بازدید 4314

تفکیک وزارتخانه‌ها به نفع کشور نیست

کد خبر: ۷۰۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 10 June 2017
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: تفکیک سه وزارتخانه را به نفع کشور نمی‌دانم.

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه لایحه تفکیک سه وزارتخانه "راه و شهرسازی"، "صنعت، معدن و تجارت" و "ورزش‌ و جوانان" به مجلس از سوی دولت، گفت: تجزیه این وزارتخانه‌ها به دلیل ارتباط تنگاتنگی که موضوعات آنها با یکدیگر دارد به نفع کشور نیست مگر اینکه دولت بخواهد دلایل موجهی برای تفکیک مطرح کند.

وی در خصوص لایحه دولت درخصوص تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: تولیدات گوناگون در حوزه صنعتی و معدنی باید روانه بازار مصرف شود، از این رو فعالیت حوزه تجارت در کنار صنعت و معدن، حلقه‌های زنجیر تولید تا مصرف را تکمیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک وزارتخانه راهبردی در حوزه تولید تا مصرف می‌تواند نقش موثری در مدیریت واحد تولید و بازرگانی کشور ایفا کند و تجزیه حوزه تجارت از این وزارتخانه علاوه بر اینکه حلقه‌های زنجیره را منفصل خواهد کرد، روند موجود را مختل خواهد ساخت.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه به تفکیک حوزه جوانان از وزارت ورزش و جوانان و تشکیل سازمان ملی جوانان نیز اشاره کرد و گفت: اعتقاد ما بر این است که ورزش مقوله‌ای مرتبط با آموزش و پرورش و جوانان است و تشکیل سازمان ملی جوانان جدای از وزارت ورزش و جوانان اولا مدیریت واحد در حوزه جوانان و ورزش را محدود کرده و ثانیا نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات نمایندگان برای برطرف کردن نیازهای جوانان و ورزشکاران از طریق راهکارهای قانونی نظارت بر این وزارتخانه در مجلس شود.

وی گفت: در گذشته تلاش زیادی برای تجمیع این وزارتخانه‌ها شده است، از این رو جدا شدن آنها اگر منجر به گسترش و توسعه دولت شود به نفع کشور نیست. تصویب این لایحه و برگشت به شرایط قبلی نیازمند کارشناسی دقیق و واکاوی دقیق است.

ابراهیمی در خصوص توجیه دولت برای چابک‌سازی و کوچک‌سازی گفت: در شرایط کنونی برای تحقق اهداف سند چشم انداز و چابک‌سازی و کوچک‌سازی کشور برون‌سپاری و واگذاری امور به بخش خصوصی بهترین راه است تا بسیاری از فعالیت‌های دولت از بدنه آن خارج شده و با تعریف ساختاری مناسب به توسعه کشور کمک شود و پاسخگویی مطلوبی را در بخش‌های مختلف شاهد باشیم.

وی با تاکید مجدد بر یکپارچگی امور در حوزه صنعت و معدن با حوزه تجارت و حوزه ورزش با حوزه جوانان اظهار کرد: شاید توجیه دولت و دلایلی که در خصوص لزوم جدا شدن وزارتخانه‌ها مطرح شود، تضاد فعالیت برخی حوزه‌های کشور که با یکدیگر مرتبط نیستند باشند. به طول مثال گفته می‌شود که ارتباطی بین راه و ترابری با مسکن و شهرسازی وجود ندارد که باید در این خصوص کار کارشناسی صورت گیرد که کدامیک از دو مقوله "ادغام" یا "تفکیک" به صلاح کشور است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار