر از آنچه به او نسبت داده می‌شود، پاک نیست اما در همه آنچه ریاض به دوحه نسبت می‌دهد دربار آل‌سعود دستی آلوده‌تر دارد و از این رو کسی از ملک‌سلمان نمی‌پذیرد که برای دفع تروریزم با قطر گلاویز شده است.

در حین درگیری تبلیغاتی سعودی با قطر گاه و بیگاه نام ایران هم مطرح شده است مقامات و رسانه‌های سعودی دولت قطر را متهم می‌کنند که با یک مقام نظامی ایران در عراق برای بر هم زدن اوضاع امنیتی عربستان دیدار کرده و به توافقات محرمانه‌ای دست یافته است. اما واقعیت این است که عربستان در حالی که نتوانسته است از قدرت انصارالله یمن بکاهد، بحران امنیتی سوریه با محوریت ایران در حال حل و فصل شدن است و همه خبرها از قطعی بودن موفقیت ایران در به سامان رساندن سوریه حکایت می‌کند. این موضوع در واقع نه تنها اقتدار رژیم سعودی که در طول این دوران مهمترین زاغه مهماتی تروریست‌ها بوده است را برهم می‌زند بلکه موقعیت تازه‌ای را در اختیار ایران برای حل هر پرونده امنیتی و سیاسی در منطقه قرار می‌دهد.

بر این اساس درگیر شدن با قطر در واقع مجازات متحدان فردای ایران است متحدان فردایی که از جبهه آمریکایی- سعودی کاسته خواهند شد. در واقع آنچه این روزها در منطقه و در گرماگرم مسایل تند سیاسی مشاهده می‌کنیم، نسخه‌ای از وضعیت فردای آل‌سعود در منطقه است. هم‌اینک داعش و النصره و ده‌ها گروه تروریستی دیگری که با پول عربستان، قطر و... پدید آمده‌اند در حال محو شدن هستند و در سایه مبارزه برای محو این گروه‌های مزدور انواعی از سپاه پاسداران در سرزمین‌های مورد تعرض این گروه‌ها سر برآورده‌اند که دست‌هایی پاک و نیاتی الهی دارند.»

 

روزنامه شهروند نیز در گزارشی با عنوان «آمریکا بازیگردان سیاست انزوای قطر» پشت پرده فشار اعمال فشار به قطر پرداخته و می نویسد:« قطر به دقت رصد خواهد کرد تا ببیند آمریکا تا چه اندازه در حمایت از عربستان و امارات در اعمال فشار بر دوحه پیش خواهد رفت و در ادامه گام بعدی را با توجه به این واقعیت برخواهد داشت. از یک سو، آمریکا قصد دارد تا ائتلاف محکمی از سوی اعراب علیه قطر ببیند و در عین ‌حال از تهدید تجدید نظر در حضور نظامی‌اش در قطر برای اعمال فشار بر قطر استفاده کند تا قطر را در مقابل عربستان به زانو بنشاند. واقعیت این است که قطر بدون حمایت آمریکا نخواهد توانست در این رویارویی با همسایگانش نجات یابد. به‌رغم این‌که روابط نظامی ترکیه و قطر بسیار قوی است، اما حتی ترکیه نیز نخواهد توانست جای آمریکا را برای قطر بگیرد. علاوه بر این‌که قطر نخواهد توانست از حمایت آمریکا چشم‌پوشی کند، ارزش استراتژیکی در نزدیک‌شدن به اخوان‌المسلمین و ایران را نیز در کوتاه‌مدت نخواهد دید و درنهایت ترجیح خواهد داد در بلوک اعراب باقی بماند. بنابراین ایران نیز نباید چندان امیدی به نزدیکی بیش از اندازه قطر به خود داشته باشد.»

طرح از روزنامه ابتکار

 راهکار وزیر ورزش برای ورود زنان به ورزشگاه/ واکنش اینستاگرامی روحانی به سند 2030/فرار550 ميليارد توماني پزشکان از ماليات/ کدام وزار تغییر می کنند؟

طرح از روزنامه قانون

راهکار وزیر ورزش برای ورود زنان به ورزشگاه/ واکنش اینستاگرامی روحانی به سند 2030/فرار550 ميليارد توماني پزشکان از ماليات/ کدام وزار تغییر می کنند؟ 

واکنش اینستاگرامی روحانی به سند 2030

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «دروغ‌های بزرگ درباره سند 2030» به واکنش اینستاگرامی روحانی به موضوع 2030 پرداخته است. در این گزارش می خوانیم: «اینستاگرام حسن روحانی رئیس جمهوری، با انتشار تصاویری همراه با متن‌های توضیحی با عنوان «دروغ‌های بزرگ درباره سند 2030» جزئیات تازه‌ای از دروغ‌ها و فضاسازی‌های هفته‌های اخیر درباره این سند را برملا کرد. «اینستاگرام» روحانی دیروز یک به یک دروغ‌هایی را که درباره این سند در هفته‌های پیش و پس از انتخابات مطرح شد برشمرد و به هر یک از آنان، با سند و مدرک پاسخ داد.

 راهکار وزیر ورزش برای ورود زنان به ورزشگاه/ واکنش اینستاگرامی روحانی به سند 2030/فرار550 ميليارد توماني پزشکان از ماليات/ کدام وزار تغییر می کنند؟

ادعای اول؛ دولت سند را امضا کرده

در این مطلب با بیان اینکه مخالفان «مدعی هستند دولت این سند را امضا کرده و الزامی است» آمده است: در تصویب «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» یونسکو، از هیچ کشوری درخواست امضا نشده و ایران نیز آن را امضا نکرده است. هرچند این سند توسط ۱۹۳ کشور از شرق و غرب با فرهنگ و عقاید مختلف به تصویب رسیده، ولی جنبه الزامی ندارد.»

اینستاگرام روحانی در همین رابطه می‌افزاید: «وزیر آموزش و پرورش وقت، «تحفظ رسمی» ایران درخصوص سند ۲۰۳۰ را در اجلاس پاریس (۱۳ آبان ۱۳۹۴) قرائت کرده که در دبیرخانه یونسکو نیز به ثبت رسیده است و از طریق وبسایت این نهاد قابل مشاهده است، ترجمه آن به این شرح است: جمهوری اسلامی ایران خود را به بخش‌هایی از «چارچوب اقدام برای آموزش ۲۰۳۰» که ممکن است به نوعی در تعارض با قوانین، مقررات و اولویت‌های ملی، باورهای دینی و ارزش‌های فرهنگی جامعه ایرانی، تفسیر و تعبیر شوند، متعهد نمی‌داند.»

ادعای دوم؛ تصویب محرمانه سند

«اینستاگرام» روحانی در پاسخ به ادعای کذب دیگر مخالفان که مدعی هستند «دولت این سند را محرمانه تصویب کرده است!» تصویر مصوبه شماره ۷۶۴۰۳/ت۵۲۹۱۳ﻫ مورخ

1395/6/25 که مربوط به تشکیل کارگروه ملی است را منتشر کرد. مطابق این سند، این تصویبنامه در روزنامه رسمی منتشر شده و مانند سایر مصوبات، برای معاونت قوانین مجلس ارسال شده که ریاست مجلس طی نامه مورخ 17/9/1395، عدم مغایرت آن (و تعدادی دیگر از مصوبات دولت) با قوانین را اعلام کرده است. همچنین مطابق سند منتشره، رونوشتی از این تصویب‌نامه که به امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری رسیده است، به دفتر مقام معظم رهبری، دفتر رئیس قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی و نهادهای انقلابی ارسال شده است. به این ترتیب، روشن می‌شود که از شهریورماه گذشته، همه ارکان کشور در جریان این سند و تحولات و فرآیندهای مربوط به اجرای آن قرار داشته‌اند.

ادعای سوم؛ اجرای مخفیانه سند 2030

در ادامه این افشاگری با اشاره به اینکه مخالفان «مدعی هستند این سند به طور مخفیانه به اجرا گذاشته شده است!» با اشاره به بند 2 تصویب نامه هیأت وزیران، تأکید شده است که «کارگروهی به ریاست وزیر آموزش و پرورش، این سند را مورد بررسی قرار داده تا با سندهای بالادستی کشور و سایر مواردی که در مصوبه دولت تأکید شده مغایرتی نداشته و همچنین باورهای دینی و ارزش‌های فرهنگی‌مان در آن رعایت شده باشد. این کارگروه فعلاً «ویرایش۲» را تدوین کرده که نسخه نهایی نیست و برای اجرا ابلاغ نشده است. متن فارسی سند ۲۰۳۰ در سایت یونسکو موجود است ولی ویرایش نهایی کارگروه که در کشورمان اجرا خواهد شد هنوز نهایی و منتشر نشده است.»

ادعای چهارم؛ اصرار دولت به اجرای سند!

‌در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه «فریبکاران حتی به رهبری هم گزارش دروغ دادند و مدعی هستند دولت مصرانه به دنبال اجرای این سند است» تأکید شده است: «تمامی اقدامات درخصوص سند ۲۰۳۰ با نظر رهبری و با ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری به دستگاه‌های ذی‌ربط در ۶ اردیبهشت ۹۶، متوقف شده است. یعنی ۱۱ روز پیش از رهنمودهای رهبر انقلاب در سخنرانی ۱۷ اردیبهشت ۹۶.»

این گزارش با اشاره به اینکه «بررسی سند ۲۰۳۰ اکنون در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و چنانچه ملاحظاتی روی «ویرایش۲» کارگروه مصوب گردد، در ویرایش نهایی اعمال خواهد شد» خاطرنشان می‌کند: «بررسی این سند پیش‌تر در اسفند ۹۵ با نظر رئیس جمهوری در دستور این شورا قرار گرفته بود که بنا به «دستور»، حذف می‌شود.»

فرار مالیاتی پزشکان

راهکار وزیر ورزش برای ورود زنان به ورزشگاه/ واکنش اینستاگرامی روحانی به سند 2030/فرار550 ميليارد توماني پزشکان از ماليات/ کدام وزار تغییر می کنند؟ 

روزنامه جوان در گزارشی با عنوان «فرار 550ميليارد توماني پزشکان از ماليات» با اشاره به اختلاف سازمان نظام پزشکي با سازمان ماليات درباره ماليات پزشکان از صفر تا 550ميليارد تومان است نوشت: «انتخاب تيتر يك فرار 550 ميلياردي پزشكان از ماليات، ارتباطي با عكس سفره افطاري بچه‌ها در مقابل يك حسينيه نداشت اما آنچنان هم بي‌ارتباط نيست! پزشكان مشهور و پردرآمد از ماليات فرار مي‌كنند و تازه بخش اصلي درآمدشان از زيرميزي‌هاي نجومي است كه ساز و كاري براي محاسبه آن نيست تا حتي در محاسبه فرار مالياتي بيايد. اين يك طرف قضيه است. طرف ديگر هم افرادي هستند كه دغدغه زيرميزي ندارند بلكه همه گزينه‌هاي ايشان شفاف و روي ميز است و از جنس دغدغه ديني است، مثل همين حاج حسين محسني معروف به حاج محسن حزب‌الله كه از 11سال پيش در ميدان خراسان مقابل حسينيه بيت‌الجواد(ع)، براي بچه‌ها سفره افطاري مي‌اندازد تا آنها را با فريضه روزه‌داري آشنا كند.»

راهکار وزیر ورزش برای ورود خانم ها به ورزشگاه

راهکار وزیر ورزش برای ورود زنان به ورزشگاه/ واکنش اینستاگرامی روحانی به سند 2030/فرار550 ميليارد توماني پزشکان از ماليات/ کدام وزار تغییر می کنند؟ 

روزنامه «اعتماد» در گفت و گو با مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش در ارتباط با موضوع ورود خانم ها به ورزشگاه با عنوان «همه بايد هماهنگ شوند تا خانم‌ها به ورزشگاه راه يابند» به نقل از وی نوشت: «من خودم سال‌هاي قبل از پيروزي انقلاب استاديوم آزادي و امجديه زياد مي‌رفتم البته من طرفدار تيم ملي فوتبال هستم! واقعا در آن ايام يادم نمي‌آيد كه شنيده باشم فحاشي با اين وضعيتي كه بعضا امروز شاهد آن هستيم، باشد. حالا ممكن بود جاهايي هم تندي كنند ولي به هر حال دوز آن خيلي پايين بود و اينطوري نبود. مردم ما، حرمت خانواده‌ها و خانم‌ها را حفظ مي‌كنند. البته الان هم اينطور است. ما فكر مي‌كنيم شرايط حضور خانواده‌ها را حتما بايد در تعدادي از رشته‌هاي ورزشي به خصوص آنها كه سالني است، فراهم كنيم. يك مقدار هماهنگي كار توجيهي نياز داريم و بايد وقت بگذاريم تا با كساني كه دست‌اندركار هستند، بحث و گفت‌وگو كنيم و نمونه‌هاي مختلف فيلم نشان‌شان دهيم و حتي اينها را تست كنيم تا همه به يك باور و عزم عمومي برسيم. اگر اين عواملي كه دست‌اندركار هستند هم تا به لحاظ امنيتي و همه به لحاظ فرهنگي به يك اتفاق نظر نرسند، يك جاي كار هميشه مي‌لنگد. اين كار را بايد با كمي صبر و حوصله جلو ببريم. اين حق خانواده‌هاي ما هست. من هميشه لفظ خانواده را به كار مي‌برم. اين حق خانواده‌هاي ما هست كه واقعا از اين شور، نشاط و شعفي كه در مسابقات مختلف ورزشي و در اماكن ورزشي به وجود مي‌آيد كه به هر حال شاهد پيروزي تيم‌هاي ايراني و ركودشكني ورزشكاران ايراني هستند، بهره‌مند شوند. بايد از اين شادي و شور و شعف استفاده كنند و اين حق‌شان است.»

کدام وزرا تغییر می کنند؟

راهکار وزیر ورزش برای ورود زنان به ورزشگاه/ واکنش اینستاگرامی روحانی به سند 2030/فرار550 ميليارد توماني پزشکان از ماليات/ کدام وزار تغییر می کنند؟ 

روزنامه شرق در گزارش اصلی خود با عنوان «سناريو‌هاي حذف و اضافه كابينه» مدعی شده است که تغيير وزيران کشور، علوم، آموزش‌و‌پرورش، صنعت، راه‌و‌شهرسازي و رياست دفتر رئيس‌جمهوري قطعی است. در بخشی از این گزارش می خوانیم:« اكنون كه تغيير كابينه قطعي شده، پرسش اصلي اين است كه تغييرات به کدام اعضاي کابينه خواهد رسيد؟ شنيده‌ها حاكي از آن است كه براي هم‌انديشي در‌اين‌باره، جلساتي با حضور رئيس دولت اصلاحات، چهره‌هاي اصلاح‌طلب و چند نماينده از دولت تشکيل شده است. در اين جلسات درباره اينکه تغييرات کابينه حول چه وزارتخانه‌هايی مي‌چرخد، بحث شده است. همچنين درباره گزينه‌هاي که مي‌توانند جايگزين وزراي فعلي باشند هم صحبت شده است. بر اساس آنچه از اين جلسه‌ها شنيده شده، جايگاه سخنگويي دولت، وزارت کشور، وزارت علوم، وزارت آموزش‌و‌پرورش، رياست دفتر رئيس‌جمهوري، وزارت صنايع و بازرگاني و وزارت راه‌و‌شهرسازي، ازجمله وزارتخانه‌هايي هستند که دستخوش تغيير قرار خواهند گرفت. اما گزينه‌هاي پيشنهادي چه کساني هستند؟ گفته مي‌شود محمد شريعتمداري، رئيس ستاد انتخاباتي روحاني که در دولت يازدهم معاونت اجرائي رياست‌جمهوري را برعهده داشت، براي وزارتخانه‌هاي «کشور»، «صنعت، معدن و تجارت» و همچنين رياست دفتر رئيس‌جمهور پيشنهاد شده است. البته وزارت «صنعت، معدن و تجارت» ازجمله وزارتخانه‌هايي است که دولت قصد دارد لايحه تفکيک آن را به انضمام تفکيک وزارتخانه‌هاي «راه‌وشهرسازي» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعي» به مجلس تقديم کند. در صورت تفکيک بخش صنايع از بازرگاني، شريعتمداري در‌عين‌حال گزينه پيشنهادي براي وزارت صنايع هم هست. شنيده شده در اين صورت، معاون شريعتمداري، «حسن يونس ‌سينکي» هم يکي از گزينه‌هاي وزارت بازرگاني محسوب مي‌شود. سينکي همچنين معاون شريعتمداري در زمان تصدي او بر اين وزارتخانه در دولت اول اصلاحات بود. شهيندخت مولاوردي، معاونت امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري، ازجمله چهره‌هاي موفق دولت يازدهم است که به عنوان گزينه پيشنهادي وزارت آموزش‌و‌پرورش مطرح است و احتمال دارد جانشين فخرالدين دانش‌آشتياني شود رضا فرجي‌دانا که نتوانست از مجلس دهم براي وزارتخانه «علوم، تحقيقات و فناوري» رأي اعتماد بگيرد، اکنون بار ديگر از گزينه‌هاي پيشنهادي اين وزارتخانه است و ممكن است جايگزين محمد فرهادي شود. از محمد ستاري‌فر و محمدعلي نجفي هم به عنوان گزينه‌هاي وزارت «تعاون، کار و تأمين اجتماعي» نام برده مي‌شود. اين دو چهره البته جزء گزينه‌هاي پيشنهادي سازمان برنامه و بودجه هم هستند. اما به نظر مي‌رسد که در ساختار سازماني جديدي که هنوز نهايي نشده است، محمد نهاونديان، رئيس دفتر رئيس‌جمهوري هم وارد کابينه خواهد شد و يکي از گزينه‌هاي وزارت صنايع (بعد از تفکيک) است. به‌اين‌ترتيب علاوه بر شريعتمداري، مرتضي بانک، معاون سرپرست کل نهاد رياست‌جمهوري و محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري هم از ديگر گزينه‌هايي هستند که به‌جاي نهاونديان پيشنهاد شده‌اند. چهره‌هايي که هر دو از اعضاي حزب اعتدال و توسعه به شمار مي‌آيند. عباس آخوندي، وزير «راه‌و‌شهرسازي» از گزينه‌هايي است که موافقان و مخالفان جدي دارد؛ با‌اين‌حال اگر بنا به تفکيک وزارتخانه باشد، آخوندي همچنان از گزينه‌هاي احتمالي وزارت مسکن است و معاون او يعني محمد سعيدنژاد احتمالا براي وزارت راه پيشنهاد خواهد شد. از علي افشاني، استاندار فارس هم به عنوان يكي از گزينه‌هاي احتمالي وزارت راه‌و‌شهرسازي نام برده شده است. حسن قاضي‌زاده‌هاشمي، وزير بهداشت - چنانچه خودش بخواهد از حضور در کابينه دوازدهم انصراف بدهد - ظفرقندي و حريرچي (معاون قاضي‌زاده) ازجمله گزينه‌هاي احتمالي و جايگزين او خواهند بود.

در اين جلسه‌ها گويا درباره گزينه‌هاي احتمالي شهرداري پايتخت هم بحث شده. حبيب‌الله بيطرف، محمود حجتي، علي عبدالعلي‌زاده، رضا اردکانيان و پيروز حناچي در کنار محسن مهرعليزاده و محسن هاشمي ازجمله گزينه‌ها هستند.»

جنگ آبی

راهکار وزیر ورزش برای ورود زنان به ورزشگاه/ واکنش اینستاگرامی روحانی به سند 2030/فرار550 ميليارد توماني پزشکان از ماليات/ کدام وزار تغییر می کنند؟ 

روزنامه قانون در گزارشی با تیتر «جنگ آبي تركيه عليه ايران» نوشت: «يران نمي‌خواهد تركيه در جبهه مخالفان قرار گيرد. به‌همين دليل اين موضوع را به‌ صورت رسمي از طريق سازمان‌هاي جهاني پيگيري نمي‌كند اعتراض احزاب سبز اين كشورها به پروژه ايليسو موجب شد تا دولت‌هاي آلمان، اتريش و سوييس از اين پروژه خارج شوند.اگر اين سد ساخته شود يك چراغ سبز براي احداث ديگر سدها در منطقه است و اين پايان بازي سدسازان نيست. در مناطقي از سوريه و عراق كه خشكسالي شديد بوده، تمايل مردم براي پيوستن به جريانات تروريستي، داعش و القاعده بيشتر بوده است. طرح «گاپ» موجب از بين رفتن 90 رودخانه به‌ابعاد زاينده رود در منطقه ميان‌رودان شده است.

طرح از روزنامه شهروند

راهکار وزیر ورزش برای ورود زنان به ورزشگاه/ واکنش اینستاگرامی روحانی به سند 2030/فرار550 ميليارد توماني پزشکان از ماليات/ کدام وزار تغییر می کنند؟ 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل