بازدید 4731
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شروع هفته با سبزپوشی شاخص های منتخب بورس کلید خورد

بورس اوراق بهادار تهران امروز رشد 97 واحدی شاخص کل را به خود دید. در بازار امروز رشد شاخص کل تحت تاثیر معاملات نمادهای معاملاتی صنايع پتروشيمي خليج فارس، آسان پرداخت پرشين و گروه مپنا بود. در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با افزایش 2 واحدی به رقم 903 واحد رسید.
کد خبر: ۷۰۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 10 June 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 20 خرداد ماه 96 با رشد 97 واحدی به رقم 79 هزار و 855 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 32 واحدی به رقم 26 هزار و 987 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 8 واحد رشد، عدد 17 هزار و 239 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 6 واحد افزایش داشت و به عدد 13 هزار و 357 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 103 واحدی به رقم 86 هزار و 905 واحد دست یافت. شاخص بازار اول با افزایش 31 واحدی به رقم 55 هزار و 99 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با رشد 422 واحدی، عدد 178 هزار و 803 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در بازار امروز ساعت 11:00 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 79 هزار و 898 واحد قرار گرفت.

شروع هفته با سبزپوشی شاخص های منتخب بورس کلید خورد

امروز صنايع پتروشيمي خليج فارس بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشت.  در پایان بازار امروز، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 36 واحد، نماد اپ (آسان پرداخت پرشين) با 15 واحد، نماد رمپنا (گروه مپنا) با 15 واحد و نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 12 واحد افزایش، به ترتیب بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس تهران داشتند.

در نقطه مقابل، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 21 واحد و نماد اخابر (مخابرات ايران) با 13 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس داشتند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، تی‌بی‌سی، پتروشیمی خراسان، تولیدی قند شیروان قوچان و بجنورد و حق تقدم خرید سهام آن، اوراق مشارکت شهرداری تبریز، اوراق اجاره صایتل، شیرین‌دارو و حق تقدم خرید سهام آن، حق تقدم خرید سهام بیمه حافظ، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر و سیمان ممتازان کرمان و همچنین شرکت هایی که متوقف شدند، شامل: شهد ایران و حق تقدم آن، سایپا آذین، بازرسی فنی و کنترل‌خوردگی تکین‌کو، حق تقدم خرید سهام سایپا آذین بودند.

نمادهای پربیننده امروز متعلق به پارس‌ خودرو، بانك ملت، آسان پرداخت پرشين، زامياد، پلي‌اكريل‌، پالايش نفت بندرعباس و پالايش نفت بندرعباس بود. بر اساس گزارش فارس، طی معاملات امروز، بورس تهران با چشم‌های خیره به بازار ارز، در حالی شاهد رنج شدن قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی)‌ و در بازه مثبت قیمت‌ها بودند که برخی حقوقی‌های حامی نماگرهای بورس در حجم‌های محدود به کمک نماگرها برای تغییر جهت در شیب صعودی شتافتند، هر چند که عمق پایین معاملات سهام و کاهش ارزش معاملات باعث شده تا هیچ رغبتی برای معامله‌گران بازار سهام باقی نماند. 

معامله‌گران بورس امروز، 388 میلیون و 799 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 31 هزار و 154 نوبت معامله و به ارزش 93 میلیارد و 731 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با افزایش 2 واحدی به رقم 903 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 224 میلیون و 135 هزار برگه بهادار در قالب 27 هزار و 949 نوبت معامله و به ارزش 117 میلیارد و 413 میلیون تومان داد و ستد کردند.  

در بازار فرابورس نیز نمادهای ذوب، فولاي، غشهداب، شاوان، ساينا، سمگا و اپرداز، به عنوان پربیننده ای فرابورس معرفی شدند.

شروع هفته با سبزپوشی شاخص های منتخب بورس کلید خورد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل