بازدید 26152
۱
بسته خبری «تابناک»؛

ابهامات حمله تروریستی مجلس به روایت یک نماینده/ اعتراف بی سابقه نخست‌وزیر سابق قطر برای توطئه علیه ایران/ افزایش غیرقانونی هزینه پیامک/ ادعای سنگر سازی در مجلس

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «تکذیب فرار تهیه کننده شهرزاد از کشور»، «شکایت خانواده های مدیران کانال های تلگرامی از قوه قضائیه»، «شانس شهردار شدن تهران را چه کسی بیشتر دارد؟»، «ماجرای دستی که در ویدئوی داعش دیده می‌شود » و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۰۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶ 12 June 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر آملی لاریجانی درباره آتش به اختیار

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره تعبیر «آتش به اختیار» در سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این تعبیر برای جوانان مومن بسیار پرمعنا است. آتش به اختیار در عرصه فرهنگی یعنی دلسوزان انقلاب خصوصاً جوانان نباید به دلیل کم کاری احتمالی برخی مسئولان، کارهای فرهنگی را بر زمین بگذارند بلکه باید همانند مجاهدین در مقابل قاعدین، در صف اول جهاد انقلابی حضور داشته باشند و در مسیر تحقق اهداف فرهنگی انقلاب و ارزشهای آن بکوشند. رئیس قوه قضاییه در عین حال تاکید کرد: البته اجرای فرمان آتش به اختیار، متوقف بر تشخیص درست موضوعات و فهم صحیح مسائل است.

 

تکذیب فرار تهیه کننده شهرزاد از کشور

محمد امامی تهیه‌کننده شهرزاد درباره شایعه فرارش از کشور گفت: این خبر کذب محض است. من ایران هستم و کار می کنم . ما نزدیک به زمان پخش سریال دوشنبه (29 خرداد) نزدیک می ‌شویم و در مسیر حرکت برای پخش قسمت دوم »شهرزاد« هستیم. در آخرین دوشنبه نزدیک به پخش «شهرزاد» خبر کذب منتشر شد طبیعی است که برخی از دوستان از موفقیت و پخش سریال خوشحال نیستند و شروع به شایعه پراکنی کردند تا موفقیت «شهرزاد» را تحت تاثیر قرار بدهند . مشخصاً خبرگزاری ...و آقای ...که خودشان تهیه کننده هستند و هیچ کار موفقی در حوزه سینما و سریال ندارند این خبر را منتشر کردند . متاسفانه از موفقیت‌های بخش خصوصی ناراحت هستند. ایشان از منابع دولتی و صدا و سیما استفاده کردند و کار ناموفقی داشتند و این اتهام پراکنی ها را به بخش صددرصد خصوصی و مستقل سینما زدند. متاسفانه ایشان از حضور ما ناراحت هستند و دلایلش هم کاملا مشخص است. خبرگزاری ...خبر فرار بنده را منتشر کردندو به دنبال اهدافی هستند که باید از ایشان پرسید چرا این خبر را منتشر کردند و بعد، از کانال خبر‌گزاری برداشتند


رد احتمال حضور یک زن در عملیات تروریستی مجلس

علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به اینکه آیا یک زن هم در حادثه تروریستی مجلس شرکت داشته یا خیر؟، اظهار کرد: با کارهای کارشناسی که انجام شده، مشخص شد، هیچ نشانه‌ای برای حضور فرد چهارم تروریست در این عملیات وجود ندارد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع را که مطرح کردم، نظر کارشناسان امنیتی است.


ابهامات حمله تروریستی مجلس به روایت یک نماینده

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا برخی ابهامات موجد در حادثه تروریستی تهران را چنین مطرح کرد: برخی معتقدند کاری که تروریست‌ها انجام دادند بدون داشتن همدست یا همکاری عناصر دیگر امکان پذیر نبود که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد. ضمن اینکه ابهاماتی درباره تصاویر منتشره از حمله تروریستی و احتمال حضور یک خانم به همراه تروریست‌ها وجود دارد. البته ممکن است شگردهایی از طرف آنها برای ایجاد تردید و گمراهی نیز وجود داشته باشد اما به هرحال این موضوع قابل بررسی است. همچنین اینکه خودرویی که تروریست‌ها با آن از کرمانشاه به تهران آمدند و مقابل مجلس از آن پیاده شدند، کجاست؟

 

هر نماینده ای که بخواهد می‌تواند مسلح شود

حشمت الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سؤالی درباره اظهارنظر اخیرش درخصوص لزوم مسلح شدن نمایندگان مجلس و در پاسخ به اینکه آیا هم‌اکنون مسلح است، گفت: بنده اسلحه دارم اما در حال حاضر مسلح نیستم. نمایندگان منعی برای مسلح شدن ندارند. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

 

جزئیات آتش گرفتن اتوبوس بی‌آرتی در ایستگاه پارک‌وی

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران: یکی از اتوبوس‌های بی آر تی ایستگاه پارک وی در حالی که مسافری هم نداشته است از قسمت موتور دچار آتش سوزی شده است. در پارک‌وی یک ایستگاه آتش نشانی وجود دارد که در کمترین زمان ممکن به محل آتش سوزی رسید و حریق مهار شد. در حال حاضر نیز مشکلی وجود ندارد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

استقبال ضعیف از فروش اینترنتی بلیت بازی مهم ایران و ازبکستان

گزارشگران ورزشی با نگرانی توئیت می کنند که علی رغم آنکه زمان چندانی تا بازی حساس با ازبک ها باقی نمانده است هنوز ۴۰ هزار صندلی خالی مانده است. مسئولان فدراسیون فوتبال گفته بودند که این بار بلیت کاغذی برای بازی تیم ملی ایران و ازبکستان فروخته نخواهد شد با این حال هنوز ۴۰ هزار بلیت به صورت اینترنتی به فروش نرفته است. ايسنا این خبر را منتشر کرد.

 

ریختن پشم گوسفند در حلیم ثابت نشد

مهران ولایی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران: براساس شکایت های مردمی مبنی بر وجود پشم گوسفند در حلیم، برای جلوگیری از سودجویی افراد مجاب به ارائه هشدار به مردم شدیم تا از خرید حلیم‌های کنار خیابان و دست فروشان بپرهیزند. شکایت‌هایی داشته‌ایم که به جای فرآورده‌های گوشتی از فرآورده‌های بدون کیفیت درحلیم استفاده شده است و گاه از پوست وسیرابی به شکل میکس در حلیم استفاده شده و در مواردی نیز از آرد به عنوان تقلب در این محصولات بهره برداری می‌شد. در این شرایط اگر بخواهیم کاملا تشخیص این شکایت‌ها عملی شود باید محتویات اصلی حلیم در بافت شناسی مورد بررسی قرار گرفته و به کاتولوژی ارسال شود. میزان این خبر را منتشر کرد.

 

اعتراف بی سابقه نخست‌وزیر سابق قطر برای توطئه علیه ایران

حمد بن جاسم آل ثانی گفت: قطر زمانی در توطئه‌های کشورهای حاشیه خلیج [فارس] علیه ایران و یمن مشارکت داشته است. ما توقع نداشتیم که برادران سعودی ما این رفتار غیرقابل قبول را با ما داشته باشند. عربستان از دستورات و اقدامات آمریکایی - اسرائیلی در منطقه به منظور آزار ایران، حمایت می‌کند و پول زیادی در این راه خرج می‌کند. ما در حمله غیرانسانی به کشور برادرمان یعنی یمن شرکت داشتیم اما زمانی که از این مشارکت پشیمان شدیم و خواستار توقف جنگی شدیم که صرفا خسارت سیاسی و میدانی به همراه دارد، به دشمن تبدیل شدیم. قطر از تروریسم حمایت نکرده و نمی‌کند و همچنان در حال نبرد با تروریسم است اما عربستان سعودی که دارای تفکر وهابی است، شیوخ فتنه را در خدمت دارد. ما به نوجوانان در سیاست و احمق‌ها پاسخ نمی‌دهیم. دلیل این نتایج جنگ یمن و خسارات وارده به ائتلاف و به ویژه نیروهای سعودی، بی پروایی همین نادان (محمد بن سلمان) است. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

افزایش غیرقانونی هزینه پیامک

مجلس در سال ۹۴ اخذ ۱۰ ریال بابت ارسال هر پیامک برای منظور به حساب درآمد عمومی دولت را تصویب کرد. در سال ۹۵ دولت بار دیگر این بند را پیشنهاد داد که به تصویب نرسید اما مانند سال ۹۴ اجرا شد؛ امسال نیز این هزینه بدون مصوبه همچنان از مشترکان اخذ می شود. دولت در سال ۹۶ نیز در لایحه بودجه افزایش ۱۰ ریالی قیمت هر پیامک را پیشنهاد کرده است. فارس، این خبر را منتشر کرد.

 

شکایت خانواده های مدیران کانال های تلگرامی از قوه قضائیه

جمعی از خانواده‌های مدیران کانال‌های تلگرامی هفته گذشته از نحوه عملکرد قوه قضاییه در رسیدگی به این پرونده به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی شکایت کردند. این شکایت به امضای خانواده‌های باقری، کشوری، جعفری، جمشیدی و نقدی رسیده است. گفتنی است که بیش از سه ماه از دستگیری مدیران کانال‌های تلگرامی گذشته است و پرونده این افراد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در حال رسیدگی است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

دلایل دولت برای تفکیک وزارتخانه‌ها از زبان نوبخت

محمدباقر نوبخت درباره تفکیک وزارتخانه‌ها گفت: به هر تقدیر بدون اینکه بحث کنیم چگونه تجمیع صورت گرفت می‌توانیم بر پایه آنچه در تجربه سال‌های گذشته به دست آمده است نسبت به کارایی وزارتخانه‌ها داوری کنیم. مثلا در ارتباط با وزارت صنعت، معدن و تجارت در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای صنعتی نوعا از تجمیع این وزارتخانه‌ها با همین عنوان صنعت، معدن و تجارت استفاده می‌شود ولی اینها کشورهایی هستند که ساختارهای آنها و نحوه شکل‌گیری اقتصادی آنها با ما متفاوت است. در آن کشورها همه فعالیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری را در بخش خصوصی انجام داده و وزارتخانه فقط در حد سیاستگذاری کار می‌کند.وی افزود: این در حالی است که ما تا این وضعیت فاصله زیادی داریم و متاسفانه در اقتصاد دخالت بسیاری دارد و تجمیع سه وزارتخانه و یا دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در یکجا کارایی را پایین می‌آورد. همچنین در ارتباط با مباحث راه و شهرسازی با عنایت به اینکه اکنون فعالیت‌های بخش راه با بخش شهرسازی یا مسکن و مواردی که اکنون در شهرها است، با یکدیگر متفاوت است، نیازمند آن است که این تفکیک صورت بگیرد و این تفکیک‌ها بر مبنای تجربیاتی بود که به دست آوردیم با تاکید بر افزایش کارایی.

 

رئیس‌جمهور در چینش کابینه به ذائقه مجلس توجه دارد

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: حتما برای چینش هیأت وزیران تلاش می شود که افراد کارآمد، مبتکر، خلاق و توانمند انتخاب شوند تا وقتی در مسئولیت اجرایی قرار می گیرند بتوانند از عهده وظایف بسیار سنگین خود برآیند.وی افزود: دولت با نمایندگان، فراکسیون ها، رئیس و هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی حتما مشاوره، رایزنی و صحبت می کند.امیری یادآور شد: قطعا آقای رئیس جمهور در انتخاب هیأت وزیران و اعضای دولت ذائقه مجلس را درنظر می گیرد اما چون فعلا رسما وارد این مرحله از کار نشدیم، بنابراین تا الان در این رابطه کار خاص و ویژه ای را انجام ندادیم اما قطعا در موعد مقرر خود و وقتی وارد این مرحله از کار شویم، این مشورت ها و رایزنی ها با مجلس شورای اسلامی صورت خواهد گرفت.

 

نادران: آتش به اختیار یعنی هرکس میتواند باید جوانی را سر کار ببرد

الیاس نادران نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در توییتر خود نوشت: «وقتی میلیون‌ها جوان بیکار و کارگاه تعطیل و فرماندهی اقتصاد فشل است؛ آتش به اختیار یعنی هرکس می‌تواند باید جوانی را سرکار ببرد واین جهاد است».

 

ادعای سنگر سازی در مجلس

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توییتر خود از ساخت سنگرهای شنی در مجلس خبر داد.او در توییتر خود نوشت: «از دیروز شروع کردند به دپو کردن شن و پر کردن گونی و سنگرسازی در محوطه مجلس! مگر اینجا میدان جنگه؟! این درحالی است که مجلس یک سیستم هشدار نداره

 

تکلیف سند 2030 فردا مشخص می شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از تعیین تکلیف سند ۲۰۳۰ در جلسه فردای این شورا خبر داد.حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در جلسه هفته گذشته این شورا بحث‌هایی درباره سند 2030 مطرح و برخی از مسئولان دولتی نظرات خود را ارائه کردند، گفت: قرار است روز سه‌شنبه (23 خرداد) در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره این سند بار دیگر بحث و تبادل نظر شود.وی با اعلام اینکه در جلسه فردا درباره سند 2030 در شورای عالی انقلاب فرهنگی جمع‌بندی نهایی صورت می‌گیرد، ادامه داد: مشکلات عدیده‌ای در سند 2030 مشاهده می‌شود که از سوی تیم کارشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی این مشکلات احصاء شده و در جلسه فردا مطرح می‌شود تا تصمیم‌گیری نهایی درباره این سند صورت گیرد.

 

ماجرای دستی که در ویدئوی داعش دیده می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سوالی درباره زنی که در تصاویر ویدئوی منتشر شده داعش دیده شده، گفت: ظاهراً این فرد یکی از ترویست‌ها بوده و زن نبوده و سرآستین لباسش نیز با لباس یکی از ترویست‌های به هلاکت رسیده، مطابقت داشته است.فولادگر درعین حال تصریح کرد: البته در اقدامات امنیتی و نظامی باید تمامی فرضیات را باید بررسی کرد اما بنابر آخرین اطلاعات بنده از یک منبع موثق فردی که دستش در ویدئوی داعش دیده شده، یکی از سه تروریست به هلاکت رسیده در مجلس بوده است.

 

اعتماد عمومی به برخی آمارها کاهش یافته است

امیدعلی پارسا در پنجاه و پنجمین جلسه شورای عالی آمار با اشاره به ابعاد قانون آمار مدرن برای نظام آماری اظهار داشت: ریز داده‌های آماری از سوی دستگاه‌ها به صورت یک طرفه باید به سمت مرکز آمار بیاید. در کشورهای دیگر ندادن آمار جرم است، اما در ایران، قانون مسکوت است و اتفاقی نمی‌افتد.وی با اشاره به اصل محرمانگی و ضرورت آن برای مرکز آمار تصریح کرد: دستگاه‌های تخصصی باید بدانند که چه کسی کجا چه فعالیتی می‌کند و بر این اساس به کد یونیک نیاز است. شناسه ملی و کد پستی را داریم، اما کد کسب و کار هنوز آیین‌نامه ندارد و دو کد دیگر نیز طبق مصوبه هیأت وزیران هنوز به هم متصل نیستند. رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه اجماع نداریم که در کشور چه آماری تولید شود، یادآور شد: سیاستگذار باید به اجماع برسد که چه نیازهایی وجود دارد. رئیس مرکز آمار ایران گفت: اعتماد عمومی به برخی آمارها کاهش پیدا کرده است و اجماع تولید آمار نداریم.

 

شانس شهردار شدن تهران را چه کسی بیشتر دارد؟

الياس حضرتي، نماينده مجلس و عضو فراكسيون اميد گفت که شانس محسن هاشمي و محمود حجتي، براي شهرداري تهران از بقيه بيشتر است. حضرتی طی توییتی نوشت: شانس محسن هاشمي و محمود حجتي، براي شهرداري تهران از بقيه بيشتر است.

 

ترامپ چه اطلاعات محرمانه‌ای را درباره داعش در اختیار روسیه قرار داد؟

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز امروز (دوشنبه)، در مطلبی نوشت مأموران سایبری رژیم صهیونیستی با نفوذ در یک باند کوچک از تروریست‌ها در سوریه، درمی‌یابند که این گروه در تلاش برای ساخت یک بمب است که به وسیله دستگاه‌های اشعه ایکس فرودگاه قابل تشخیص نباشد. در ادامه این گزارش آمده است اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در اختیار مقامات روسیه قرار داده است، را از مقامات بلندپایه سایبری رژیم صهیونیستی دریافت کرده بود. آمریکایی‌ها می‌گویند این اطلاعات از آن‌چنان جزئیات و دقتی برخوردار بود که به وضوح چگونگی عملکرد این بمب‌ها را نشان می‌داد. پس از آن بود که مقامات آمریکایی و انگلیسی با استفاده از این اطلاعات، حمل برخی وسایل الکترونیکی را از سوی مسافران 8 کشور مسلمان در پروازهای ورودی به این دو کشور ممنوع کردند. برخی از مقامات آمریکایی می‌گویند ترامپ در کاخ سفید و در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و سرگئی کسلیک، سفیر این کشور در آمریکا، این اطلاعات محرمانه را در اختیار آن‌ها قرار داده است. کاخ سفید ابتدا این موضوع را تکذیب کرد؛ اما ترامپ پس از آن، در پیامی توئیتری نوشت به عنوان رئیس جمهور آمریکا، (دلش) می‌خواسته اطلاعاتی را درخصوص تروریسم و امنیت پروازها در اختیار (مقامات) روسیه قرار دهد. وی همچنین در این پیام، افشای این اطلاعات را حق مسلم خود دانسته است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
خدا کنه حجتی نشه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر