بازدید 12469
دریادار سیاری در بندرعباس:

نداجا توان دفاعی ایران را به دنیا دیکته کرد

کد خبر: ۷۰۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 12 June 2017
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه، قصد تعرض و تجاوز به مرزهای هیچ کشوری را نداریم گفت: توان دفاعی و بازدارندگی ایران را به جهانیان دیکته کرده‌ایم.

به گزارش «تابناک»، امیردریادار حبیب‌الله سیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشت موفقیت آمیز ناوگروه رزمی چهل و ششم نداجا، متشکل از ناوشکن سبلان و ناو لاوان از ماموریت اقیانوس‌هند و خلیج عدن اظهارداشت: این ناوگروه، اول اردیبهشت‌ماه سال جاری از منطقه یکم امامت نداجا به آب‌های آزاد، اعزام و ماموریت خود را در مسیر خلیج عدن، باب‌المندب تا ورودی دریای سرخ انجام داد.
 وی در ادامه تصریح کرد: این ناوگروه به مدت 2 ماه ماموریت خود را به نحو احسن انجام داد و ضمن گشت در منطقه، تامین امنیت و برقراری امنیت عمومی برای تمامی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های عبوری و به صورت خاص کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه را اسکورت کرد.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور موفقیت آمیز و مقتدرانه ناوگروه 46 نداجا در منطقه خلیج عدن و ورودی باب المندب در کنار دیگر کشورهای جهان را دومین ماموریت این ناوگروه برشمرد و بیان داشت: این ناوگروه علیرغم اینکه برخی کشورها همه تلاش‌شان را برای ترک نیروی دریایی راهبردی ارتش از منطقه کردند،  مقتدرانه در این منطقه حضور یافت و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار درآورد.
امیردریادار سیاری افزود: ناوگروه 46 در طول مسیر ماموریت خود، با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر حضور در پای صندوق‌های رأی، ماموریت خاص دیگری که همان شرکت در انتخابات بود را انجام داد و با هدف نشان دادن مردم سالاری دینی و جایگاه انقلاب اسلامی این اقدام زیبا را انجام داد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بندر دوقم کشورعمان امکان رأی گیری برای کارکنان این ناوگروه وجود نداشت، با مراجعه با بندر مسقط و با همکاری سفارتخانه ایران در کشور عمان، رأی خود را به صندوق‌ سیار انتخابات انداختند و به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور در صحنه‌های بین‌المللی را بیانگر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اینکه خود را در آب‌های ساحلی خود محصور کنیم و جلوتر نرویم به این معناست که ما توان آن را نداریم که در آب‌های بین المللی حضور یابیم، اما وقتی فرمانده کل قوا به ما این جرأت را می‌دهند که ناوهای نیروی دریایی راهبردی ارتش باید به خلیج عدن، دریای سرخ، اقیانوس هند و ... برود این نشان از اقتدار و توان نداجا است.
امیر دریادار سیاری بیان داشت: حضور در عرصه‌های بین‌اللملی توانمندی علمی و صنعتی و همچنین اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به معرض نمایش می‌گذارد و فرهنگ ایران اسلامی را نشان می‌دهد.
وی افزود: هر چقدر که توانمندی نیروی دریایی راهبردی ارتش ارتقا یابد و بیشتر به معرض نمایش گذاشته شود، در حقیقت توان دفاعی و بازدارندگی کشور را به جهان دیکته کرده‌ایم.
فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز با حضور مقتدرانه خود نشان دادیم که طبق قوانین و مقررات بین‌المللی می‌توانیم هر جای آب‌های آزاد حضور یابیم و توانمندی‌های خود را به معرض نمایش بگذاریم.
امیر دریادار سیاری در ادامه با بیان اینکه، همه دنیا به پیشرفت روزافزون نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران آگاه هستند و گام‌های بلندتری نیز  برمی‌داریم، افزود: همه دنیا می‌دانند که نیروی دریایی راهبردی ارتش قصد تعرض و تجاوز به مرزهای هیچ کشوری را ندارد، اما از آنجایی که منابع و منافع دریا متعلق به همه ملت‌هاست برای دفاع از حق خودمان در آب‌های آزاد دنیا حضور داریم.
وی ادامه داد:  ناوگروه 47 نیروی دریایی راهبردی ارتش که عازم آب‌های آزاد و بین‌المللی شد در گام نخست حضور در خلیج عدن، اسکورت کشتی‌ها و برقراری امنیت و  حضور در بین کشورهای جهان با هدف نشان دادن عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل