بازدید 1925

یونکر: اروپا نباید تسلیم فشارهای آمریکا و ترکیه شود

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ضمن هشدار درباره کوتاه آمدن اروپا در برابر فشارهای آمریکا و ترکیه، ترامپ را شریکی برای اروپا دانست که بروکسل به راحتی نمی‌تواند خود را با آن وفق دهد.
کد خبر: ۷۰۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 11 June 2017
 رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ضمن هشدار درباره کوتاه آمدن اروپا در برابر فشارهای آمریکا و ترکیه، ترامپ را شریکی برای اروپا دانست که بروکسل به راحتی نمی‌تواند خود را با آن وفق دهد.

به گزارش تسنیم، "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا تحت فشار قرار دارد در عین حال کوتاه آمدن را گام غلطی دانست.

وی تاکید کرد که هم در برخورد با ترکیه و هم دونالد ترامپ یک رویکرد مطمئن ضروری است.

یونکر این انتقاد را به دولت ترکیه وارد کرد که در مذاکرات درباره عضویت در اتحادیه اروپا بازی غلطی را در پیش گرفته است. آنکارا ظاهرا می خواهد از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا جلوگیری کرده و گناه آن را به گردن بروکسل بیاندازد.

یونکر اعلام کرد که اما اتحادیه اروپا گفتگوها در این باره را متوقف تمی کند. ما در سال 1999 و در نشست هلسینکی ترکیه را به عنوان نامزد عضویت در اتحادیه اروپا اعلام کردیم. این مسئله معتبر است، اما ترکیه باید به قواعد اتحادیه اروپا احترام بگذارد. وقتی ما با اردوغان در گفتگو باقی می مانیم به این مفهوم نیست که در برابر او به زانو در می آییم.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین انتقاد شدیدی به دستگیری "دنیز یوسل"، خبرنگار آلمانی در ترکیه وارد کرده و تاکید کرد که این مرد کاملا به ناحق به زندان افتاده است.

یونکر در بخش دیگری از گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" از اروپاییان خواست که با اعتماد به نفس بیشتری با آمریکا برخورد کنند.

وی افزود: ترامپ برای ما شریکی است که ما به راحتی نمی توانیم خود را با او وفق دهیم. البته این مسئله واضح است که نوع و روش حکومت کردن ترامپ ما اروپاییان را مجبور به عهده داری مسئولیت های جدید می کند.

وی همچنین از اظهارات مرکل مبنی بر اینکه ما دیگر نمی توانیم مانند سابق به آمریکا اعتماد کنیم حمایت کرد.

ترامپ همچنین به خروج ترامپ از قراداد آب و هوای پاریس انتقاد وارد کرده و گفت: ما در نشست جی هفت در سیسیل تلاش بیهوده ای کردیم تا وی را از این مسئله منصرف کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر