بازدید 2664

سرمایه‌گذاری مشترک لازمه تدوام تجارت ایران و عراق

رئیس انجمن دوستی ایران و عراق با بیان اینکه تجارت یک طرفه نیست گفت: برای تداوم تجارت با عراق باید سرمایه‌گذاری مشترک داشت و با آنها شریک شویم زیرا در غیر این صورت تجارت منجر به شکست می‌شود.
کد خبر: ۷۰۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱ 10 June 2017
رئیس انجمن دوستی ایران و عراق با بیان اینکه تجارت یک طرفه نیست گفت: برای تداوم تجارت با عراق باید سرمایه‌گذاری مشترک داشت و با آنها شریک شویم زیرا در غیر این صورت تجارت منجر به شکست می‌شود.

به گزارش فارس، علی آقامحمدی رئیس انجمن دوستی ایران و عراق در نشست تخصصی تحولات آینده عراق گفت: اتاق‌های بازرگانی مشترک جایگاهی برای فکر و ایجاد ارزش افزوده و کاهش ریسک در تجارت است که این کارکردها در اتاق‌های مشترک دیده نشده و مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه کسب و کار ما در منطقه ناامنی قرار دارد، افزود: در خوش‌بینانه‌ترین حالت اوضاع تا سال 2030 به همین ترتیب خواهد بود بنابراین باید یاد بگیریم که در ناامنی چگونه کار کنیم.

رئیس انجمن دوستی ایران و عراق اظهار داشت: باید نگاهمان را عوض کنیم و خودمان را با شرایط تطبیق دهیم و باید فعالین اقتصادی در این حوزه کاسبین واقعی باشند.

آقامحمدی با تأکید براینکه در تجارت با عراق باید به همه شهرها و مناطق آن توجه کنیم، گفت: نباید تجارت را در یک یا چند استان محدود کرد.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی یکی از بندها به این موضوع تأکید دارد که ایران از لحاظ اقتصادی باید به 9 منطقه تقسیم شود و این در حالی است که ما می‌توانیم برای تجارت با کشور عراق این مناطق را به مناطق یا استان‌هایی در عراق مرتبط کنیم.

رئیس انجمن دوستی ایران و عراق با اشاره به اینکه عراق در چند سال آینده جمعیتی بیش از جمعیت ایران خواهد داشت، گفت: بنابراین با یک کار بزرگ مواجه هستیم و نباید در تجارت با عراق فقط نقاط ضعف این کشور را در نظر بگیریم بلکه باید نقاط قوت را هم ببینیم و آن را توسعه دهیم

آقامحمدی با بیان اینکه در تجارت همواره طرفین با هم باید شریک شوند، افزود: هر تجارتی یک طرفه شکست می‌خورد بنابراین در تجارت با این کشور ما نیز باید به مقوله شراکت توجه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: ایجاد شبکه توزیع در عراق به صورت مدرن با کمک طرف عراقی یکی از راههایی است که می‌توانیم از این طریق تجارت را گسترش دهیم.

رئیس انجمن دوستی ایران و عراق ابراز کرد: فراهم کردن زیرساخت‌ها برای تجارت با عراق یکی از نکات مهم است و می‌توان در این مورد به احداث اتوبان 300 کیلومتری بین مهران و کربلا اشاره کرد که با این کار هم تردد طرفین آسان می‌شود و هم در صورت ناامنی می‌توانیم نیروی نظامی خود را در این مسیر قرار دهیم.

آقامحمدی بیان داشت: مشکل بخش خصوصی در ایران نگاه کوتاه مدت است و به همین دلیل هم موفق نمی‌شوند در حالی که تجارت و صنعت کار بلندمدت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی