بازدید 41721
۱
آخرین تحولات خاورمیانه؛

درخواست جدید داعش برای حمله به ایران/سفر حیدرالعبادی به عربستان/فرا رسیدن زمان نابودی قطر/تنها موافق تجزیه عراق/شناسایی محل اختفای ابوبکر البغدادی

سفر حیدرالعبادی به عربستان، هشدار در مورد برخورد نیروهای آمریکایی و نیروهای مقاومت در التنف، فرا رسیدن زمان نابودی قطر، هشدار در مورد حضور سپاه در قطر، اعزام نیروهای زرهی ارتش قطر به مرز با عربستان و شناسایی محل اختفای ابوبکر بغدادی، از جمله مهم ترین خبرهای 24 ساعت گذشته و مهم ترین تحولات خاورمیانه بوده اند. در این میان باید به درخواست جدید داعش برای حمله به برخی از کشورهای از جمله ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۰۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 13 June 2017
سفر حیدرالعبادی به عربستان، هشدار در مورد برخورد نیروهای آمریکایی و نیروهای مقاومت در التنف، فرا رسیدن زمان نابودی قطر، هشدار در مورد حضور سپاه در قطر، اعزام نیروهای زرهی ارتش قطر به مرز با عربستان و شناسایی محل اختفای ابوبکر بغدادی، از جمله مهم ترین خبرهای 24 ساعت گذشته و مهم ترین تحولات خاورمیانه بوده اند. در این میان باید به درخواست جدید داعش برای حمله به برخی از کشورهای از جمله ایران نیز اشاره کرد.
 
به گزارش «تابناک»، سخنگوی گروه تروریستی داعش در پیامی صوتی، با تبریک حملات تروریستی اخیر تهران، خواستار انجام حملات جدید در ماه مبارک رمضان در ایران و سایر نقاط جهان در آمریکا، اروپا و آسیا شد.

سخنگوی گروه تروریستی داعش، با انتشار پیامی صوتی، خواستار انجام حملاتی جدید در آمریکا، اروپا، روسیه، استرالیا، عراق، سوریه، ایران و فیلیپین در ماه مبارک رمضان شده است.
 
درخواست جدید داعش برای حمله به ایران/سفر حیدرالعبادی به عربستان/فرا رسیدن زمان نابودی قطر/تنها موافق تجزیه عراق/شناسایی نحل اختفای ابوبکر البغدادی 
این کلیپ صوتی که 25 دقیقه است، با نام «وقتی مومنین با احزاب مواجه شدند»، بامداد سه‌شنبه در کانال تلگرامی منتسب به داعش منتشر شده و گفته می‌شود، منسوب به «ابوحسن المهاجر» سخنگوی رسمی این گروه تروریستی است.

سخنگوی داعش در این فایل صوتی، حملات تروریستی اخیر در تهران را تبریک گفته و خواستار حملات بیشتری علیه ایران نیز شده است.

وی در ادامه، خواستار قتل و کشتار در سراسر عراق شده و از داعشی‌ها در سوریه خواسته تا جنگ و درگیری را تشدید کرده و در آسیا، شرق آسیا، شمال آفریقا نیز خواستار مقاومت و حفظ مواضع شده است.
سخنگوی داعش همچنین کشتار در فیلیپین را فتح نامیده و آن را تبریک گفته است.

ابومهاجر در بخش دیگری از این پیام صوتی، وضعیت فعلی داعش را به وضعیت صدراسلام مسلمانان و جنگ احزاب تشبیه کرد.

این فایل صوتی همزمان با وضعیت دشوار داعش در موصل و رقه منتشر شده است و سخنگوی داعش چندین بار نام‌های موصل، تلعفر و رقه را تکرار کرد و این نشان از وضعیت ناگوار داعش در این سه نقطه دارد؛ سه شهری که دو مورد از آنها به پایتخت داعش در عراق و شام مشهور است.

نکته مهم دیگری که در این فایل صوتی بود، تلاش سخنگوی داعش برای رد این شبهه است که سرزمین موسوم به خلافت در عراق و شام دیگر جای زندگی نیست. ابوحسن المهاجر تأکید کرد، این را دشمنان دولت اسلامی می‌گویند و گفت که مسلمانان در جنگ احزاب نیز به شدت مبتلا شدند و تحت فشار قرار گرفتند.

برخی رسانه های عراقی از سفر العبادی به عربستان خبر دادند
 
روز دوشنبه، شماری از رسانه های عراق به نقل از یک خبرگزاری آلمانی گزارش کردند که نخست وزیر عراق روز چهارشنبه به عربستان سعودی سفر می کند.

خبرگزاری dpa آلمان روز دوشنبه در خبری که در رسانه های عراق بازتاب داشت، به نقل از یک دیپلمات سعودی گفت: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، فردا چهارشنبه به عربستان سعودی سفر می کند.

این منبع که نامش برده نشده گفته است، العبادی در این سفر طی دیدار با ملک سلمان بن عبدالعزیز، ابعاد بحران گروهی از کشورهای عربی و در رأس آنها عربستان سعودی با قطر و اوضاع عمومی در عراق و سوریه را بحث و بررسی می کند.
 
درخواست جدید داعش برای حمله به ایران/سفر حیدرالعبادی به عربستان/فرا رسیدن زمان نابودی قطر/تنها موافق تجزیه عراق/شناسایی نحل اختفای ابوبکر البغدادی خبرگزاری آلمانی افزوده است که ارتقای مناسبات دو جانبه بین عراق و عربستان سعودی، از طریق تشکیل شورای هماهنگی مشترک و تأمین مرزهای دو کشور در آستانه نابودی گروه تروریستی داعش در موصل، از دیگر سرفصل های گفت وگوهای العبادی با مسوولان سعودی عنوان شده است.

منبع دیپلماتیک سعودی گفته که پس از سفر وزیر خارجه عربستان در فوریه گذشته به بغداد و دیدار و گفت وگو با مسئولان عراقی و سفر وزیر انرژی عربستان در اواخر ماه گذشته میلادی به بغداد و گفت وگو در خصوص قیمت های جهانی نفت، فضای مثبتی بر روابط دو کشور ایجاد کرده است.

در خبر این منابع در خصوص احتمال قصد العبادی برای میانجیگری چیزی گفته نشده، اما العبادی هفته گذشته در واکنش به بحران میان کشورهای جنوب خلیج فارس، تنها به ابراز تأسف بسنده کرد.

خاطرنشان می شود در جریان سفر عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در 25 فوریه گذشته به بغداد، روزنامه «القبس» کویت در خبری نوشته بود، حیدر العبادی قرار است، به زودی به ریاض سفر کرده و به دنبال آن، «محمد بن نایف» ولی عهد عربستان در پاسخ به سفر العبادی به ریاض، به بغداد سفر کند.

هشدار آتلانتیک درباره اتفاقات «التنف»
 
 نشریه آمریکایی ضمن تأکید بر «نبود یک سیاست مشخص» از سوی دولت ترامپ، درباره احتمال کشیده شدن واشنگتن به جنگ مستقیم با سوریه و متحدانش در نتیجه اتفاق‌هایی مشابه حوادث اخیر «التنف» هشدار داد.
 
«در حالی که در واشنگتن این هفته، محور توجهات روی جلسه استماع و شهادت جیمز کومی مدیر سابق اف‌بی‌آی بود، در آن سوی زمین، یک داستان مهم و بزرگی در حال پرورش است  که می‌تواند عواقب اساسی برای آمریکا داشته باشد.

 سه بار طی ماه گذشته، ارتش آمریکا مستقیم در نزاع مستقیم با نیروهای اسد و نیروهای مورد حمایت ایران قرار گرفت. این درگیری‌ها به مرگ تعداد کمی از نیروهای حامی اسد منجر شد که البته از منظر استراتژیک، از حملات هوایی ماه آوریل آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات بسیار مهم‌تر است.

در حالی که احتمال کشیده شدن واشنگتن به جنگ وجود دارد، توضیح علنی کمی (برای افکار عمومی) از سوی بالاترین سطوح دولت، پوشش خبری نادری در این باره و همچنین عملا هیچ نظارتی از سوی کنگره آمریکا وجود نداشته است. این روش مدیریت و اداره آنچه شاید به یک مداخله نظامی وسیع آمریکا در خاورمیانه تغییر یابد، نیست.

همه این اتفاقات در منطقه التنف در جنوب سوریه حادث شده؛ جایی که حدود 150 نظامی آمریکایی در حال آموزش نیروهای اپوزیسیون به منظور مقابله با داعش هستند. اولین حادثه اوایل ماه می زمانی رخ داد که یک کاروان نیروهای حکومتی، در حال حرکت به التنف بودند و هدف هواپیماهای آمریکایی قرار گرفتند. همین هفته دو اتفاق دیگر هم رخ داد؛ یک پهپاد که به نظر می‌آمد، ساخت ایران باشد، پس از شلیک به نیروهای آمریکایی، هدف قرار گرفت و نابود شد.
 
 
 وقت نابودی قطر فرا رسیده است
 
به گزارش وبسایت مصری بوابه ویتو، سلمان الانصاری، مسئول لابی سعودی در آمریکا موسوم به سابراک مدعی شد: قطر خنجر مسموم ایران در پشت کشورهای حوزه خلیج [فارس] است و وقت شکستن و از بین بردن این خنجر فرارسیده است.

سلمان الانصاری در ادامه افزود: پس از آنکه قطر به ایجاد شکاف در صف امت عربی اقدام کرد، اینک از ایران درخواست کمک کرده است تا به آن غذا برساند. در حالی که ملت قطر به مهاجرت از این کشور مشغول هستند.

وی در ادامه ادعا کرد: باید پیش از تحقق اهداف این خنجر مسموم ایران، با شمشیر قاطعیت وارد عمل شد و آن را از بین برد.

جلوی وارد شدن سپاه ایران به قطر را بگیرید!
 
محمد علی الحسینی، دبیر شورای عربی ـ اسلامی لبنان، وابسته به عربستان سعودی در توییتر مدعی شد: اگر سپاه پاسداران ایران وارد قطر شود، هرگز از این کشور خارج نخواهد شد، مگر آنکه آن را دگرگون کند.

الحسینی در ادامه ادعا کرد: از عراق، سوریه و لبنان درس عبرت بگیرید و جلوی وارد شدن سپاه به قطر را بگیرید، چون در این صورت قطر از بین خواهد رفت
 
درخواست جدید داعش برای حمله به ایران/سفر حیدرالعبادی به عربستان/فرا رسیدن زمان نابودی قطر/تنها موافق تجزیه عراق/شناسایی نحل اختفای ابوبکر البغدادی
گفتنی است، این ادعای الحسینی در حالی است که فتنه انگیزی سعودی ها در کشورهای عراق، سوریه و لبنان و خط گرفتن گروه های تکفیری مانند داعش و النصره از مفتی های سعودی، زبانزد عام و خاص شده است.
 
تنها موافق تجزیه عراق
 
وزیر سابق امور داخلی رژیم صهیونیستی، از تصمیم کردها برای برگزاری همه پرسی به شدت استقبال کرد و از تل آویو خواست، از تلاش های جدایی طلبانه کردها حمایت کند.

به گزارش اخبار العراق، جدعون ساعر، وزیر سابق امور داخلی رژیم صهیونیستی از تصمیم اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه پرسی در ۲۵ سپتامبر برابر با سوم مهر ماهب برای استقلال از عراق استقبال کرد.

وی بر ضرورت حمایت رژیم صهیونیستی از تلاش های جدایی طلبانه کردها تأکید کرد.

جدعون ساعر از اسرائیل و آمریکا خواست که نقش اصلی در تقویت استقلال اقلیم کردستان ایفا کنند.

وی افزود: اسرائیل باید استقلال کردها را به رسمیت بشناسد و واشنگتن را نیز در این باره قانع کند. من به کردها به خاطر مشخص کردن ۲۵ سپتامبر به عنوان موعد برگزاری همه پرسی استقلال تبریک می گویم و اسرائیل باید از کردها حمایت کند.

جدعون گفت: ما یهودی ها مانند کردها در خاورمیانه در اقلیت هستیم. آنها ثابت کرده اند که می توانند شریک استراتژیک و قابل اطمینان برای ما باشند. مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان این گام (تعیین موعد همه پرسی) را برداشته، زیرا بر این باور است که می تواند در تلاشش با آمریکای تحت ریاست دونالد ترامپ موفق شود. همه پرسی کردها برگزار می شود و این واکنش دنیاست که تصمیم می گیرد که کشور مستقل کردستان تشکیل خواهد شد.

گفتنی است که احزاب کردی در نشستی در اقلیم کردستان، موعد ۲۵ سپتامبر را برای برگزاری همه پرسی انتخاب کردند.
 
اعزام نیروهای زرهی ارتش قطر به مرز با عربستان
 
مدیر مؤسسه امور خلیج فارس در واشنگتن و فعال سیاسی مخالف ریاض، فیلمی از تحرکات ارتش قطر و استقرار آنها در تنها مرز زمینی این کشور با عربستان سعودی منتشر کرد.
 
در ادامه تنش‌ها بین عربستان سعودی و قطر، برخی خبرها از استقرار نظامیان قطری در تنها مرز این کشور با سعودی‌ها خبر می‌دهند.

از آغاز تنش در روابط عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورها با قطر، ریاض مرز زمینی، هوایی و دریایی خود با دوحه را به روی قطری‌ها بسته است.

«علی الاحمد»، مدیر مؤسسه امور خلیج فارس در واشنگتن و فعال سیاسی مخالف عربستان سعودی، حالا امروز دوشنبه از استقرار نظامیان قطری در تنها مرز زمینی این کشور با عربستان خبر داده است.

او در توئیترش ضمن انتشار فیلمی از تحرکات نظامی در مرز «ابو سمره»، ذکر کرده که در بین این نظامیان، برادر امیر قطر هم حضور داشته است.

در این فیلم کوتاه، جابجایی و تحرکات خودروهای زرهی را به وضوح می‌توان دید.

الاحمد در توئیت خود باب کورکر، رئیس کمیته امور خارجی سنا، کریس مورفی سناتور دموکرات و همچنین سفیر قطر در آمریکا را آورده و آنها را مخاطب قرار داده است.
 
محل اختفای ابوبکر بغدادی شناسایی شد

وزیر سابق حمل و نقل عراق خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش در شهر رقه سوریه را تکذیب کرد و از شناسایی محل اختفای او در عراق خبر داد.

باقر الزیبدی وزیر حمل و نقل سابق عراق، خبر روزنامه دیلی میل انگلیس به نقل از رسانه های سوری درخصوص کشته شدن البغدادی در حمله هوایی در شهر رقه سوریه را تکذیب کرد و گفت: همانطور که قبلا تأکید کرده ایم، البغدادی هم اکنون در دشت عراق در اطراف شهر مرزی قائم در مخفیگاه ها و تونل های زیر زمینی مستحکمی پنهان است که در سال 2013 میلادی بنا شده است.

شنبه گذشته، روزنامه دیلی میرور از کشته شدن ابوبکر بغدادی در یک حمله هوایی در سوریه خبر داد.

نیروهای عراقی با ادامه پیشروی در موصل، این روزها مسجد اصلی شهر موصل را که ابوبکر بغدادی در سال 2014 خلافتش را در آن اعلام کرد، تحت محاصره دارند.

پیش از این نیز بارها خبرهایی درباره مجروح شدن و یا مرگ ابوبکر بغدادی منتشر شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
اگه بچه های سپاه ومدافعان حرم نبود الان داعش عراق وسوریه را گرفته بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار